BMC Helix. Skuteczne zarządzanie nowoczesną infrastrukturą IT

Zarządzanie infrastrukturą IT

Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej technologie napędzają biznes i zmieniają sposób funkcjonowania firm. Rozrastające się środowisko IT z jednej strony pomaga w prowadzeniu przedsiębiorstwa, z drugiej jednak wymaga szczególnej uwagi. Zarządzanie nim staje się jednym z priorytetów i gwarantów efektywności firmy, także biznesowej. Jak robić to skutecznie? Wyjaśniamy w artykule.

Coraz szersza infrastruktura IT, od której uzależnione są procesy biznesowe i funkcjonowanie przedsiębiorstw, sprawia, że zmieniają się także wymagania dotyczące pracy Service Desków. Ilość obowiązków rośnie, powiększa się grono użytkowników usług IT. Działy IT muszą wykonywać swoje zadania jeszcze szybciej. Z pomocą przychodzą im rozwiązania klasy ITSM.

Narzędzia ITSM pomagają organizacjom w zarządzaniu wykorzystaniem usług IT oraz infrastrukturą, która wspiera te usługi. Najczęściej wykorzystywane są w procesach obejmujących zarządzanie incydentami, zgłoszeniami, problemami, zmianami, wiedzą i konfiguracją.

Jednak i rozwiązania ITSM z biegiem czasu się zmieniają. Te, które jeszcze kilka lat temu były standardem i pozwalały pracownikom Service Desków realizować codzienne zadania, dziś już nie nadążają za potrzebami coraz bardziej scyfryzowanych organizacji.

Firmy muszą przemyśleć, czy dotychczasowe rozwiązania wystarczą im w do tego, by sprawnie, szybko i optymalnie zarządzać rozrastającą się infrastrukturą i usługami IT. W szczególnym momencie są przedsiębiorstwa stosujące na co dzień systemy, które już nie będą rozwijane przez producentów, nie będą zatem dostosowywane do rosnących potrzeb działów IT. Organizacje opierające pracę Service Desków na takich systemach powinny teraz z dużą uwagą przyjrzeć się rynkowi ITSM i wybrać rozwiązania, które posłużą im nie tylko dziś, ale i w przyszłości.

Rynek rozwiązań ITSM

A na rynku rozwiązań ITSM dzieje się naprawdę dużo. Według Market Research Future w latach 2022–2030 rynek ITSM będzie rósł w szybkim tempie, średnio 23,1 proc. rocznie. Wśród narzędzi znajdziemy ponad 400 różnych produktów o różnych funkcjach i poziomach zaawansowania i zautomatyzowania.

  1. Podstawowe

Oferują podstawowe funkcje ITSM, takie jak zarządzanie incydentami, zgłoszeniami i zmianami, a także ograniczoną integrację z rozwiązaniami ITOM (IT Operations Management).

  1. Średniozaawansowane

Oferują szerokie możliwości ITSM, takie jak zarządzanie konfiguracją, problemami i poziomem usług. Zapewniają też podstawowe funkcje ITOM lub integrują się z rozwiązaniami ITOM innych firm.

  1. Zaawansowane

Oferują pełen zakres możliwości ITSM, zapewniają zaawansowaną obsługę przepływu pracy AITSM (czyli optymalizację praktyk ITSM z zastosowaniem sztucznej inteligencji [AI], automatyzacji i analityki). Dają też użytkownikom zintegrowaną, zaawansowaną funkcjonalność ITOM lub integrują się z rozwiązaniami ITOM innych firm.

Firmy zastanawiające się, które z rozwiązań wybrać, muszą wziąć pod uwagę swoje aktualne potrzeby, plany na przyszłość oraz możliwości systemów. W erze problemów ze znalezieniem doświadczonych pracowników IT warto postawić na rozwiązania, które automatyzują pracę działów IT i wspomagają zespoły w efektywnym i szybkim wykonywaniu obowiązków. Mowa o rozwiązaniach opartych na sztucznej inteligencji czy uczeniu maszynowym. Naszym klientom polecamy w tym obszarze platformę BMC Helix.

Lider w Magicznym Kwadrancie Gartnera

Firma BMC oferuje cztery produkty wspierające pracę Service Desków: BMC Helix ITSM, BMC Helix Remedyforce, FootPrints i TrackIt!. Flagowe rozwiązanie tego producenta, czyli BMC Helix ITSM, oferuje użytkownikom podstawowe funkcje ITSM wzbogacone o integracje z innymi rozwiązaniami BMC ITOM i AITSM. Pomaga zarządzać usługami i operacjami, a działanie systemu opiera się na sztucznej inteligencji.

To nie przypadek, że BMC Helix od lat wymieniany jest przez Gartnera w gronie liderów na rynku ITSM. To bardzo wszechstronne rozwiązanie, łatwe we wdrożeniu, dostępne w chmurze oraz w modelu on-premises. Znacząco usprawnia pracę działów IT dzięki rozbudowanym funkcjom analitycznym i predykcyjnym.

Mocne strony rozwiązania, docenione przez ekspertów Gartnera:

  • Zaawansowane funkcje ITSM: BMC Helix ITSM wspiera potrzeby wysoce dojrzałych organizacji I&O w zakresie realizacji procesów ITSM. Daje im solidną bazą danych zarządzania konfiguracją (CMDB).
  • Elastyczność wdrożenia: BMC jest jednym z zaledwie kilku dostawców narzędzi ITSM, którzy dostarczają infrastrukturę opartą na kontenerach, umożliwiając różnorodne opcje wdrożenia zarówno w siedzibie firmy, jak i w chmurze.
  • Długoterminowe plany na rozwój: BMC ma solidne i długoterminowe plany rozwoju produktu, obejmujące dalsze dodawanie AI, lepszą integrację rozwiązań, nowe możliwości cyfrowego miejsca pracy i współpracy.

Jak na wdrożeniu BMC Helix ITSM skorzystają działy IT i Service Deski?

Lepsza efektywność pracy:

BMC Helix pozwala na automatyczne grupowanie powiązanych incydentów, co pomaga serwisantom w identyfikacji i nadawaniu priorytetów zgłoszeniom. Zastosowany w rozwiązaniu silnik kognitywny podpowiada przyczyny problemów i rekomenduje sposoby ich rozwiązania, w oparciu o dane historyczne.

Zarządzanie zasobami:

BMC Helix to także ogromne możliwości zarządzania zasobami i konfiguracją usług (SACM), w tym automatyczne rejestrowanie wydajności usług (np. opóźnień i przepustowości). Co ważne, zespoły IT widzą w jednej konsoli wszystkie procesy zarządzania usługami we wszystkich aplikacjach. System pozwala im otrzymywać informacje o incydentach, zarządzać zmianami w usługach IT, budować bazę wiedzy, monitorować usługi IT czy też zarządzać bazą konfiguracji.

Widoczność zasobów IT i relacji:

BMC Helix Discovery pozwala na automatyczne pozyskiwanie informacji o zasobach, które firma ma we własnym data center oraz w chmurach od różnych dostawców. Zapewnia pełen wgląd w wersje oprogramowania, pamięci masowe, urządzenia sieciowe oraz relacje między nimi.

Dobre rozwiązania ITSM są dziś niezbędne do skutecznego zarządzania infrastrukturą i usługami IT w przedsiębiorstwie. Nowoczesne narzędzia, oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, są w stanie wesprzeć działy IT, zautomatyzować ich pracę i dać managerom wgląd we wszystko, co dzieje się w środowisku IT firmy. A to podstawa do efektywnego działania coraz bardziej scyfryzowanych przedsiębiorstw.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, skorzystać z pomocy naszych ekspertów. Zapraszamy do kontaktu!

Kontakt – Integrity Partners

marketing@integritypartners.pl


Więcej aktualności

SIEM - jakie są korzyści
9.05.2024
Integrity Partners

System SIEM – czym jest i jakie korzyści przynosi?

System SIEM (Security Information and Event Management) odgrywa kluczową rolę w budowaniu cyberodporności firm i organizacji. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego że zbiera zdarzenia z wielu różnych systemów. Analizuje je, koreluje i generuje alerty bezpieczeństwa. Podnosi tym samym poziom bezpieczeństwa infrastruktury IT oraz przetwarzanych danych. Wyjaśniamy, jak działa w praktyce. 
Czym jest system SIEM? 
Głównym celem systemów SIEM jest rozpoznawanie zagrożeń, zanim te zdążą doprowadzić do szkód w działalności firm. Termin SIEM pojawił się w roku 2005 i po raz pierwszy został użyty przez Gartnera. Jest połączeniem nazw dwóch technologii: SIM i SEM. Na początku łączył bowiem w sobie funkcje dwóch systemów SIM, czyli zarządzania informacjami bezpieczeństwa, i SEM, czyli zarządzania zdarzeniami bezpieczeństwa.  

W swojej pierwotnej wersji SIEM był narzędziem do zarządzania logami. Z czasem jednak ewoluowały. Dziś analizują także zachowania użytkowników, wykorzystują możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do identyfikacji anomalii, stosują zaawansowane analizy bezpieczeństwa. To dlatego są podstawowym narzędziem w centrach operacji bezpieczeństwa (SOC). 
Podstawowe funkcje systemu SIEM 
System SIEM gromadzi i integruje dane z wielu różnych źródeł, co jest niezwykle ważne w rozbudowanych i rozproszonych środowiskach IT.  

Zbieranie danych 

System SIEM gromadzi w czasie rzeczywistym dane z różnych systemów IT, takich jak dzienniki zdarzeń (logi), systemy bezpieczeństwa (np. firewalle czy oprogramowanie antywirusowe, IPS/IDS), monitoring sieci, aplikacje, serwery oraz urządzenia końcowe. Dane te obejmują informacje o zdarzeniach, takie jak próby logowania, ataki na systemy, anomalie w ruchu sieciowym i wiele innych.  

Niektóre rozwiązania SIEM integrują się również z zewnętrznymi źródłami informacji o naruszeniach, co pozwala im na bieżąco porównywać wewnętrzne dane z dostępnymi sygnaturami i profilami zagrożeń.  

Korelacja i analiza danych  

Zgromadzone dane są następnie korelowane, porównywane i analizowane. Wszystko po to, by wykryć nieprawidłowości, zagrożenia lub podejrzane zachowania. W tym procesie system identyfikuje wzorce i wskazuje odstępstwa od nich, dzięki temu jest w stanie zauważyć potencjalne ataki lub incydenty bezpieczeństwa. 

Raportowanie i reagowanie 

Na podstawie wyników analizy system SIEM generuje raporty i alarmy dotyczące wykrytych zagrożeń lub incydentów bezpieczeństwa. Komórki organizacyjne odpowiedzialne za bezpieczeństwo mogą następnie podejmować odpowiednie działania, które prowadzą do neutralizowania zagrożeń. Natomiast wykorzystując integracje z systemami typu SOAR, można zautomatyzować obsługę wielu rodzajów incydentów, co wpłynie na wydajność zespołu SOC (ang. Security Operations Center). 
Korzyści z wdrożenia systemu SIEM 
Rozwiązania SIEM śledzą wszelką aktywność sieciową wszystkich użytkowników, urządzeń i aplikacji. Poprawiają tym samym transparentność w całej infrastrukturze. Wykrywają zagrożenia w czasie rzeczywistym i to bez względu na to, gdzie znajdują się zasoby – w chmurze czy w środowisku lokalnym. 

To przekłada się na realne korzyści: 

Zwiększona widoczność  

Systemy SIEM zapewniają organizacjom kompleksowy obraz ich sieci i systemów, co ułatwia wykrywanie potencjalnych incydentów. Co ważne, systemy SIEM udostępniają jeden centralny pulpit, na którym można monitorować aktywność, kategoryzować alerty, identyfikować zagrożenia i inicjować odpowiedź na nie. Większość z nich ma również funkcję wizualizacji danych w czasie rzeczywistym, co pomaga analitykom bezpieczeństwa zauważyć skoki lub trendy w podejrzanej aktywności. 

Szybsza reakcja na zagrożenia w czasie rzeczywistym  

Systemy SIEM pomagają zespołom bezpieczeństwa w szybszym reagowaniu na ataki. Znacznie skracają czas wykrycia (MTTD) i czas reakcji (MTTR) na zagrożenia.  

Automatyzacja działań 

Rozwiązania SIEM nowej generacji integrują się z systemami orkiestracji, automatyzacji i reakcji (SOAR). Dzięki uczeniu maszynowego i sztucznej inteligencji są one w stanie obsługiwać nawet złożone zagrożenia i szybko przygotowywać scenariusze reakcji na nie.  

Zapobieganie atakom 

Systemy SIEM wspierają działy bezpieczeństwa w zapobieganiu atakom, identyfikując potencjalne luki w zabezpieczeniach i umożliwiając ich naprawę przed ich wykorzystaniem przez cyberprzestępców. 

Wykrywanie zaawansowanych i nieznanych zagrożeń 

Cyberprzestępcy są bardzo kreatywni, nic więc dziwnego, że firmy muszą mierzyć się z nowymi rodzajami zagrożeń. Dzięki sztucznej inteligencji i integracji danych z różnych źródeł systemy SIEM  potrafią wykrywać i reagować na znane i nieznane incydenty. Są w stanie skutecznie radzić sobie między innymi z zagrożeniami wewnętrznymi, atakami DDoS, phishingiem, oprogramowaniem ransomware czy wyciekami danych. 
System SIEM – co zyskuje biznes? 
Wdrożenie rozwiązań klasy SIEM przynosi korzyści nie tylko technologiczne, ale i biznesowe. 

Poprawa zgodności z przepisami 

W wielu branżach obowiązują surowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa danych, między innymi GDPR (General Data Protection Regulation) w Europie i PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) w USA. Systemy SIEM mogą pomóc firmom w spełnieniu tych wymagań, automatyzując monitorowanie i raportowanie działań związanych z bezpieczeństwem danych. 

Zwiększenie efektywności operacyjnej i optymalizacja zasobów 

Systemy SIEM automatyzują wiele zadań związanych z bezpieczeństwem, takich jak monitorowanie logów, wykrywanie anomalii i generowanie alertów. Uwalnia to czas i zasoby zespołu IT, które mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach. 

Dostęp do różnorodnych danych i pogłębionych analiz wspartych sztuczną inteligencją pozwala też zespołom IT na szybsze podejmowanie lepszych decyzji. 

Minimalizacja ryzyka finansowego 

Cyberataki mogą prowadzić do znacznych strat finansowych. Obejmują one m.in.: koszty przywrócenia sprawności systemów IT, okupy (w przypadku oprogramowania ransomware), kary regulacyjne czy straty wynikające z przestojów w działalności operacyjnej. SIEM pomaga w zapobieganiu atakom i minimalizuje ich skutki. Dzięki temu pomaga organizacjom w uniknięciu tego typu kosztów. 

Lepsze zarządzanie ryzykiem 

Wdrożenie systemu SIEM może pomóc firmom w lepszym zarządzaniu ryzykiem i podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych. Informacje płynące z systemu można wykorzystać w procesie opracowywania strategii bezpieczeństwa i efektywnego zarządzania zasobami. To z kolei pozwala zmniejszyć ryzyko cyberataków lub zminimalizować ich negatywne skutki. 

Wzmocnienie zaufania klientów i kontrahentów 

Dzięki lepszej ochronie danych i szybkiej reakcji na incydenty organizacje mogą zyskać zaufanie klientów i partnerów biznesowych. To przekłada się na lepszą reputację firmy i większą lojalność klientów. Dobre relacje z nimi prowadzą z kolei do zwiększenia sprzedaży i przychodów. 

Podsumowując, system SIEM jest dziś kluczowym narzędziem wzmacniającym bezpieczeństwo firm i instytucji. Umożliwiając skuteczne monitorowanie, wykrywanie i reagowanie na zagrożenia w czasie rzeczywistym, podnosi poziom cyberochrony i efektywność zespołów IT.  

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
Copilot for Microsoft 365 po polsku
6.05.2024
Integrity Partners

Copilot po polsku już dostępny!

Mamy to! Od końca kwietnia sztuczna inteligencja w pakiecie Microsoft 365 obsługuje 16 nowych języków, w tym polski. To oznacza, że użytkownicy mogą dziś znacznie swobodniej komunikować się z tym narzędziem. Copilot po polsku ułatwi codzienną pracę i przyspieszy wykonywanie zadań. 

Na tę chwilę czekało wielu użytkowników pakietu Microsoft 365. Choć Copilot jest w nim dostępny już od kilku miesięcy, sporo osób odkładało przetestowanie go ze wzglądu a to, że Copilot nie wspierał języka polskiego. Nie można mu było więc wydawać poleceń w języku polskim oraz liczyć na to, że pomoże w pracy z polskimi źródłami. Teraz jest już to możliwe. 
Nowe języki Copilota 
Od końca kwietnia Copilot obsługuje aż 16 nowych języków. Są wśród nich: arabski, czeski, duński, fiński, hebrajski, koreański, niderlandzki, norweski, polski, portugalski, rosyjski, szwedzki, tajski, turecki, ukraiński oraz węgierski. 

Microsoft zastrzega jednak, że Copilot może jeszcze nie rozumieć niektórych wyrażeń oraz potocznych zwrotów. Niemniej firma wciąż pracuje nad udoskonalaniem swojego narzędzia. Copilot po polsku będzie więc działał coraz lepiej. 
Copilot po polsku – w czym pomoże? 
Sztuczna inteligencja w pakiecie Microsoft 365 ułatwia i przyspiesza codzienną pracę. Pomaga między innymi w: 

Tworzeniu nowych treści w Microsoft Word, a także dostosowywaniu ich do stylu konkretnej osoby oraz generowaniu tekstów na podstawie istniejących dokumentów. 
Edytowaniu danych w Microsoft Excel za pomocą prostych poleceń, wyciąganiu wniosków oraz tworzeniu nowych kolumn z formułami. 
Przygotowywaniu prezentacji w Power Point na zadany temat lub na podstawie wskazanego dokumentu. Również w dodawaniu slajdów i obrazów oraz w podsumowywaniu prezentacji. 
Napisaniu wiadomości e-mail czy streszczeniu wielowątkowej dyskusji w Outlooku. 
Tworzeniu notatek ze spotkań w Microsoft Teams, spisywaniu kluczowych punktów dyskusji, wyszukiwaniu odpowiedzi na pytania, które pojawiły się podczas rozmowy. 

Podsumowując, Copilot skraca czas, jaki każdego poświęcamy na przygotowywanie się do spotkań oraz na komunikację z zespołem. Ułatwia zapoznawanie się z dokumentami i przygotowywanie ofert, prezentacji oraz wiadomości. Wspiera nas podczas dyskusji. Jest asystentem, który naprawdę ułatwia pracę. 

Jeśli macie dodatkowe pytania dotyczące tego, jak działa Copilot po polsku, nasi eksperci są do Waszej dyspozycji.

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
Integrity Partners z nagrodą CodeTwo Partner of the Year 2024
6.05.2024
Integrity Partners

Zostaliśmy CodeTwo Partner of The Year 2024! 

Z niekłamaną przyjemnością dzielimy się doskonałą wiadomością – już po raz piąty zostaliśmy wyróżnieni przez CodeTwo tytułem Partner of The Year. CodeTwo docenił tym samym zaangażowanie zespołu Integrity Partners, znajomość jego rozwiązań i efektywną współpracę z klientami. 

CodeTwo działa na rynku od 2007 roku i specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania dla Microsoft 365 i Exchange Server. Z rozwiązań firmy do zarządzania podpisami e-mail, migracji i tworzenia kopii zapasowych dla Microsoft 365 korzysta ponad 110 000 organizacji na całym świecie, w tym także firmy z listy Fortune 500. 

W portfolio naszego partnera znajdują się produkty pozwalające między innymi na: 

Tworzenie podpisów e-mail dla Microsoft 365 oraz Exchange Server 
Migrację do Microsoft 365 i Exchange Server 
Backup dla Microsoft 365 i Exchange Server 
A także zarządzanie zdjęciami użytkowników w Exchange Server i w Microsoft 365 

Po więcej informacji wejdźcie na stronę firmy lub odwiedźcie naszą zakładkę poświęconą partnerom technologicznym.

CodeTwo to także – podobnie jak Integrity Partners – certyfikowany i doceniany partner Microsoft. Dzięki owocnej i wieloletniej współpracy z nim bez wątpienia jesteśmy w stanie zaproponować naszym klientom wybierającym rozwiązania Microsoft jeszcze więcej! Przede wszystkim dajemy im wygodne i intuicyjne narzędzia, które ułatwiają pracę oraz podnoszą bezpieczeństwo.

Serdecznie dziękujemy CodeTwo za zaufanie i współdziałanie. 

Interesuje Was wdrożenie rozwiązań CodeTwo? Nasz doceniony właśnie zespół pozostaje do Waszej dyspozycji. 

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
Co to jest system SOAR
23.04.2024
Integrity Partners

System SOAR – czym jest i jak poprawia bezpieczeństwo?

Infrastruktura IT firm składa się dziś z różnych narzędzi bezpieczeństwa. Dostarczają one wielu danych i generują alerty, gdy wykryją zagrożenie lub podejrzaną aktywność. Sprawne zarządzanie wydarzeniami i alertami oraz szybka reakcja na incydenty są niezbędne do tego, by chronić się przed cyberatakami. W procesach tych kluczową rolę odgrywa system SOAR. Czym jest i jak działa? 

Termin SOAR (Security Orchestration, Automation and Response) został użyty po raz pierwszy przez analityków Gartnera w 2015 roku. Określa on platformy łączące w sobie trzy różne procesy związane z bezpieczeństwem: orkiestrację, automatyzację i reakcję na incydenty. 
System SOAR. Orkiestracja, automatyzacja, reakcja na incydenty 
Przyjrzyjmy się teraz tym trzem procesom. 

1. Orkiestracja: Centra operacji bezpieczeństwa (SOC) korzystają z różnych narzędzi bezpieczeństwa, bardzo często od różnych producentów. Należą do nich między innymi firewalle, systemy chroniące endpointy, systemy informujące o zagrożeniach, system SIEM. Platforma SOAR łączy te narzędzia i pozwala je monitorować z jednego miejsca. Wszystko po to, by analitycy nie musieli ręcznie przełączać się między rozwiązaniami.

Systemy SOAR wykorzystują interfejsy programowania aplikacji (API), wtyczki i niestandardowe integracje do łączenia tych narzędzi. Po ich zintegrowaniu zespoły SOC mogą koordynować ich działania za pomocą playbooków. Są to mapy procesów, zawierające spis kroków, które należy wykonać w standardowych procesach bezpieczeństwa, takich jak wykrywanie zagrożeń, ich badanie i reagowanie na nie.

2. Automatyzacja: Rozwiązania SOAR mogą automatyzować czasochłonne, powtarzalne zadania, takie jak otwieranie i zamykanie zgłoszeń, gromadzenie informacji o zdarzeniach i priorytetyzacja alertów.

Systemy te mogą również wyzwalać zautomatyzowane działania połączonych narzędzi bezpieczeństwa. Zadania można zaprogramować w oparciu o playbooki lub przepływy pracy, które są uruchamiane automatycznie w momencie wystąpienia określonego zdarzenia.

3. Reagowanie na zdarzenia: Orkiestracja i automatyzacja są podstawą dla opartej na sztucznej inteligencji reakcji na incydent bezpieczeństwa. Systemy SOAR agregują dane alerty z zewnętrznych źródeł oraz zintegrowanych narzędzi bezpieczeństwa w centralnym panelu sterowania. Analitycy mogą korelować dane z różnych źródeł, filtrować fałszywe alarmy, priorytetyzować zadania i zidentyfikować konkretne zagrożenia. Następnie – reagować, wyzwalając odpowiednie playbooki.

To jednak nie wszystko. Zespoły IT mogą również wykorzystywać narzędzia SOAR do przeprowadzania audytów po wystąpieniu incydentu. SOAR pozwala zrozumieć, jakie konkretne zagrożenie naruszyło sieć i jak zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.  
Jak działa system SOAR? 
System SOAR integruje różne narzędzia i gromadzi płynące z nich dane, które później wykorzystuje do: 
Identyfikacji i priorytetyzacji incydentów bezpieczeństwa 
System analizuje dane z różnych źródeł i wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do identyfikowania potencjalnych incydentów bezpieczeństwa. Następnie priorytetyzuje te incydenty na podstawie ich potencjalnego wpływu na organizację. 
Automatyzacji reakcji na incydenty 
System SOAR może automatyzować wiele zadań związanych z reakcją na incydenty, takich jak: 

Zbieranie dodatkowych danych o incydencie 
Kwarantanna zainfekowanych urządzeń 
Aktualizacja oprogramowania antywirusowego 
Reset hasła 
Powiadomienie odpowiednich zespołów 

 Zarządzania playbookami 
Systemy SOAR zawierają bibliotekę gotowych playbooków, które opisują kroki, jakie należy podjąć w momencie wystąpenia różnych typów incydentów bezpieczeństwa. Użytkownicy mogą również tworzyć własne playbooki dostosowane do specyficznych potrzeb organizacji. 
Wsparcia współpracy 
Systemy SOAR ułatwiają współpracę między różnymi zespołami bezpieczeństwa dzięki temu, że udostępniają jedno wspólne miejsce do wymiany informacji i zarządzania incydentami. 
System SOAR – korzyści z wdrożenia
Platformy SOAR optymalizują procesy bezpieczeństwa, w tym zarządzanie incydentami oraz podatnościami i reagowanie na nie. Lepsza, szybsza i sprawniejsza organizacja pracy działów bezpieczeństwa IT przynosi firmom znaczące korzyści. 

Przetwarzanie większej liczby alertów w krótszym czasie 

Zespoły SOC muszą radzić sobie każdego dnia z nawet setkami lub tysiącami alertów bezpieczeństwa. SOAR – dzięki gromadzeniu szerszych danych o zdarzeniu i automatyzacji odpowiedzi – pozwala na przetwarzanie większej liczby alertów i szybszą reakcję na nie. 

Bardziej adekwatne plany reagowania na incydenty 

Zespoły IT mają do dyspozycji playbooki SOAR, które pozwalają im zdefiniować standardowe procedury reagowania na różnego rodzaju incydenty. Specjaliści IT nie muszą zatem radzić sobie z zagrożeniami, opierając się jedynie na doświadczeniach i przeczuciach. Zamiast tego mogą skorzystać z pomocy odpowiedniego playbooka, który umożliwia skuteczne usuwanie zagrożeń. 

Podejmowanie lepszych decyzji 

Systemy SOAR udostępniają centralny panel do monitorowania wszystkich incydentów bezpieczeństwa, co może pomóc organizacjom w identyfikowaniu trendów i zapobieganiu przyszłym incydentom. Informacje widoczne w panelu SOAR mogą wspomóc zespoły IT w wykrywaniu fałszywych alarmów, lepszym priorytetyzowaniu alertów i wybieraniu odpowiednich procedur reagowania. 

Większa dokładność działania 

Systemy SOAR pomagają wyeliminować błędy ludzkie, które mogą prowadzić do pogorszenia sytuacji w przypadku incydentu bezpieczeństwa. 

Zgodność z przepisami 

Systemy SOAR mogą pomóc organizacjom w spełnieniu wymagań regulacyjnych dotyczących bezpieczeństwa danych. 

Lepsza organizacja pracy i większa wydajność zespołów IT 

Automatyzacja uwalnia czas analityków bezpieczeństwa. Dzięki temu mogą się oni skupić na bardziej złożonych zadaniach. 

 Podsumowując, SOAR to platforma bezpieczeństwa, która integruje i automatyzuje wiele procesów związanych z bezpieczeństwem. Jej wdrożenie usprawnia reakcję na incydenty, zmniejsza obciążenia pracą zespołów IT i poprawia ogólny poziom bezpieczeństwa w organizacji.  

 

Czytaj więcej
Konferencja cybersecurity i AI - Integrity Partners
10.04.2024
magdalenagrochala

Cyberbezpieczeństwo napędzane AI – Zapraszamy na konferencję

Już 25 i 26 kwietnia odbędzie się konferencja Integrity Partners Cloud Days – Cyberbezpieczeństwo napędzane AI. W tym roku skupimy się przede wszystkim na cyberbezpieczeństwie oraz sztucznej inteligencji. Porozmawiamy między innymi o tym, jak skutecznie wdrożyć dyrektywę NIS2, korzystając z narzędzi Microsoft AI. To będzie solidna dawka wiedzy! 

Tegoroczne Cloud Days odbywają się pod hasłem „Cyberbezpieczeństwo napędzane AI”. Dlaczego? Wzmacnianie bezpieczeństwa i ochrony przed cyberzagrożeniami jest dziś jednym z priorytetów w całej Unii Europejskiej. Także polskie firmy i organizacje muszą stosować wymagania zawarte w dyrektywie NIS2 już od 18 października 2024 roku. Wdrożenia odpowiednich procedur oraz narzędzi nie można więc odkładać w czasie. Jak się przygotować do tego momentu? Z jakich rozwiązań skorzystać? 

Na te i inne pytania odpowiedzą nasi eksperci podczas konferencji. 
Cyberbezpieczeństwo napędzane AI, czyli praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji 
Wiele wątków, prelekcji i dyskusji poświęcimy nowym narzędziom od Microsoft. Sztuczna inteligencja w Microsoft 365, czyli Copilot, zyskuje coraz większe grono zwolenników. Nic dziwnego. Dzięki niej pracownicy biznesowi szybciej i sprawniej analizują dane, nie tracą czasu na powtarzalne czynności, zyskują więc przestrzeń do bardziej kreatywnych i odpowiedzialnych zadań. 

To jednak nie wszystko. Microsoft zaprezentował niedawno Copilot for Security, czyli narzędzie, które pomaga specjalistom ds. bezpieczeństwa w reagowaniu na cyberzagrożenia (więcej o nim na naszej stronie). Podczas konferencji pokażemy, jak ono działa, i podzielimy się naszymi wrażeniami po pierwszych tygodniach korzystania z tego rozwiązania. 
Integrity Partners Cloud Days – czego się dowiesz? 
W czasie dwóch dni konferencji uczestnicy zdobędą solidną dawkę wiedzy na temat: 

Dyrektywy NIS2 
Narzędzi wspierających bezpieczeństwo 
Zarządzania tożsamością cyfrową 
Sztucznej inteligencji w ramach Microsoft Copilot 

Do współtworzenia części merytorycznej naszego wydarzenia zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów i praktyków. Nie tylko w jasny sposób przybliżą oni tematy, ale też pokażą praktyczne zastosowania różnorodnych narzędzi od Microsoft, które wspierają biznes, bezpieczeństwo i produktywność. 

Więcej informacji na temat konferencji Integrity Cloud Days 2024, agenda oraz rejestracja są dostępne na stronie: Cyberbezpieczeństwo napędzane AI – konferencja Integrity Partners Cloud Days 2024 
Serdecznie zapraszamy! Do zobaczenia. 

Czytaj więcej
Surface Pro 10 i Surface Laptop 6 dostępne u autoryzowanych partnerów Surface
25.03.2024
Integrity Partners

Nowości od Microsoft! Surface Pro 10 i Surface Laptop 6 już dostępne

Surface podjął pierwszy krok w kierunku umieszczenia Copilota na każdym biurku? To możliwe! Microsoft wprowadził na rynek dwa nowe urządzenia Surface Pro 10 i Surface Laptop 6. Oba mają osobny klawisz uruchamiający Copilota z poziomu klawiatury. Są też w pełni zoptymalizowane pod kątem sztucznej inteligencji. Co nowego znajdziemy w tych komputerach i jak biznes skorzysta na ich wprowadzeniu?

Nowe urządzenia od Microsoft robią wrażenie od pierwszego kontaktu. Są wyposażone w najnowsze procesory Intel® Core™ Ultra, które pozwalają lepiej, szybciej i efektywniej korzystać z mechanizmów sztucznej inteligencji. Microsoft dodał także nowe funkcje zabezpieczeń i ochrony, w tym uwierzytelnianie NFC. Dzięki temu z urządzeń mogą korzystać firmy, od których wymagane jest zachowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

Co istotne, Surface Laptop 6 jest 2 razy szybszy niż Laptop 5, a Surface Pro 10 działa nawet o 53% szybciej niż Pro 9. Robi wrażenie, prawda? Do tego Korzyści z integracji NPU obejmują funkcje AI, takie jak Efekty Studia Windows i Napisy na żywo, oraz możliwość dla firm i programistów do tworzenia własnych aplikacji i doświadczeń związanych z AI.

https://youtu.be/UeKQkKvVU5c?si=KzvH0w58f34A6wtQ

Surface Pro 10: Komputer stworzony dla biznesu wspieranego sztuczną inteligencją

Surface Pro 10 zapewnia maksymalną wydajność w lekkim, bezpiecznym urządzeniu, które dostosowuje się do każdego stylu pracy. Może pełnić rolę potężnego tabletu podczas spotkań terenowych oraz wszechstronnego laptopa w sali konferencyjnej.

Klawiatura. Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji z Microsoft Copilot i innowacji w systemie Windows 11 Pro, Surface Pro 10 pozwala na wyjątkowo produktywną pracę. Do tego wygodniejszą! Klawiatura nie tylko ma dodatkowy klawisz Copilota, ale także większą czcionkę, wysoki kontrast i podświetlenie.

Wprowadzanie danych. Z Surface Pro można korzystać również za pomocą gestów, poleceń głosowych oraz instrukcji zapisanych przez Surface Slim Pen.

Wyświetlacz. Urządzenie posiada wyświetlacz o doskonałych parametrach. Jest o 33% jaśniejszy niż w poprzednich modelach. Ma specjalne powłoki antyrefleksyjne. Dodatkowo zapewnia wyższy kontrast. To oznacza pełen komfort pracy i w mocnym, sztucznym świetle w biurze, i na zewnątrz.

Kamera. Producent Surface Pro 10 wie, że pracownicy spędzają dużo czasu na wideokonferencjach prowadzonych między innymi w aplikacji Microsoft Teams. To dlatego w najnowszym modelu zamontował kamerę Ultrawide Studio. Dzięki temu Surface Pro 10 stał się pierwszym komputerem z systemem Windows z polem widzenia 114°, rejestrującym wideo w jakości 1440p i wykorzystującym efekty studia Windows oparte na sztucznej inteligencji. W rezultacie mówca zawsze znajduje się w kadrze podczas wideorozmów.

Bezpieczeństwo. Surface Pro 10 to komputer Secured-Core, który zapewnia użytkownikom wiodące w branży zabezpieczenia, tak potrzebne klientom biznesowym. Microsoft dodał nowe warstwy zabezpieczeń, aby chronić dane osób i firm. Włączył domyślnie mechanizmy bezpieczniejszego logowania, a także udostępnił zupełnie nowy czytnik NFC. Jego rolą jest ułatwienie bezpiecznego, bezhasłowego uwierzytelniania za pomocą kluczy NFC, takich jak YubiKey 5C NFC.

[caption id="attachment_6178" align="aligncenter" width="1200"] Najnowsze modele Microsoft Surface kupić u autoryzowanego partnera Surface – Integrity Partners[/caption]

Surface Laptop 6: Moc i design w komputerze napędzanym AI

Surface Laptop 6 łączy w sobie wyjątkowy poziom wydajności i mocy oraz elegancki design. Stworzony do wymagającej pracy i dostępny w wersji 13.5” oraz 15”. Jego sercem jest procesor Intel® Core™ Ultra serii H. Dzięki odpowiednio dobranym parametrom dostępnym w Surface Laptop 6 jego użytkownicy mogą działać produktywnie w każdych warunkach. Nawet podczas pracy nad ogromnymi zestawami danych w Excelu, przy tworzeniu materiałów marketingowych w Adobe Photoshop czy budowaniu kluczowych aplikacji w Visual Studio.

Klawiatura. Nowy klawisz Copilot w Surface Laptop 6 ułatwia dostęp do mocy sztucznej inteligencji. Umożliwia szybkie uruchomienie Copilota w systemie Windows, co pomaga użytkownikom planować dzień, znaleźć dokument czy przeanalizować treść witryny internetowej.

Wyświetlacz. Firmy mogą wybrać 13,5-calowy lub 15-calowy ekran dotykowy PixelSense, który ułatwia przeglądanie i nawigację. Każdy w nich oferuje technologię antyrefleksyjną i adaptacyjną kolorystykę. Dzięki nim użytkownik wyraźnie widzi wyświetlaną treść w prawie każdych warunkach oświetleniowych.

Kamera. Surface Laptop 6 to także zupełnie nowa kamera, która rejestruje wideo w jakości 1080p i wykorzystuje efekty studia Windows oparte na sztucznej inteligencji. Wszystko po to, by każdy dobrze wyglądał podczas wideorozmów. Efekty studia Windows są aktywowane przez algorytmy uczenia maszynowego, które działają wydajnie na NPU, pozostawiając dużo mocy na uruchamianie innych krytycznych aplikacji, takich jak Microsoft Teams, na CPU i GPU.

Zrównoważony rozwój dla odpowiedzialnych firm

Surface Pro 10 jest wykonany z większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu niż Surface Pro 9. Co ważne, jego obudowa składa się w minimum 72% z takich materiałów. Podobnie jest w przypadku Surface Laptop 6, który również przewyższa pod kątem recyklingu Surface Laptop 5. Jego obudowa natomiast składa się z minimum 25,5% materiałów pochodzących z recyklingu.

Oba urządzenia są jeszcze łatwiejsze w serwisowaniu i naprawie dzięki wbudowanym kodom QR, zapewniającym wygodny dostęp do przewodników serwisowych.

[caption id="attachment_6173" align="aligncenter" width="1200"] Nowości od Microsoft! Surface Pro 10 i Surface Laptop 6 już dostępne[/caption]

Nowoczesne narzędzia dla IT

Całkowicie nowy Portal Zarządzania Surface pozwala monitorować urządzenia i efektywnie nimi zarządzać. Dzięki niemu firmy mogą także śledzić szacowany ślad węglowy związany z korzystaniem z komputerów, co pomaga im w osiągnięciu celów w obszarze zrównoważonego rozwoju.

Jeśli chcecie wspierać swoją pracę sztuczną inteligencją, działać efektywnie i bezpiecznie – nowe urządzenia od Microsoft z pewnością są dla Was!

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
Jak działa Copilot w Wordzie
25.03.2024
magdalenagrochala

Copilot w Microsoft Word – pisanie wsparte sztuczną inteligencją

Godziny spędzone przed ekranem z wyświetlonym pustym dokumentem. Ciągłe wpisywanie i kasowanie pierwszego zdania. Kawa za kawą. Pusta strona… Znacie to? Od teraz problemy z pisaniem przechodzą do historii. Sztuczna inteligencja sprzężona z Microsoft Word pomaga w tworzeniu szkiców, redagowaniu i poprawianiu akapitów, a także w podsumowywaniu wielostronicowych pism. Jak działa Copilot w Microsoft Word? Wyjaśniamy! 

Copilot w Microsoft Word pozwala oszczędzać czas i od razu zabrać się do pracy. Nawet jeśli nie macie pomysłu na to, jak powinien wyglądać tekst, nie musicie czekać na natchnienie. Wystarczy wydać odpowiednie polecenie Copilotowi, a on w kilka chwil przygotuje propozycję potrzebnego Wam dokumentu. Co więcej, później możecie ten plik dowolnie przekształcać i edytować – także za pomocą sztucznej inteligencji, by ostatecznie uzyskać pożądany rezultat. 
Co potrafi Copilot w Microsoft Word? 
Copilot łączy moc dużych modeli językowych (LLM) z możliwościami Worda. W rezultacie może: 
Stworzyć nową treść 
Copilot zaproponuje pierwszą wersję tekstu na podstawie prostego polecenia. Jeśli to będzie konieczne – przedstawi kolejne wersje. 
Dopasować treść do oczekiwań autora 
Copilotowi można również wydać bardziej szczegółowe polecenia dotyczące tonu, wydźwięku i charakterystyki tekstu. Wszystko po to, aby przekształcił cały tekst lub tylko wybrane fragmenty i dopasował je do naszych oczekiwań. 
Generować teksty na podstawie istniejących dokumentów 
Copilot może korzystać z istniejących już plików i na ich podstawie przygotowywać nowe teksty. Możemy go na przykład poprosić o przygotowanie tekstu o produkcie dla klientów w oparciu o gotowy już dokument FAQ. Copilot wykorzysta zawarte w nim informacje do stworzenia nowego tekstu. 
Odpowiadać na pytania dotyczące treści  
Copilot pozwala nie tylko na pisanie. Równie dobrze radzi sobie z odczytywaniem już gotowych plików i wyszukiwaniem w nich istotnych dla nas informacji. Wystarczy zadać mu konkretne pytanie związane z treścią dokumentu, by uzyskać odpowiedź bez konieczności zagłębiania się w jego treść. 
Podsumować dokument 
Gdy brakuje nam czasu na czytanie, możemy także poprosić Copilota o zgrabne streszczenie dokumentu. W tym przypadku w kilka chwil przygotuje podsumowanie zawierające interesujące nas zagadnienia. 
Jak korzystać z Copilot w Microsoft Word? 
Na koniec warto podkreślić, że praca z Copilotem w Wordzie jest bardzo prosta. Wystarczy kliknąć w ikonkę narzędzia w aplikacji i wpisać proste polecenie, na przykład:  

Napisz wstęp do tego dokumentu w tonie profesjonalnym. 
Zrób szkic artykułu na temat […]. 
Podsumuj ten dokument w trzech zdaniach. 

Podpowiedzi na temat tego, jak budować zrozumiałe i skuteczne polecenia, oraz inne wskazówki dotyczące pracy z Copilotem znajdziecie w Copilot Lab.

Nabraliście ochoty na pisanie? Copilot jest do Waszej dyspozycji! 

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
SailPoint i CyberArk – warto budować całościowe rozwiązanie Identity Management, łącząc rozwiązania tych firm
18.03.2024
Integrity Partners

SailPoint i CyberArk – całościowe rozwiązanie Identity Management

Obecnie wiele cyberataków zaczyna się od przejęcia tożsamości – pracowników, kontrahentów lub – co szczególnie groźne – administratorów krytycznych aplikacji i systemów firmowych. Sprzyja temu praca w rozproszonym środowisku, hybrydowa infrastruktura IT, a także ogromna dynamika w otoczeniu wewnętrznym dużych organizacji. Bezpieczny dostęp do kluczowych systemów i wrażliwych danych jest dziś priorytetem firm. Jak ochronić tożsamość użytkowników, także tych uprzywilejowanych? Łącząc rozwiązania SailPoint i CyberArk.
SailPoint i CyberArk – warto budować całościowe rozwiązanie Identity Management, łącząc rozwiązania tych firm
Firmy, które chcą zapewnić pracownikom i kontraktorom bezpieczny dostęp do swoich zasobów, budują rozwiązanie Identity Security, wykorzystując systemy IGA oraz PAM. IGA, czyli Identity Governance & Administration, kładzie nacisk na automatyzację procesu nadawania uprawnień, a także na zapewnienie zgodności z wewnętrznymi i zewnętrznymi regulacjami. Natomiast PAM, czyli Privileged Access Management, jest krytyczny w zarządzaniu dostępem uprzywilejowanym oraz nagrywaniu sesji. Innym słowem umożliwia organizacjom ochronę, kontrolę i monitorowanie dostępu do krytycznych zasobów IT, co jest ważnym elementem budowania strategii Zero Trust

Systemy te zwykle działają w firmach niezależnie od siebie. To niesie za sobą różne niebezpieczeństwa.
IGA i PAM jako oddzielne narzędzia
Kiedy zarządzanie kontami uprzywilejowanymi jest niezależne od zarządzania tożsamościami, mogą pojawić się problemy związane z brakiem kontroli.

Liczba porzuconych lub nieużywanych kont uprzywilejowanych wzrasta.
Uprawnienia uprzywilejowane są błędnie nadawane kontom, które nie mają statusu kont administracyjnych.
Dostęp uprzywilejowany jest przyznawany osobom, które go nie potrzebują lub nie powinny go mieć.
Pracownicy i współpracownicy potrzebujący dostępu do kont uprzywilejowanych muszą czekać na uzyskanie go, ponieważ brakuje zautomatyzowanych procesów provisioningu.

To wszystko w konsekwencji zwiększa ryzyko i naraża firmę na cyberzagrożenia.

[caption id="attachment_6101" align="aligncenter" width="1486"] Schemat działania narzędzia Identity Security – SailPoint i CyberArk[/caption]
Rozwiązanie – współpraca SailPoint i CyberArk
Organizacje potrzebują dziś kilku elementów, by poprawić bezpieczeństwo swoich użytkowników i danych. Po pierwsze, większej widoczności w swoich środowiskach IT. Daje ona wgląd we wszystkie urządzenia i aplikacje w sieci, co ułatwia identyfikację potencjalnych celów ataków i reakcję na zagrożenia. Po drugie, lepszego zarządzania i kontroli. Po trzecie, płynnego i bezpiecznego dostępu dla wszystkich użytkowników, opartego na zasadzie minimalnych uprawnień.

Wiedząc to, firmy SailPoint i CyberArk nawiązały współpracę, by dać swoim klientom scentralizowany i holistyczny wgląd we wszystkich użytkowników, ich uprawnienia i zachowania.

Dzięki integracji rozwiązań CyberArk i SailPoint przedsiębiorstwa zyskują pojedynczy, zautomatyzowany i oparty na politykach proces obejmujący wszystkich użytkowników. Umożliwia on efektywne zarządzanie wnioskami o dostęp, zatwierdzeniami, certyfikacjami, provisionowaniem i eliminacją nadmiernych uprawnień. To pozwala im utrzymać równowagę między kontrolą a bezpieczeństwem swojej infrastruktury IT – zarówno w chmurze, jak i w środowiskach hybrydowych.
Połączenie SailPoint i CyberArk
Połączenie narzędzi SailPoint i CyberArk przynosi wiele korzyści. Rozwiązania te wzajemnie się uzupełniają.

Rozwiązanie SailPoint wspiera zarządzanie tożsamościami i dostępem do standardowych kont użytkowników. Obejmuje:

Zarządzanie cyklem życia konta użytkownika
Kontrolę dostępu do aplikacji i danych
Nadawanie uprawnień
Monitorowanie i audyt

Rozwiązanie CyberArk z kolei skupia się na zarządzaniu uprzywilejowanymi kontami, które są bardziej narażone na ataki cybernetyczne. Oferuje:

Bezpieczne przechowywanie poświadczeń dla kont uprzywilejowanych.
Kontrolę dostępu do kont uprzywilejowanych i nagrywanie sesji
Monitorowanie i rejestrowanie aktywności na kontach uprzywilejowanych
Wykrywanie i reagowanie na podejrzane działania w środowiskach DevOps, Cloud, czy na urządzaniach końcowych.
Warto również wspomnieć, iż wdrożenie rozwiązania CyberArk wspiera firmy w działaniu w dynamicznym otoczeniu biznesowym. Pozwala bowiem nadawać wspomniane dostępy na żądanie, w modelu JIT (just in time) w bezpieczny i kontrolowany sposób.

https://youtu.be/YZ5su4McBZM?si=5DAuiPoDWWcR7YYX
SailPoint i CyberArk: wspólnie dla bezpieczeństwa tożsamości
CyberArk Identity uzupełnia rozwiązania SailPoint, eliminując silosy tożsamości i upraszczając bezpieczny dostęp oraz zarządzanie dostępem do wrażliwych systemów i aplikacji dla użytkowników standardowych i uprzywilejowanych.

Pomaga organizacjom wydajnie zarządzać dostępem do aplikacji i systemów dzięki jednokrotnemu logowaniu (SSO) i adaptacyjnemu wieloskładnikowemu uwierzytelnianiu (MFA). Pozwala proaktywnie monitorować i kontrolować aktywność kont, inteligentnie identyfikować i reagować na ryzykowne i nietypowe działania.

SailPoint (w modelu on-premis lub SaaS) oferuje kompleksowe funkcje zarządzania tożsamościami, umożliwiając klientom administrowanie dostępem do kont uprzywilejowanych zarządzanych przez CyberArk Privileged Access Manager (Self-Hosted i Privilege Cloud). CyberArk również stale monitoruje i kontroluje korzystanie z tych kont, zapewniając większą wydajność, bezpieczeństwo i zgodność z przepisami.
Co zyskują firmy korzystające z obu rozwiązań?
Obecnie wiele organizacji przechodzi proces cyfrowej transformacji. Skupia się on głównie na automatyzacji procesów biznesowych i digitalizacji kanałów komunikacyjnych z szeroko rozumianym rynkiem i klientami. Włączenie rozwiązania Identity Security w tę inicjatywę jest niezbędne, ponieważ pozwala zachować ciągłość działania, wiarygodność marki oraz bezpieczeństwo kluczowych zasobów informacyjnych.

Biorąc to pod uwagę, warto już dziś rozważyć połączenie rozwiązań SailPoint i CyberArk. Daje ono organizacjom kompleksowe narzędzie do zarządzania tożsamościami i dostępem, które może pomóc w zwiększeniu bezpieczeństwa, zgodności i wydajności. Firma:

Zyskuje wgląd we wszystkie dostępy użytkowników, w tym w konta uprzywilejowane.
Może w każdym momencie sprawdzić, kto ma dostęp i kto go udzielił, dzięki prostym funkcjom wyszukiwania i filtrowania.
Jest w stanie wyeliminować opóźnienia w dostępie do kont uprzywilejowanych poprzez synchronizację zdarzeń cyklu życia, takich jak zmiany ról lub rozdzielenie obowiązków.
Eliminuje błędy dzięki automatycznemu provisionowaniu.
Ogranicza zbędne uprawnienia i liczbę osieroconych kont uprzywilejowanych poprzez terminowe deprovisionowanie.
Może rozszerzyć zasady rozdzielenia obowiązków SoD (Separation of Duties) o dostęp uprzywilejowany i poprawić ich przestrzeganie dzięki centralnemu administrowaniu politykami.
Konsoliduje certyfikacje dla kont uprzywilejowanych i standardowych.
Zyskuje pewność, że użytkownicy mają właściwy dostęp do odpowiednich zasobów.

Korzyści biznesowe
Pełna widoczność i kontrola nad wszystkimi kontami użytkowników

Połączenie rozwiązań SailPoint i CyberArk zapewnia organizacji pełną widoczność wszystkich kont użytkowników, zarówno standardowych, jak i uprzywilejowanych. Umożliwia to firmie lepsze zarządzanie dostępem do zasobów i ochronę przed atakami cybernetycznymi.

Większe bezpieczeństwo

Połączenie tych dwóch rozwiązań utrudnia cyberprzestępcom dostęp do krytycznych zasobów IT. Z jednej strony zapewnia silne zabezpieczenia kont uprzywilejowanych, a z drugiej pomaga w egzekwowaniu zasad dostępu do innych zasobów.

Zgodność z regulacjami

Korzystanie z połączonych rozwiązań może pomóc firmie w spełnieniu wymagań regulacyjnych dotyczących bezpieczeństwa. Narzędzia od SailPoint i CyberArk oferują funkcje audytu i raportowania, które mogą być użyte do wykazania zgodności z normami.

Lepsza wydajność

Połączenie może zautomatyzować wiele zadań związanych z zarządzaniem tożsamościami i dostępem, co pozwala oszczędzić czas i pieniądze.

Łącząc siły, CyberArk i SailPoint umożliwiły organizacjom uzyskanie ujednoliconego, opartego na politykach podejścia do bezpieczeństwa tożsamości wszystkich użytkowników. Chronią w ten sposób najcenniejsze zasoby firm.

Czytajcie więcej na stronie CyberArk i SailPoint.

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
Microsoft Copilot w języku polskim Integrity Partners
15.03.2024
magdalenagrochala

Microsoft Copilot po polsku? To już pewne!

Świetne wieści od Microsoft! Będzie Copilot po polsku. I to już niedługo. Firma intensywnie pracuje nad udostępnieniem obsługi Copilota w 17 nowych językach. Proces ten będzie trwał do końca kwietnia. Dzięki niemu z możliwości sztucznej inteligencji w Microsoft 365 będzie mogło w prosty sposób korzystać jeszcze więcej osób na całym świecie. 

Wszyscy ci, którzy chcieli wypróbować Copilota, ale obawiali się interakcji z nim w języku angielskim, mogą odetchnąć z ulgą. Z zapowiedzi Microsoft wynika, że Copilot po polsku pojawi się najpóźniej do końca kwietnia.  

Obok polskiego pojawią się także arabski, chiński tradycyjny, czeski, duński, niderlandzki, fiński, hebrajski, węgierski, koreański, norweski, portugalski (Portugalia), rosyjski, szwedzki, tajski, turecki i ukraiński. 
Nowe funkcje Copilot Lab 
To nie wszystkie nowości od Microsoft. Producent rozszerza także funkcjonalność centrum edukacyjnego Copilot Lab. Do tej pory użytkownicy mogli znaleźć w nim zbiór zapytań do komunikacji ze sztuczną inteligencją w Microsoft. Teraz Lab zamienia się w kompleksowe źródło wiedzy i miejsce nauki. Dzięki niemu dowiecie się: 

jak efektywnie pracować z Copilotem 
jak tworzyć skuteczne polecenia (prompty) 
jak zmieniać swoje zapytania, by dawały jak najlepsze rezultaty 

W Copilot Lab znajdziecie też gotowe polecenia, z których możecie korzystać w codziennej pracy. 

Co ważne, dostęp do Copilot Lab jest teraz dużo prostszy! W Copilocie dla Microsoft 365, Word, PowerPoint, Excel i OneNote znajdują się już ikony małego notatnika. Wystarczy kliknąć, by uzyskać inspirujące wskazówki. 
Copilot także w aplikacji mobilnej Microsoft 365 
Copilot jest już także dostępny w aplikacji mobilnej Microsoft 365 oraz aplikacjach Word i PowerPoint. Mobilny Microsoft 365 ma nowy interfejs, w którym obok dokumentów, aplikacji i skrótów znajdziemy również Copilota.  

Z Copilota na telefonach i tabletach można korzystać również za pośrednictwem aplikacji Copilot. 

Nowości od Microsoft jest zatem sporo. Wydaje się jednak, że Copilot po polsku to zmiana, na którą najbardziej czekamy. A ona jest już na wyciągnięcie ręki. 

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
Premiera Copilot for Security już wkrótce
15.03.2024
magdalenagrochala

Copilot for Security dostępny od 1 kwietnia 2024

Na rynku pojawia się kolejna rewolucja od Microsoft – Copilot for Security. To narzędzie, które pomaga specjalistom ds. bezpieczeństwa w reagowaniu na cyberzagrożenia. Działa w oparciu o sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe (ML). Firmy na całym świecie mogą z niego korzystać od 1 kwietnia 2024 roku. Co warto wiedzieć o Copilot for Security?

Głównym zadaniem nowego rozwiązania jest wspieranie zespołów bezpieczeństwa i IT w identyfikowaniu naruszeń oraz szybszej reakcji na nie. Copilot wykorzystuje szeroką bazę informacji Microsoft o zagrożeniach oraz ogólnie dostępną wiedzę. Daje specjalistom ds. bezpieczeństwa wgląd w to, co dzieje się w ich środowiskach. Wykorzystuje duże modele językowe, by prezentować spersonalizowane wskazówki i podpowiadać kolejne kroki.
Copilot for Security – konkretne zyski
Z danych Microsoft wynika, że specjaliści, którzy korzystają z nowego narzędzia wspierającego walkę z cyberzagrożeniami:

działają o 22% szybciej,
są o 7% dokładniejsi podczas wykonywania zadań,
chcą korzystać z Copilota w dalszej pracy – twierdzi tak aż 97% z nich.

Badania Microsoft pokazują, że dzięki Copilotowi zyski w zakresie bezpieczeństwa mogą osiągać wszyscy specjaliści, niezależnie od poziomu doświadczenia.

[caption id="attachment_6066" align="aligncenter" width="1200"] Copilot for Security – Integrity Partners wspiera klientów w obszarze AI[/caption]
Nowości produktowe w Copilot for Security
Microsoft Copilot for Security pomaga specjalistom ds. bezpieczeństwa i IT rozwijać swoje umiejętności, efektywniej współpracować, widzieć więcej i szybciej reagować.

Oferuje wiele nowych możliwości, w tym między innymi:

Książki promptów, które pozwalają tworzyć i zapisywać własne prompty dla procesów i zadań związanych z bezpieczeństwem.
Integracje z bazą wiedzy, które umożliwiają łączenie Copilot for Security z własną logiką biznesową i wykonywanie działań na podstawie spersonalizowanych instrukcji.
Integracje zewnętrzne.
Połączenie z Microsoft Defender External Attack Surface Management, które pomaga identyfikować i analizować najbardziej aktualne informacje dotyczące ryzyka w organizacji.
Dzienniki audytowe i diagnostyczne Microsoft Entra, które dostarczają dodatkowych informacji na potrzeby śledztwa w zakresie bezpieczeństwa lub analizy problemów związanych z IT.

Sztuczna inteligencja dla wszystkich
Copilot for Security będzie dostępny w dwóch wersjach: jako samodzielne narzędzie oraz jako wbudowany dodatek do innych produktów Microsoft z obszaru bezpieczeństwa.

Dzięki temu pomoże zespołom ds. bezpieczeństwa w:

Szybszym wykrywaniu i reagowaniu na zagrożenia: Copilot for Security analizuje dane z różnych źródeł w czasie rzeczywistym, dzięki czemu pomaga identyfikować potencjalne zagrożenia i priorytetyzować incydenty.
Sprawniejszym badaniu zagrożeń: Narzędzie wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji zadań, takich jak analiza danych i korelacja logów. W rezultacie pozwala analitykom bezpieczeństwa skupić się na bardziej złożonych działaniach.
Podejmowaniu lepszych decyzji: Nowe rozwiązanie od Microsoft przekazuje spostrzeżenia i rekomendacje oparte na danych historycznych i wywiadzie dotyczącym zagrożeń. Dzięki temu pomaga specjalistom ds. bezpieczeństwa w podejmowaniu świadomych decyzji podczas ataku.

Jak to działa w praktyce?
Kilka przykładów:

Copilot w Microsoft Entra pomaga zapobiegać kompromitacji tożsamości i szybko reagować na zagrożenia. Zaleca automatyzacje służące zapobieganiu i reagowaniu na ataki na tożsamość (np. zasadę dostępu warunkowego). Dzięki temu zwiększa poziom bezpieczeństwa i ogranicza liczbę zgłoszeń do pomocy technicznej.

Copilot w Microsoft Purview dostarcza zwięzłe podsumowania alertów i wskazówki postępowania. Dzięki temu administratorzy mogą szybciej i trafniej priorytetyzować alerty i poświęcać uwagę tym krytycznym.

Copilot w Microsoft Intune pomaga specjalistom ds. IT i analitykom bezpieczeństwa podejmować lepsze decyzje dotyczące zarządzania punktami końcowymi. Co więcej, upraszcza i skraca czas wykrywania przyczyny problemu między innymi dzięki analizie kodów błędów i porównaniom konfiguracji urządzenia.

Więcej informacji na ten znajdziecie na stronie Microsoft.

Podsumowując, dzięki Copilot for Security zespoły ds. bezpieczeństwa mogą jeszcze lepiej chronić zasoby firmy w dobie sztucznej inteligencji. Warto z tego skorzystać!

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację. View more
Rozumiem