Systemy IAM. Zwinny biznes zgodny z regulacjami, bezpieczny i przyjazny pracownikowi

Systemy klasy Identity Access Management. Jak działają

Praca zdalna i hybrydowa wymaga szczególnej kontroli nad tym, kto i kiedy ma dostęp do wewnętrznych systemów firmy. Stawia też przed przedsiębiorstwami wyzwania związane z zarządzaniem pracownikami na odległość. Jak robić to skutecznie i efektywnie, dbając jednocześnie o bezpieczeństwo danych? Odpowiedzią są systemy klasy Identity Access Management. Jak działają? Zapraszamy do lektury!

Rozwiązania te wspierają firmy w trzech istotnych obszarach: bezpieczeństwa danych, nawiązywania i kończenia współpracy z pracownikami i kontrahentami oraz zarządzania biznesem.

  1. Zarządzanie bezpieczeństwem danych kluczowych
  • Nadawanie i odbieranie uprawnień

Wszyscy pracownicy potrzebują dostępów do różnych systemów firmowych, np. ERP, CRM, oraz aplikacji. Sprawne nadawanie i odbieranie uprawnień jest szczególnie ważne zwłaszcza w czasie pracy zdalnej. Systemy IAM pozwalają definiować role użytkowników w organizacji, przypisywać uprawnienia do stanowisk i grup. Konkretna rola wiąże się z wybranymi uprawnieniami. Zatem pracownikom nie trzeba nadawać pojedynczo dostępów do poszczególnych systemów. Wystarczy przypisać mu odpowiednią rolę lub zmienić ją, gdy pracownik dostaje nowe obowiązki.

  • Kontrola

Systemy IAM dają ciągły wgląd w to, kto i na jakich zasadach ma dostęp do kluczowych zasobów firmy. Ułatwia zatem kontrolę nad uprawnieniami użytkowników do systemów informatycznych, ich weryfikację i monitoring.

  • Wykrywanie nieprawidłowości

SailPoint, jeden z liderów na rynku systemów klasy IAM, wprowadził do swoich rozwiązań elementy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Pozwalają one wychwytywać nieprawidłowości, np. niecodzienne zachowania w systemie lub dostęp do jakiegoś zasobu osoby, która zgodnie z polityką firmy nie powinna mieć takiego dostępu.

 

  1. Zarządzanie pracownikami
  • Automatyzacja zatrudnienia

Rozwiązania klasy IAM wspierają proces zatrudniania pracowników. Nie tylko pomagają w nadawaniu odpowiednich dostępów, ale taż między innymi automatyzują proces kierowania na niezbędne szkolenia. Koordynują gromadzenie niezbędnych zgód, pełnomocnictw oraz potwierdzeń potrzebnych do tego, aby uzyskać dostęp do różnych źródeł. Dbają o szybką i automatyczną dystrybucję danych do logowania do systemów i skrzynek pocztowych oraz wszelkich dokumentów.

  • Zmiana roli pracownika w organizacji

Systemy te wspierają pracę działów HR także w momencie zmiany stanowiska pracownika. Wystarczy wprowadzić do aplikacji kadrowej odpowiednią adnotację o nowej roli zatrudnionego w firmie. IDM automatycznie przekieruje pracownika do przeglądu dostępów przez nowego przełożonego. Odbierze i nada właściwe uprawnienia dla jego nowej roli w organizacji oraz poinformuje o zmianach wszystkie osoby, które są taką informacją zainteresowane.

  • Bezpieczne zakończenie współpracy

W momencie zakończenia współpracy z pracownikiem rozwiązanie IDM automatycznie zablokuje i odbierze dostępy do zasobów. Poinformuje też zainteresowane osoby o tym, że dany pracownik nie pełni już w organizacji dotychczasowej roli. W przypadku zwolnienia dyscyplinarnego czy w sytuacji, w której konieczne jest natychmiastowe usunięcie konkretnej osoby z systemów lub zawieszenie w czynnościach służbowych, pracodawca może skorzystać z tzw. czerwonego przycisku. Pozwala on na błyskawiczne zablokowanie wszelkich dostępów.

 

  1. Zarządzanie biznesem
  • Zwinność w biznesie

Zwinność w biznesie jest podstawą zarządzania. A oznacza po prostu szybkie i bezproblemowe, niewymagające dużych nakładów ludzkich i technologicznych, dostosowywanie się do zmian zewnętrznych i wewnętrznych.

Do zmian takich należy między innymi zatrudnianie nowych pracowników, rozpoczynanie i kończenie współpracy z pracownikami wewnętrznymi i zewnętrznymi, kontrahentami czy klientami. Dzięki rozwiązaniom IAM znacznie skraca się czas potrzebny na przeprowadzenie takich procesów.

  • Kontrola nad procesami

Segregation of duties (SoD) to koncepcja, która zakłada, że do zakończenia jakiegoś procesu biznesowego lub zadania potrzebna jest więcej niż jedna osoba. W przypadku nadawania nowych uprawnień pracownikowi, na przykład w związku z jego awansem, można przeoczyć, że zyskuje on zbyt szeroki dostęp do systemu. To może zagrozić między innymi finansom firmy.

Rozwiązania IAM pozwalają zabezpieczyć firmę przed takim zagrożeniem. Dzięki temu ograniczają liczbę potencjalnych błędów. Więcej osób zaangażowanych w proces oznacza większą kontrolę i możliwość wyłapania nieprawidłowości w odpowiednim czasie. Chronią też przed nieuczciwymi działaniami pracowników, oszustwami i wyciekiem wrażliwych informacji.

  • Zgodność z regulacjami

Każda firma musi się dostosować do regulacji zewnętrznych (np. rozporządzenia RODO) i wewnętrznych (np. polityki bezpieczeństwa). Dzięki systemom IAM jest w stanie szybko wykryć, rozwiązać i zaraportować – zgodnie z RODO czy z ustawą o cyberbezpieczeństwie – problemy z danymi.

Rozwiązania do zarządzania tożsamością cyfrową gwarantują też zachowanie zgodności z regulacjami wewnętrznymi przedsiębiorstwa – procedurami, standardami, politykami bezpieczeństwa. To one określają, kto i na jakich zasadach może mieć dostęp do zasobów IT. Implementacja systemów klasy IAM ułatwia stosowanie się do tych wytycznych.

Chcecie wiedzieć więcej o systemach IAM, a może zastanawiacie się, czy są w stanie wspomóc także Waszą firmę? Nasi eksperci z przyjemnością rozwieją wszelkie wątpliwości! Zapraszamy do kontaktu.


Więcej aktualności

Prowadzenie biznesu dzięki rozwiązaniom ITSM i ESM
20.08.2024
magdalenagrochala

ITSM i ESM. Czym różnią się te systemy i jak pomagają w prowadzeniu biznesu?

Systemy ITSM (ang. Information Technology Service Management) oraz ESM (ang. Enterprise Service Management) zrewolucjonizowały sposób zarządzania usługami w organizacjach. Jaką rolę odgrywają i co zyskują firmy, które decydują się na ich wdrożenie? Wyjaśniamy! 
ITSM i ESM – początki i ewolucja
Wszystko zaczęło się w latach 80. XX wieku. To wtedy powstała biblioteka ITIL, czyli zbiór najlepszych praktyk usprawniających zarządzanie usługami informatycznymi w organizacji. Zawiera on konkretne wskazówki i procesy, które mogą być zastosowane w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości czy branży. 

Jednak ITIL to nie tylko struktura i procesy. Dzięki bibliotece można zdefiniować i monitorować poziomy usług (SLA), zmniejszyć koszty w oparciu o optymalizację i eliminację zbędnych czynności, a także poprawić satysfakcję pracowników.  
Geneza ITSM: 
Wraz z rozwojem ITIL zaczęły pojawiać się pierwsze narzędzia software’owe, które pomagały w automatyzacji i usprawnieniu procesów opisanych bibliotece. Ich głównymi zadaniami były śledzenie zgłoszeń, zarządzanie bazą wiedzy oraz generowanie raportów. 

Z czasem ITSM zaczął kłaść coraz większy nacisk na ocenę jakości świadczonych usług IT. Pojawiły się metryki i wskaźniki, które pozwalały na mierzenie satysfakcji użytkowników oraz efektywności procesów. 
Pomysł na ESM: 
Kolejnym krokiem w rozwoju systemów do zarządzania usługami w firmie jest ESM. To rozszerzenie koncepcji ITSM poza dział IT. Ta ewolucja opiera się na założeniu, że zasady dobrego zarządzania usługami można zastosować w każdym obszarze organizacji, np. w dziale HR, w finansach czy produkcji. 

ESM dąży do stworzenia spójnego środowiska pracy, w którym różne działy korzystają z tych samych narzędzi i procesów. Dzięki temu usprawnia się komunikacja między nimi oraz efektywność pracy. 
Po co firmie system ITSM? 
Systemy ITSM pełnią istotna rolę we współczesnych przedsiębiorstwach. Przyspieszają i automatyzują pracę, porządkują procesy, poprawiają jakość obsługi pracowników i klientów. Umożliwiają sprawne zarządzanie: 

Incydentami: pozwalają na szybkie zgłaszanie, klasyfikowanie i rozwiązywanie problemów, śledzenie statusu zgłoszeń. 
Problemami: pomagają w identyfikowaniu przyczyn powtarzających się incydentów i wdrażanie rozwiązań długoterminowych. 
Zmianami: wspierają planowanie, zatwierdzanie i wdrażanie zmian w środowisku IT, minimalizując ryzyko wystąpienia błędów. 
Konfiguracją: umożliwiają zarządzanie konfiguracją aktywów IT, śledzenie zależności między elementami. 
Poziomami usług: pomagają w definiowaniu i monitorowaniu poziomów usług, a także w zapewnianiu zgodności z umowami SLA. 

 Co ważne, w nowoczesnych systemach ITSM wszelkie informacje o incydentach, problemach, zmianach i konfiguracji są gromadzone w jednej bazie danych. To ułatwia dostęp do informacji i ich analizę. Dodatkowo rozwiązania ITSM można integrować z innymi narzędziami wykorzystywanymi w organizacji, np. z systemami do zarządzania konfiguracją, systemami help desk czy systemami monitorującymi. A systematyczne monitorowanie infrastruktury IT i zarządzanie zmianami pozwalają zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii i zapewnić ciągłość działania usług. 

O wygodę użytkowników dba portal samoobsługowy, w którym pracownicy czy klienci mogą samodzielnie zgłaszać incydenty, a także sprawdzać status swoich zgłoszeń. 
ESM – korzyści z wdrożenia 
Systemy Enterprise Service Management pozwalają na zwiększenie efektywności, poprawę jakości usług i lepszą współpracę między różnymi działami firmy. Umożliwiają zarządzanie usługami w całej organizacji, zwłaszcza w obszarach: 

HR: wspomagają zarządzanie rekrutacją, szkoleniami, oceną pracowników. 

Finansów: pozwalają na zarządzanie wydatkami, fakturami, procesami zatwierdzania. 

Marketingu: pomagają w zarządzaniu kampaniami marketingowymi, badaniami rynku. 

Wdrażając system ESM, firma zyskuje: 

Usprawnienie procesów biznesowych 

ESM pozwala na standaryzację i automatyzację procesów w całej organizacji, niezależnie od tego, czy dotyczą one IT, HR, finansów czy innych obszarów. Dzięki temu można zredukować czas realizacji zadań i zmniejszyć liczbę błędów. 

Poprawę komunikacji między działami 

ESM to wspólne środowisko pracy, w którym różne działy mogą łatwo się komunikować i współpracować. Dzięki temu pracownicy lepiej rozumieją potrzeby i oczekiwania poszczególnych zespołów. 

Optymalizację kosztów 

ESM pomaga w identyfikacji i eliminacji zbędnych kosztów, związanych np. z duplikacją zadań czy brakiem efektywności procesów. 

Zwiększenie elastyczności organizacji 

ESM umożliwia szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby biznesu. Dzięki temu organizacja może łatwiej dostosować się do nowych warunków rynkowych. 

Jednolitą bazę wiedzy 

ESM gromadzi całą wiedzę dotyczącą usług w jednym miejscu, dzięki czemu ułatwia dostęp do informacji i przyspiesza rozwiązywanie problemów. 
HaloITSM – ITSM i ESM w jednym 
Organizacje, które rozważają wdrożenie systemów ITSM i ESM, powinny wziąć pod uwagę rozwiązania łączące funkcje obu narzędzi. My polecamy naszym klientom HaloITSM. To kompleksowe rozwiązanie dla zarządzania usługami IT, i nie tylko. Oferuje szerokie spektrum funkcjonalności zarówno w obszarze ITSM, jak i ESM. Jego celem jest usprawnienie procesów biznesowych, a także zwiększenie efektywności pracy oraz poprawa satysfakcji użytkowników. Więcej o HaloITSM przeczytacie w naszym artykule i na stronie producenta.

Dlaczego warto wybrać HaloITSM? 
Kompleksowość 
HaloITSM oferuje szeroki zakres funkcjonalności, które pozwalają na zarządzanie całym cyklem życia usług, od ich projektowania po zakończenie. 
Łatwość użytkowania 
System ma intuicyjny interfejs i przyjazną konfigurację. Dzięki temu jest łatwy w obsłudze i przystępny dla administratorów i użytkowników końcowych. 
Skalowalność 
HaloITSM jest dostosowany do potrzeb małych i dużych organizacji. System można więc bez problemów rozbudowywać wraz ze wzrostem firmy. 
Integracja 
HaloITSM może być zintegrowany z innymi systemami, dzięki czemu firma jest w stanie stworzyć spójne środowisko pracy. 
Analityka i sztuczna inteligencja 
System dostarcza zaawansowanych narzędzi analitycznych, które umożliwiają monitorowanie wydajności usług, identyfikowanie trendów i podejmowanie lepszych decyzji. Sztuczna inteligencja pomaga w przewidywaniu problemów, optymalizacji procesów oraz personalizacji usług. 

Podsumowując, systemy ITSM i ESM odgrywają kluczową rolę w zarządzaniu różnego rodzaju usługami w organizacjach. Wybór dobrego rozwiązania gwarantuje pracownikom łatwy dostęp do informacji i narzędzi – także na urządzeniach mobilnych, a zarządzającym – optymalizację procesów, widoczność zadań, oszczędności oraz lepsze wykorzystanie zasobów. 

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
Oprogramowanie do zarządzania IT
19.08.2024
magdalenagrochala

Halo naszym nowym partnerem technologicznym

Z prawdziwą przyjemnością informujemy, że grono naszych partnerów powiększyło się o Halo. To brytyjska firma specjalizująca się w tworzeniu oprogramowania do zarządzania usługami IT (IT Service Management, ITSM). Jej flagowym produktem jest oprogramowanie HaloITSM, doceniane na rynku za funkcjonalność, intuicyjność i elastyczność. 

Z historią sięgającą 1994 roku, z ponad 125000 użytkowników w ponad 100 krajach świata Halo jest liczącym się graczem na rynku rozwiązań IT. Oferuje oprogramowanie do zarządzania usługami IT (ITSM) oraz innymi usługami w organizacji (ESM, Enterprise Service Management). Z rozwiązań firmy korzystają między innymi Microsoft, Siemens, Suzuki czy SKY TV. 
HaloITSM – zarządzanie usługami IT wsparte sztuczną inteligencją 
HaloITSM to zaawansowane oprogramowanie przeznaczone do zarządzania usługami IT. Zostało zaprojektowane, aby pomóc organizacjom w usprawnieniu procesów związanych z obsługą użytkowników, rozwiązywaniem problemów technicznych oraz zarządzaniem infrastrukturą IT. 

Oferuje szeroki zakres funkcjonalności, które umożliwiają: 

Zcentralizowanie zarządzania: Wszystkie zgłoszenia, incydenty, problemy i zmiany są rejestrowane i zarządzane w jednym miejscu, co ułatwia śledzenie postępów i analizę danych. 

Automatyzację procesów: Wbudowane przepływy pracy automatyzują wiele czynności, co przyspiesza rozwiązywanie problemów i zmniejsza obciążenie pracowników. 

Integrację z innymi systemami: HaloITSM może być zintegrowane z innymi narzędziami funkcjonującymi w organizacji, w tym z systemami ERP, CRM czy narzędziami do monitorowania infrastruktury. 

Dostosowanie do indywidualnych potrzeb: Oprogramowanie jest wysoce konfigurowalne, co pozwala dostosować je do specyficznych wymagań każdej organizacji. 

Zarządzanie konfiguracją: HaloITSM umożliwia tworzenie i zarządzanie bazą danych konfiguracji (CMDB), która zawiera informacje o wszystkich elementach infrastruktury IT. 

HaloITSM to także wsparcie sztucznej inteligencji. AI przypisuje automatycznie zgłoszenia oraz sugeruje użytkownikom odpowiednie materiały w bazie wiedzy. Dodatkowo, dzięki uczeniu maszynowemu system może z wyprzedzeniem przewidywać potencjalne problemy.  

Więcej niż ITSM. Zarządzenie usługami w organizacji 
HaloITSM umożliwia także zarządzanie usługami w przedsiębiorstwie. Obejmuje zarządzanie szerokim spektrum usług, takich jak HR, finanse, nieruchomości czy usługi prawne. Co to daje organizacji? 

Centralizację danych  

Umożliwia dostęp do danych z każdego działu w jednym centralnym systemie. 

Standaryzację procesów  

Usprawnia i upraszcza złożone procesy i dzięki silnikowi przepływu pracy HaloITSM. 

Niższe koszty oprogramowania i łatwiejsze administrowanie narzędziami 

Pozwala zmniejszyć wydatki na oprogramowanie w całej organizacji. Jeden system umożliwia zarządzanie różnymi usługami. Dodatkowo system rozwija się wraz z przedsiębiorstwem – dodawanie nowych zespołów jest proste i intuicyjne. 

Jeden portal dla użytkowników końcowych  

Daje użytkownikom jedno centralne narzędzie, dzięki któremu mogą szybko i bezproblemowo zgłaszać zapotrzebowanie na różne usługi. 

Sprawniejszą komunikację między działami 

Ujednolica i upraszcza komunikację, dzięki temu, że pozwala użytkownikom znaleźć potrzebny im dział w jednym portalu i poprosić o interesujące ich usługi. 

Jeśli zainteresowały Cię rozwiązania HaloITSM, zapraszamy do kontaktu! A więcej o HaloITSM przeczytacie w naszym artykule oraz na stronie producenta.

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
Cyfrowa twierdza nad Sekwaną - Igrzyska Olimpijskie w Paryżu
25.07.2024
Integrity Partners

Cyfrowa twierdza nad Sekwaną: Cyberbezpieczeństwo podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu

Wydarzenie sportowe o globalnym zasięgu, przyciągające miliony widzów i sportowców z różnych zakątków świata – brzmi jak przepis na idealny cel dla cyberprzestępców. Nic więc dziwnego, że organizatorzy Igrzysk Olimpijskich w Paryżu wkładają wiele wysiłków w zabezpieczenie imprezy i jej uczestników przed poważnymi zagrożeniami cybernetycznymi. Jakie kluczowe strategie i środki ochrony zostały wdrożone, by zapewnić bezpieczeństwo cybernetyczne tych prestiżowych zawodów? Sprawdźcie naszą listę!
Security Operations Center (SOC) w służbie Igrzysk Olimpijskich w Paryżu
W samym sercu strategii cyberbezpieczeństwa igrzysk pulsuje nowoczesne Centrum Operacyjne Bezpieczeństwa (SOC). Ta cyfrowa forteca, działająca nieprzerwanie przez całą dobę, stanowi mózg olimpijskiej cyberobrony. Z precyzją szwajcarskiego zegarka SOC monitoruje każdy aspekt rozległej sieci systemów cyfrowych związanych z wydarzeniem. Zespół elitarnych specjalistów, uzbrojony w najnowocześniejsze technologie, czuwa nad bezpieczeństwem igrzysk, wykrywając, analizując i neutralizując potencjalne zagrożenia cybernetyczne z szybkością godną olimpijskich sprinterów. To właśnie tutaj, w tym cyfrowym bastionie, rozgrywa się niewidzialna dla oczu kibiców, ale kluczowa dla sukcesu igrzysk bitwa o bezpieczeństwo w świecie bitów i bajtów.
Międzynarodowa współpraca
W globalnej symfonii cyberbezpieczeństwa pierwsze skrzypce gra francuska ANSSI (Agence Nationale de la Sécurité des Systèmes d’Information), orkiestrując międzynarodową współpracę na niespotykaną dotąd skalę. Niczym doświadczony maestro ANSSI dyryguje wymianą bezcennej wiedzy z partnerami z całego świata, tworząc harmonię cyfrowej obrony.

Szczególnie znacząca jest jej kooperacja z japońskim NISC (National center of Incident readiness and Strategy for Cybersecurity), będąca swoistym cyfrowym mostem łączącym doświadczenia Tokio 2020 z ambicjami Paryża 2024. Ta współpraca to nie tylko prosta wymiana danych, ale prawdziwa synergia cyberbezpieczeństwa, w której lekcje przeszłości przekuwane są w złoto przyszłych strategii obronnych.

Czerpiąc z bogatego repertuaru doświadczeń zgromadzonych podczas wielkich wydarzeń sportowych, takich jak Igrzyska Olimpijskie w Kraju Kwitnącej Wiśni, ANSSI i jej międzynarodowi partnerzy tworzą fortecę nie z cegieł i zaprawy, ale z linii kodu i protokołów bezpieczeństwa. Ta cyfrowa twierdza, wzniesiona na fundamencie międzynarodowej solidarności i wiedzy, stoi na straży integralności i bezpieczeństwa nadchodzących igrzysk, gotowa odeprzeć nawet najbardziej wyrafinowane cyberataki.
Kompleksowe programy szkoleniowe
W ramach przygotowań do Igrzysk Olimpijskich w Paryżu organizatorzy wprowadzili kompleksowy program edukacyjny w zakresie cyberbezpieczeństwa. Ta inicjatywa obejmuje serię szkoleń i kampanii uświadamiających, skierowanych do szerokiego grona uczestników: kluczowego personelu, wolontariuszy oraz partnerów zaangażowanych w organizację wydarzenia.

Programy te zostały starannie opracowane, aby wyposażyć uczestników w praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do radzenia sobie ze współczesnymi zagrożeniami cyfrowymi. Szkolenia koncentrują się na rozpoznawaniu i przeciwdziałaniu powszechnym zagrożeniom, takim jak phishing czy ataki socjotechniczne.
Bezpieczeństwo by design
Wszystkie nowe projekty i inicjatywy w ramach komitetu organizacyjnego już na wczesnym etapie rozwoju są oceniane pod kątem ryzyka cybernetycznego. Strategia cyberbezpieczeństwa jest więc zintegrowana z fazą projektowania, co czyni obronę bardziej efektywną i opłacalną. Ponadto, projekty są realizowane z uwzględnieniem aktualnych wytycznych branżowych oraz najlepszych praktyk w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. Dzięki temu komitet organizacyjny nie tylko minimalizuje potencjalne zagrożenia, ale również zapewnia zgodność z obowiązującymi standardami i rekomendacjami ekspertów. To dodatkowo wzmacnia całościową strategię bezpieczeństwa cybernetycznego.
Partnerstwo publiczno-prywatne
Kluczowym elementem tej strategii jest bliska współpraca z różnymi departamentami rządowymi i partnerami z sektora prywatnego. Ta interdyscyplinarna i międzysektorowa kooperacja tworzy solidną sieć ochronną, która wykracza poza bezpośredni obszar wydarzenia sportowego.

Partnerstwo to obejmuje szeroki wachlarz instytucji i organizacji. Na poziomie rządowym kluczową rolę odgrywają ministerstwa odpowiedzialne za bezpieczeństwo narodowe, cyfryzację i infrastrukturę krytyczną. Ich ekspertyza i zasoby są nieocenione w identyfikacji potencjalnych zagrożeń na skalę państwową oraz w koordynacji działań obronnych.

Sektor prywatny wnosi do tej współpracy swoją innowacyjność i specjalistyczną wiedzę techniczną. Firmy technologiczne oferują najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa, podczas gdy dostawcy usług internetowych i telekomunikacyjnych zapewniają bezpieczną i niezawodną infrastrukturę komunikacyjną.
Etyczne hakowanie i testy penetracyjne
Etyczni hakerzy, znani również jako specjaliści ds. bezpieczeństwa ofensywnego, przeprowadzają kompleksowe testy penetracyjne w celu identyfikacji i naprawy luk w systemach IT igrzysk. Proces ten obejmuje systematyczne próby naruszenia zabezpieczeń infrastruktury cyfrowej, aplikacji i sieci związanych z organizacją wydarzenia. Etyczni hakerzy wykorzystują zaawansowane techniki i narzędzia, symulując rzeczywiste ataki cybernetyczne, aby odkryć potencjalne słabości, zanim zrobią to prawdziwi złoczyńcy.

Czerpiąc z nauk płynących z poprzednich wydarzeń oraz wykorzystując możliwości zaawansowanych technologii i międzynarodowej współpracy, Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024 mają szansę ustanowić nowe standardy w zakresie cyberbezpieczeństwa. A dzięki nim są w stanie zapewnić bezpieczeństwo i integralność tego globalnego i wyjątkowego wydarzenia​.

Czytaj więcej
Jak sztuczna inteligencja może pomóć uczelni
8.07.2024
magdalenagrochala

Sztuczna inteligencja na uczelni. Pomoc w analizie danych i tworzeniu prezentacji

W czym sztuczna inteligencja pomaga pracownikom administracyjnym na uczelniach? Sprawdziliśmy to w czasie II Forum Administracji Akademickiej. Zaprosiliśmy uczestników do udziału w ankiecie. 54% przepytanych przez nas osób przyznało, że AI pomaga im w codziennej pracy. W jaki sposób jest wykorzystywana sztuczna inteligencja na uczelni? Wyjaśniamy! 

II Forum Administracji Akademickiej odbyło się w Szkole Głównej Handlowej w maju tego roku. Pracownicy administracyjni różnych szkół wyższych przez dwa dni rozmawiali o tym, jak sprawnie zarządzać uczelnią – operacyjnie i strategicznie. Duża część prezentacji została poświęcona cyfryzacji, nowym technologiom, w tym również sztucznej inteligencji. 
Sztuczna inteligencja na uczelni – wyniki ankiety 
A czy pracownicy administracyjni uczelni korzystają z AI? Sprawdziliśmy to. Osoby, które wzięły udział w naszym badaniu, przyznały, że sztuczna inteligencja nie jest im obca. 

67% ankietowanych korzysta już ze sztucznej inteligencji 
29% nie korzysta 
4% nie ma pewności, czy używa AI w codziennej pracy 

Jakie jest podejście naszych ankietowanych do sztucznej inteligencji? 77% przyznaje, że AI im pomaga, a tylko 1% uważa, że jest to bezużyteczna technologia. Co ciekawe, aż 21% osób boi się tego, że sztuczna inteligencja zastąpi ich w pracy. 

Z jakich narzędzi opartych na AI korzystają pracownicy administracyjni uczelni? Z chata GPT (26%), z Microsoft Copilot (3%), a także innych narzędzi (1%). Co istotne, ponad połowa ankietowanych pracowników administracji akademickiej, a dokładniej 70%, używa na co dzień pakietów Office. A to oznacza ogromny potencjał w zakresie wykorzystania Copilota na uczelniach.  
W czym AI pomaga pracownikom administracji? 
Z ankiety wynika, że pracownicy administracyjni w szkołach wyższych używają AI głównie do zadań komunikacyjnych i analitycznych. Sztuczna inteligencja wspiera ich w analizie danych (61%), tworzeniu prezentacji (57%) oraz różnorodnych tekstów (54%), w formułowaniu e-maili (43%), a także w komunikacji z innymi pracownikami (24%). 

Na te potrzeby pracowników instytucji, organizacji i przedsiębiorstw odpowiada polecane przez naszych ekspertów narzędzie Microsoft Copilot – sztuczna inteligencja zaprojektowana do wspomagania pracy użytkowników pakietu Microsoft 365.  

Tworzy nowe treści w Microsoft Word, dostosowując je do stylu konkretnej osoby. Generuje także teksty na podstawie istniejących dokumentów.  
Edytuje dane w Microsoft Excel za pomocą prostych poleceń, wyciąga wnioski, a także tworzy nowe kolumny z formułami.  
Przygotowuje propozycje prezentacji w Power Point na zadany temat. Pozwala też na budowanie prezentacji w oparciu o konkretny dokument. Dodaje slajdy i obrazy. Co więcej, podsumowuje długie prezentacje.  
Formułuje wiadomości e-mail, a także streszcza wielowątkowe dyskusje w Outlooku.  
Tworzy notatki ze spotkań w Microsoft Teams. Spisuje kluczowe punkty dyskusji, wyszukuje również odpowiedzi na pytania, które pojawiły się podczas rozmowy. 

Innym słowem – znacznie ułatwia i przyspiesza pracę, oszczędzając tym samym czas pracowników administracyjnych. 
Czy sztuczna inteligencja na uczelni jest zagrożeniem dla miejsc pracy? 
Im dłużej korzystamy na co dzień z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, tym wyraźniej widzimy, że AI jest po to, bym nam pomóc, a nie nas zastąpić. Sztuczna inteligencja to tylko narzędzie, które bazuje na danych, jakie je dostarczamy. To prawda – AI przyspiesza i automatyzuje pracę, uwalnia pracowników od wykonywania żmudnych, powtarzalnych czynności, analizuje bardzo szybko ogromne ilości danych. Co więcej, jest w stanie odnaleźć anomalie i błędy, które trudno dostrzec człowiekowi. 

Jednak nie ma takich możliwości, jakie mają ludzie. To oznacza, że nie odczytuje emocji, nie rozumie kontekstów i niuansów. Nie jest w stanie zastąpić pracowników tam, gdzie wymagane są umiejętności interpersonalne, gdzie liczy się nawiązywanie relacji, rozumienie kontekstów. I w końcu – sztuczna inteligencja na obecnym etapie rozwoju nie jest kreatywna, czyli jest odtwórcza, a nie twórcza. Zatem – nie zagraża pozycji pracowników administracji uczelni. Tym bardziej warto z niej korzystać. 
Integrity Partners a edukacja 
Po co w ogóle rozmawialiśmy z pracownikami uczelni? Bo naprawdę chcemy zrozumieć ich potrzeby oraz wyzwania, z jakimi się mierzą na co dzień. Integrity Partners nie od dziś wspiera edukację. Braliśmy już wcześniej udział w podobnych wydarzeniach. Wszystko po to, aby spotykać się i rozmawiać z przedstawicielami uczelni wyższych. Mieliśmy już okazję dyskutować z nimi o bezpieczeństwie, a nasz ekspert występował jako prelegent podczas konferencji o AI dla szkół.  

Dzięki takim interakcjom jesteśmy w stanie jeszcze lepiej poznać oczekiwania pracowników sektora edukacji i przybliżać im technologie, które realnie pomagają w pracy. Tak jak sztuczna inteligencja i Microsoft Copilot.

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
Zarządzanie tożsamością maszyn
21.06.2024
Integrity Partners

CyberArk przejmuje firmę Venafi, lidera zarządzania tożsamością maszyn

CyberArk, nasz partner technologiczny zajmujący się bezpieczeństwem tożsamości, przejmuje firmę Venafi. To ważna wiadomość dla naszych klientów. Dzięki temu połączeniu będą mogli korzystać z jednej platformy do kompleksowego zarządzania tożsamością maszyn w skali całej organizacji.

Firma Venafi została założona w 2011 roku i oferuje rozwiązania do masowego zarządzania tożsamościami maszyn (mMIM). Platforma Venafi pomaga organizacjom zabezpieczać ich urządzenia i dane poprzez automatyzację procesu zarządzania, w tym: wydawania i unieważniania certyfikatów cyfrowych czy kluczy kryptograficznych. Klucze i certyfikaty weryfikują tożsamość maszyn – tak jak nazwy użytkowników i hasła poświadczają tożsamość ludzi.
Czym jest zarządzanie tożsamością maszyn?
Zarządzanie tożsamością maszyn (Machine Identity Management – MIM) to proces zabezpieczania i zarządzania tożsamościami urządzeń, a także systemów komputerowych w organizacji. Obejmuje wiele różnych działań, w tym:

Automatyzację zarządzania cyklem życia certyfikatów i kluczy kryptograficznych 
Kontrolowanie dostępu urządzeń do sieci i zasobów
Monitorowanie i rejestrowanie aktywności urządzeń
Wykrywanie i reagowanie na zagrożenia bezpieczeństwa

Należy pamiętać, że w tym kontekście maszyną może być wszystko, co wymaga tożsamości do połączenia lub komunikacji. Od fizycznego urządzenia po fragment kodu, a nawet API. Do maszyn zaliczymy więc między innymi urządzenia fizyczne, np. serwery, ale także i środowisko IoT, kod aplikacji, usługi, interfejsy API, algorytmy czy kontenery.
Bezpieczeństwo tożsamości non-human
Liczba maszyn (serwerów, urządzeń i usług) z roku na rok gwałtowanie wzrasta i dziś na jedną tożsamość ludzką przypada ponad 40 tożsamości typu non-human (tożsamości maszynowych). Pozostawione bez odpowiedniej ochrony stanowią cel kradzieży dla cyberprzestępców. Dlatego muszą być wykrywane i zarządzane w sposób zautomatyzowany.  Wszystko po to, by zapewnić ochronę szyfrowanych połączeń i poufność komunikacji. Ten proces jest skomplikowany także ze względu na to, że cykl życia samych maszyn czy kontenerów aplikacji w organizacjach jest krótki.  

Rozwój tożsamości maszyn wymaga więc zaawansowanego i zautomatyzowanego podejścia do skutecznego zarządzania nimi i związanymi z nimi zagrożeniami.
Korzyści z połączenia technologii CyberArk i Venafi
Połączenie rozwiązań firmy Venafi z zakresu: zarządzania cyklem życia certyfikatów, prywatnej infrastruktury klucza publicznego (PKI), potwierdzania autentyczności oprogramowania za pomocą certyfikatu czy zarządzania tożsamościami w środowiskach IoT z możliwościami zarządzania poświadczeniami oferowanymi przez rozwiązania CyberArk (Conjur, Secrets Hub) da organizacjom zupełnie nowe możliwości. Pomoże im chronić się przed niewłaściwym wykorzystaniem i naruszeniem tożsamości maszyn, znacznie poprawi bezpieczeństwo i zapobiegnie kosztownym przestojom.  

– To przejęcie stanowi kamień milowy dla CyberArk, umożliwiając nam realizację naszej wizji zabezpieczenia każdej tożsamości – ludzkiej i maszynowej – za pomocą odpowiedniego poziomu kontroli uprawnień – mówi Matt Cohen, dyrektor generalny CyberArk. – Łącząc siły z Venafi, rozszerzamy nasze możliwości zabezpieczania tożsamości maszyn w świecie chmury, GenAI i post-kwantowym. Nasze zintegrowane technologie, możliwości i wiedza specjalistyczna zaspokoją potrzeby przedsiębiorstw na całym świecie i umożliwią dyrektorom ds. bezpieczeństwa informacji obronę przed coraz bardziej wyrafinowanymi atakami, które wykorzystują ludzką i maszynową tożsamość. 

Proces przejęcia firmy Venafi przez CyberArk powinien zakończyć się w drugiej połowie 2024 roku.

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cybersecurity, cloud i identity security.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
Identity Security i AI dzięki CyberArk CORA AI
19.06.2024
Integrity Partners

CyberArk CORA AI – większe bezpieczeństwo tożsamości dzięki sztucznej inteligencji

CyberArk, nasz partner technologiczny, udostępnił nowe narzędzie – CyberArk CORA AI. To oparty na sztucznej inteligencji zestaw funkcji w ramach Identity Security Platform.  Automatyzuje zarządzanie tożsamością i dostępem, pomaga lepiej zabezpieczać każdą tożsamość w organizacji – pracowników i maszyn. Jak działa i co daje firmom?
Jak działa CyberArk CORA AI?
Nowe narzędzie od CyberArk oferuje możliwości wykrywania i reagowania oparte na GenAI. Przeszukuje godziny danych dotyczących tożsamości ludzi i maszyn. Następnie analizuje je w ciągu kilku minut. Wszystko po to, aby zapewnić zespołom bezpieczeństwa większą skuteczność działania.

CyberArk CORA AI to także inne funkcje, takie jak analiza i wykrywanie sesji, wykrywanie anomalii sekretów, asystent bezpieczeństwa tożsamości i chatbot.

Analiza sesji i identyfikacja zagrożeń: CORA AI analizuje działania użytkowników na platformie CyberArk Identity Security, wykrywa anomalie w sesji oraz monitoruje bezpieczeństwo tożsamości. Na postawie tego tworzy rekomendacje, automatyzujące konieczność przeglądania godzin nagranych sesji połączeniowych. 

Wykrywanie anomalii dotyczących poświadczeń w rozwiązaniach chmurowych: Poprzez integracje z rozwiązaniem do scentralizowanej kontroli poświadczeń (sekretów) CyberArk Secrets Hub, CORA AI ostrzega użytkowników o nietypowym lub niezgodnym z regułami dostępie do poświadczeń dla systemów chmurowych, takich jak: AWS Secrets Manager, Azure Key Vaults, a także GCP Secret Manager. Zwiększa tym samym efektywność i skraca czas reakcji na zagrożenie. 

Asystent bezpieczeństwa tożsamości: CORA AI reaguje na polecenia wydawane w języku naturalnym. Dzięki temu szybko wykonuje zadania na platformie CyberArk Identity Security Platform. 

Zautomatyzowane tworzenie reguł: Automatycznie przetwarza dane zebrane na platformie CyberArk Identity Security w celu optymalizacji działania administratorów rozwiązania CyberArk Endpoint Privilege Manager, zalecając odpowiednie podniesienie uprawnień i kontrolę aplikacji. Wszystko po to, by natychmiast zmniejszyć ryzyko na serwerach i stacjach pracowników. 

Szybsze przeglądanie dokumentów dzięki funkcji chatbota: Zintegrowany chatbot pomaga uzyskać wyjaśnienia i wskazówki w czasie rzeczywistym. Dzięki temu eliminuje potrzebę poruszania się po obszernej dokumentacji.
Zabezpieczenie i analiza wszystkich tożsamości
CyberArk CORA AI pomaga użytkownikom w skutecznym zabezpieczaniu uprzywilejowanego dostępu we wszystkich środowiskach. Wzmacnia stan bezpieczeństwa organizacji, zapewniając pełną widoczność w obszarach dostępu uprzywilejowanego, punktów końcowych, sekretów, chmury i tożsamości pracowników.  Pozwala szybko reagować na aktywne zagrożenia i analizować ryzykowne zachowania w całym przedsiębiorstwie.

Pomaga w analizowaniu i zrozumieniu działania użytkowników na platformie bezpieczeństwa tożsamości oraz w odkrywaniu ukrytych zagrożeń. CORA AI przekazuje spostrzeżenia, formułuje zalecenia dotyczące reakcji i w razie potrzeby podejmuje zautomatyzowane działania.  Dzięki temu pracownicy działów bezpieczeństwa nie muszą spędzać długich godzin na przeglądaniu nagranych sesji. CORA AI wykrywa i reaguje za nich oraz podkreśla najbardziej krytyczne informacje, których potrzebują.
Główne korzyści z zastosowania CyberArk CORA AI
Nowe narzędzie od CyberArk przekształca ogromne ilości danych dotyczących tożsamości w przydatne informacje i ułatwia wieloetapowe działania.

Umożliwia wdrożenie odpowiedniej kontroli uprawnień zarówno dla tożsamości pracowników, jak i tożsamości maszyn.
Skraca z godzin do minut czas analizowania danych w poszukiwaniu anomalii i zagrożeń.
Wykrywa anomalie w zachowaniu użytkowników końcowych.
W sposób ciągły aktualizuje oceny ryzyka użytkowników.
Wymusza stosowanie adaptacyjne uwierzytelniania wieloskładnikowego w oparciu o wynik analizy ryzyka.
Automatyzuje wykrywanie incydentów dotyczących tożsamości. 
Automatyzuje tworzenie reguł bezpieczeństwa dla systemów końcowych. 

Podsumowując, CyberArk CORA AI pomaga wykrywać zagrożenia tożsamości i reagować na nie. Dodatkowo pozwala podejmować lepsze decyzje oparte na danych zebranych w CyberArk Identity Security Platform, a także umożliwia zabezpieczenie każdej tożsamości w organizacji. To rozwiązanie naprawdę warte uwagi.

 

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cybersecurity, cloud i identity security.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
Device Security z wykorzystaniem Intune i Defender for Endpoint
19.06.2024
Integrity Partners

Managed Device Security – Jak wykorzystać Microsoft Intune i Defender?

Masz w firmie narzędzia Intune oraz Defender for Endpoint, ale brakuje Ci specjalistów, którzy mogliby nimi zarządzać? To zmniejsza Twoją odporność na zagrożenia. Nie musi tak jednak być! Dzięki naszej nowej usłudze – Managed Device Security – skorzystasz z pomocy doświadczonych ekspertów Integrity Partners i wzmocnisz bezpieczeństwo swojej firmy. Jak to działa? 

Infrastruktura przedsiębiorstw rozrasta się dziś niezwykle szybko. Sporą jej część stanowią tak zwane endpointy. To urządzenia, z których korzystają pracownicy, by łączyć się z firmowymi aplikacjami. Należą do nich laptopy, komputery stacjonarne, tablety czy smartfony.  

Co ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa, połączenia te coraz częściej wykonywane są poza bezpieczną siecią wewnętrzną. A to oznacza mniejszą kontrolę i ochronę. Jak w takich warunkach zadbać o urządzenia i dane?  
Intune oraz Defender for Endpoint – pierwszy, ale niewystarczający krok  
Microsoft udostępnia dwa narzędzia, które współpracując ze sobą, zapewniają ochronę urządzeniom i danym w organizacjach.  

Microsoft Intune umożliwia scentralizowane zarządzanie różnymi typami urządzeń, takimi jak komputery z systemem Windows, urządzenia z systemem Android i iOS, komputery Mac oraz urządzenia z systemem Linux. Pozwala na konfigurację ustawień zabezpieczeń, wdrażanie aplikacji i zasad dostępu warunkowego, a także usuwanie danych z urządzenia w przypadku jego zagubienia lub kradzieży. 

Microsoft Defender for Microsoft 365 chroni urządzenia przed różnego rodzaju zagrożeniami, takimi jak wirusy, malware, spyware, ransomware itp. Skanuje pliki i aplikacje w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania i izoluje je w razie potrzeby. Ostrzega użytkowników przed podejrzanymi wiadomościami e-mail i witrynami internetowymi. Umożliwia scentralizowane zarządzanie ochroną antywirusową na wszystkich urządzeniach w organizacji.  

Jednak nawet posiadając te narzędzia, firma nie jest do końca bezpieczna. Kluczowe jest bowiem odpowiednie zarządzanie nimi oraz wspieranie użytkowników w podejmowaniu trafnych decyzji w przypadku podejrzanego zdarzenia. A do tego potrzebna jest wykwalifikowana kadra, o którą dziś coraz trudniej. 
Brakuje Ci specjalistów? Postaw na Managed Device Security 
 Zespół Integrity Partners zna problemy przedsiębiorców z dostępem do specjalistów z zakresu bezpieczeństwa, dlatego też przygotował nową usługę. 

Managed Device Security obejmuje pomoc doświadczonych ekspertów bezpieczeństwa. Co ważne, zweryfikują oni zdarzenia raportowane przez mechanizmy środowiska Microsoft 365. Przygotują także rekomendacje, które umożliwią firmom ograniczenie ryzyka.  

W ramach usługi nasz zespół zapewnia:  

– monitoring zdarzeń (w tym sprawdzanie poprawności działania systemów bezpieczeństwa, kontrolę podatności systemu i aplikacji na stacjach roboczych, weryfikację nietypowych zachowań użytkowników, identyfikację podejrzanych zdarzeń na urządzeniu)  

– reakcję na zdarzenia, w tym te krytyczne  

– administrowanie systemem, w tym także regularny przegląd stanu zabezpieczeń oraz informowanie o krytycznych poprawkach zalecanych przez producenta  

– rekomendacje, czyli raporty omawiające najważniejsze zdarzenia wraz z zaleceniami dotyczącymi działań podnoszących bezpieczeństwo użytkowników lub urządzeń końcowych  

– konsultacje 
Managed Device Security – korzyści dla firmy 
Firma, która zdecyduje się na naszą nową usługę, może liczyć na: 

podniesienie poziomu bezpieczeństwa urządzeń, użytkowników i danych  
pomoc doświadczonego zespołu bez konieczności zatrudniania własnych ekspertów  
stały monitoring zdarzeń i stanu zabezpieczeń  
wiarygodną ocenę podejrzanego zdarzenia i wskazówki dotyczące dalszych działań  
natychmiastową reakcję ograniczającą rozprzestrzenianie się zagrożenia  
analizę zagrożeń w kontekście swojej firmy  
w przypadku zaakceptowania zaleceń – wymuszenie na użytkownikach konkretnych działań, które zminimalizują ryzyko 

Podsumowując, Managed Device Security od Integrity Partners to wiedza i doświadczenie ekspertów, profesjonalna ochrona danych, użytkowników i urządzeń oraz elastyczne finansowanie. Brzmi przekonująco? Zapraszamy do kontaktu! 

A więcej o usługach Managed Services przeczytasz na naszej stronie.

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cybersecurity, cloud i identity security.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
Przetwarzanie danych z DataOps
19.06.2024
Integrity Partners

DataOps – nowe i skuteczne podejście do przetwarzania danych

Dane odgrywają coraz większą rolę w każdej branży. Jednak samo ich gromadzenie to za mało, by osiągnąć sukces. Liczy się przede wszystkim analiza i wyciąganie użytecznych wniosków.
Jak robić to skutecznie? Pomoże DataOps. Czym są Data Operations i jak wykorzystać je w organizacji? Wyjaśniamy!
Według IDC rynek oprogramowania i usług chmurowych związanych z danymi i analizami już w 2021 roku osiągnął wartość 90 miliardów dolarów w 2021 roku. Do 2026 roku ma ona wzrosnąć ponad dwukrotnie. Nic dziwnego. Firmy wciąż inwestują w sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe, a także innowacje z nimi związane.  

Niestety projekty związane z analizą danych często nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Dlaczego? Z badania McKinsey wynika, że firmy spędzają 80% czasu na wykonywaniu powtarzalnych zadań, takich jak przygotowywanie danych. Wartość tego typu działań jest ograniczona. Co więcej, tylko 10% organizacji uważa, że ma ten problem pod kontrolą. Jaki jest powód tych niepowodzeń? 

[caption id="attachment_6557" align="aligncenter" width="720"] Data Operations[/caption]
Zbyt złożone projekty, za mało specjalistów 
Na sukces projektu związanego z danymi wpływa wiele zmiennych. Wśród najważniejszych eksperci wymieniają:  

złożoność projektów, 
brak odpowiednich specjalistów. 

To prawda, na całym świecie brakuje dziś naukowców zajmujących się danymi (data scientists), architektów chmury czy inżynierów danych. Firmy zdają sobie również sprawę, że wiele projektów związanych z danymi kończy się niepowodzeniem, ponieważ mają trudności z wdrożeniem ich na dużą skalę w środowisku produkcyjnym. 
DataOps – odpowiedź na wyzwania związane z danymi 
W odpowiedzi na te wyzwania powstała nowa metodologia – DataOps. Data Operations to zbiór praktyk i metodologii, które mają na celu poprawę jakości, spójności i dostępności danych w organizacji. Wszystko po to, by ułatwić wykorzystanie danych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych. 

DataOps to połączenie najlepszych praktyk zwinnej inżynierii i DevOps w obszarze zarządzania danymi. Dzięki DataOps firmy mogą szybciej przekształcać nowe informacje w działające rozwiązania biznesowe, wykorzystując w pełni potencjał danych.  

Tradycyjnie procesy zarządzania danymi były odizolowane od siebie. To oznaczało, że różne zespoły były odpowiedzialne za różne aspekty danych, takie jak ich integracja, czyszczenie i analiza. W efekcie pojawiały się problemy z jakością danych, brakiem spójności i dostępem do danych.

DataOps łączy różne zespoły i procesy związane z danymi w jeden, spójny przepływ pracy. Dzięki temu dane są dokładne, aktualne i łatwo dostępne dla użytkowników, którzy ich potrzebują. 

Kluczem do sukcesu w DataOps jest operacjonalizacja danych. 
Wyzwania zawiązane z orkiestracją danych 
Większość przepływów pracy w pipeline’ach danych jest niezwykle złożona i obejmuje wiele różnych aplikacji, źródeł danych oraz technologii, które muszą ze sobą współpracować. Co to oznacza? W rzeczywistości bez wydajnej platformy do orkiestracji przepływów pracy wdrażanie takich projektów w całym przedsiębiorstwie może być kosztowne i wymagać znacznego nakładu pracy.  

Orkiestracja danych to proces automatyzacji i koordynacji przepływu danych w różnych systemach i narzędziach. Jej celem jest płynne dostarczanie spójnych danych do użytkowników i systemów, które ich potrzebują. 

Projekty orkiestracji przepływu pracy danych składają się z czterech kluczowych etapów: 

Pozyskiwania danych. Ten etap obejmuje zbieranie danych z tradycyjnych źródeł, takich jak systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) i zarządzania relacjami z klientami (CRM), systemy finansowe i wiele innych, a także z nowoczesnych źródeł, takich jak urządzenia, czujniki Internetu Rzeczy (IoT) i media społecznościowe. 
Przechowywania danych. Miejsce i sposób przechowywania danych zależy w dużej mierze od ich trwałości, względnej wartości zestawów danych, częstotliwości odświeżania modeli analitycznych oraz szybkości przenoszenia danych do przetwarzania. 
Przetwarzania danych. Ten proces stawia przed zespołami wiele wyzwań. Ile danych będzie przetwarzanych? Czy będzie ono stałe czy zmienne? Zaplanowane, związane z konkretnymi zdarzeniami czy przeprowadzane ad hoc? Jak minimalizować koszty? Itd. 
Wnioskowania. Ten etap wymaga przeniesienia danych wyjściowych do systemów analitycznych. To również złożony proces, angażujący coraz większą liczbę różnorodnych narzędzi.  

[caption id="attachment_6559" align="aligncenter" width="1920"] DataOps BMC[/caption]
Praca z danymi na dużą skalę 
Skuteczne uruchamianie krytycznych dla biznesu przepływów pracy na dużą skalę nie dzieje się przypadkiem. Odpowiednia platforma do orkiestracji przepływów pracy usprawni zarządzenie danymi i pomoże uzyskać użyteczne wnioski. 

Firmy poszukujące skutecznej platformy tego typu, powinny zwracać uwagę na kilka czynników. Najważniejsze jest, by narzędzie, które wybiorą, zapewniało: 

Wsparcie heterogenicznych przepływów pracy: Firmy szybko przechodzą dziś do chmury i działają w wysoce złożonym środowisku hybrydowym. Jeśli platforma orkiestracyjna nie może obsłużyć różnorodnych aplikacji i złożonej infrastruktury, organizacja będzie mierzyć się z problemami związanymi z automatyzacją. Będzie bowiem korzystać z wielu silosów wymagających uciążliwych i niestandardowych integracji do obsługi zależności przepływu pracy między platformami. 
Zarządzanie umowami o poziomie usług (SLA): Biznesowe przepływy pracy wymagają umów SLA. Dobra platforma orkiestracyjna powiadomi administratora o awariach i opóźnieniach, dzięki czemu będzie on w stanie przewidzieć ich wpływ na cały biznes.  
Obsługę błędów i powiadomień: Nawet najlepiej zaprojektowane przepływy pracy będą miały awarie i opóźnienia. Ważne jest, aby zespoły otrzymywały na bieżąco informacje o takich zdarzeniach. Platforma orkiestracyjna musi automatycznie wysyłać powiadomienia do odpowiednich zespołów we właściwym czasie. 
Automatyczne naprawianie błędów: Gdy zespoły reagują na awarie, podejmują działania naprawcze, np. ponowne uruchomienie zadania, usunięcie pliku czy czyszczenie pamięci podręcznej. Platforma orkiestracyjna powinna umożliwiać takie konfigurowanie działań, aby następowały automatycznie przy kolejnym wystąpieniu tego samego problemu. 
Widoczność: Przepływy pracy wykonują powiązane procesy biznesowe w hybrydowych środowiskach technologicznych. Platforma orkiestracyjna powinna być w stanie pokazać pochodzenie przepływów pracy. Jest to niezbędne do zrozumienia relacji między aplikacjami a wspieranymi przez nie procesami biznesowymi.  
Przyjazne środowisko pracy (UX) dla wielu typów użytkowników: Orkiestracja przepływu pracy wymaga współpracy wielu zespołów: danych, deweloperów, operacji, właścicieli procesów biznesowych itd. Każdy zespół pracuje w inny sposób i ma różnorodne preferencje dotyczące interakcji z narzędziami technologicznymi. Platforma orkiestracyjna musi więc oferować każdemu zespołowi odpowiedni dla niego interfejs użytkownika (UI) i UX. 
Standardy produkcyjne: Uruchamianie przepływów pracy w produkcji wymaga przestrzegania standardów. To oznacza stosowanie odpowiednich schematów nazw, wzorców obsługi błędów itp. Platforma orkiestracyjna powinna mieć mechanizm, który w prosty sposób definiuje takie standardy i pomaga użytkownikom podczas budowania przepływów pracy. 
Wsparcie praktyk DevOps:  Firmy coraz częściej korzystają z metodyki DevOpS. Platforma do orkiestracji powinna być elastyczna i umożliwiać dostosowanie się do takich nowoczesnych praktyk. Chodzi nie tylko o uruchamianie workflow, ale też o ich tworzenie, modyfikowanie, a nawet wdrażanie infrastruktury, na której działają. 

Rola danych w biznesie wciąż rośnie. To oznacza, że zdolność do przechowywania, przetwarzania i operacjonalizacji tych danych będzie kluczowym elementem sukcesu organizacji. DataOps w połączeniu z odpowiednimi platformami do orkiestracji danych pomoże przedsiębiorstwom w zarządzaniu danymi, a także w poprawianiu wyników biznesowych.

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cybersecurity, cloud i identity security.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
System NDR, czyli lepsza widoczność oraz większe bezpieczeństwo
14.06.2024
Integrity Partners

System NDR, czyli lepsza widoczność oraz większe bezpieczeństwo

O korzyściach z wdrożenia rozwiązań klasy NDR (Network Detection and Response) rozmawiamy z Dariuszem Szuszkiewiczem z GREYCORTEX oraz Łukaszem Żurawskim z Integrity Partners.
Co to jest system NDR?
Systemy NDR, czyli platformy monitorujące ruch sieciowy w czasie rzeczywistym, stają się coraz popularniejsze. Skąd to wynika? Czy nie wystarczają inne systemy bezpieczeństwa stosowane w przedsiębiorstwach?

Dariusz Szuszkiewicz, Country Manager Polska, GREYCORTEX: Systemy NDR stają się standardem w zakresie monitorowania i zarządzania siecią. Przede wszystkim dlatego że zapewniają pełną widoczność tego, co jest przesyłane w ruchu sieciowym zarówno w obszarze IT, jak i OT. To z kolei zdecydowanie przyspiesza rozwiązywanie problemów. Informacje, które uzyskujemy dzięki tym rozwiązaniom, dotyczą problemów, błędów czy incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem. Nawet jeśli mamy zabezpieczony styk sieci z Internetem oraz urządzenia końcowe, do monitorowania pozostaje całe spektrum ruchu, który pojawia się w sieci lokalnej i to tam tak naprawdę dzieją się najciekawsze rzeczy z punktu widzenia bezpieczeństwa. Dodatkowo firmy coraz częściej decydują się na tego typu rozwiązania, bo ich stosowanie wymuszają wchodzące regulacje, choćby dyrektywa NIS2.

Łukasz Żurawski, Network Security Engineer w Integrity Partners: Nowe regulacje, które są obecnie wprowadzane, nie są już nakierowane na samo IT, czyli komputery i użytkowników, ale też na środowisko OT i jego urządzenia. A w tym zakresie wykrywanie i monitorowanie tego, co się dzieje, jest kluczowe.

Patrząc na historię zabezpieczeń, trzeba zauważyć, że zaczynaliśmy od ochrony brzegu sieci. Bezpieczeństwo opierało się głównie na firewallach stawianych na brzegu sieci. Później zaczęliśmy schodzić niżej, wprowadzając rozwiązania do kontroli tego, co dzieje się wewnątrz sieci, i ochronę stację końcowych.

Natomiast w wielu przypadkach, nie da się niczego zainstalować bezpośrednio na sterownikach, które odpowiadają za pracę konkretnego urządzenia. Zatem analizowanie ruchu sieciowego, tego, co jest w nim przesyłane, staje się kluczową kwestią. Pozwala bowiem nie tylko na wykrywanie różnego rodzaju zagrożeń, ale także błędów konfiguracyjnych oraz innych elementów, które mogą powodować dodatkowe ryzyka.

 

Zatem systemy NDR wspomagają bezpieczeństwo przedsiębiorstw. Jakie jeszcze korzyści firmy mogą osiągnąć, wdrażając tego typu rozwiązania?

DSz: Systemy NDR odgrywają niezwykle ważną rolę w części operacyjnej działalności przedsiębiorstwa. Codziennego zarządzania ruchem, konfiguracjami i tym, co w naszej sieci się pojawia. Jak to działa w praktyce? Weźmy za przykład kopalnię. Identyfikacja ruchu pochodzącego z urządzeń sterujących, możliwość identyfikacji, zobaczenia tych urządzeń sprawia, że jesteśmy w stanie reagować na różnego typu zdarzenia związane z błędami konfiguracyjnym czy awariami, które skutkują zanikiem komunikacji. Dobrze jest o tym wiedzieć już na poziomie ruchu sieciowego. NDR-y wnoszą zatem ogromną wartość do zarządzania operacjami IT, zwłaszcza w takich przedsiębiorstwach technologicznych, i ułatwiają codzienną pracę.

Analiza umożliwia nam także faktyczną weryfikację tego, czy polityki na firewallu są poprawnie ustawione i urządzenia są odpowiednio skonfigurowane. To tylko ona może nam na 100% powiedzieć, że jakaś polityka przepuszcza dany ruch lub go blokuje. Jest to więc element dodatkowy, który pozwala zdecydowanie ułatwić proces hardeningowania sieci. Posiadając takie narzędzie, jesteśmy w stanie lepiej panować nad tym procesem i lepiej zabezpieczać sieć w stosunku do zmieniającego się środowiska.

ŁŻ: To nie wszystko. Analiza ruchu sieciowego pozwala nam wykryć, że jakieś urządzenie przestaje się komunikować. Ale też informuje nas o tym, że w sieci pojawia się nowe urządzenie. Z kolei dzięki uczeniu maszynowemu systemy NDR potrafią zidentyfikować różnego rodzaju anomalie – podpowiedzą nam zatem, że konkretne urządzenie zmieniło sposób swojej komunikacji. A to powinno wzbudzić podejrzenia. Dzięki profilowi zachowania danego sprzętu możemy łatwo wychwycić niepożądane działania, które mogą wpływać zarówno na bezpieczeństwo, jak i na funkcjonowanie maszyn oraz ciągłość działania przedsiębiorstwa.

Dodatkowo analiza ruchu sieciowego i rozumienie tego, co jest przesyłane do warstwy danych, pomagają wykryć wszelkie zmiany w konfiguracji w obszarze OT. To jest niezwykle ważne, biorąc pod uwagę fakt, że zdarzały się przypadki fałszowania przez cyberprzestępców wyników w oprogramowaniach do wizualizacji tego, co dzieje się na sterownikach. Samo takie oprogramowanie zatem nie dawało odpowiedniego poziomu ochrony. Z NDR-em mamy większą kontrolę nad tym, co się dzieje, a to pozwala nam reagować z wyprzedzeniem, zanim ewentualny problem stanie się poważniejszy.

 

Systemy NDR wykrywają anomalie w funkcjonowaniu urządzeń. Czy wspomagają także widoczność działań ludzkich, w tym cyberprzestępców?

ŁŻ: Oczywiście. Należy pamiętać, że istotną częścią każdej sieci OT są operatorzy, czyli ludzie. W ich przypadku także wykorzystując mechanizmy profilowania, ustalając i opisując, co dany operator robi, możemy nauczyć system jego standardowego trybu pracy. Osoba ta zwykle zajmuje się jakąś częścią infrastruktury, obsługuje kilka maszyn. To jej zwyczajowe działanie. Jeśli nagle będzie próbowała konfigurować inne maszyny, system to wykryje i automatycznie wzbudzi odpowiedni alert. Oczywiście ten alarm może być fałszywy (false positive), ale w zdecydowanej większości przypadków taka zmiana zachowania użytkownika jest podejrzana.

DSz: To bardzo ważny element systemu NDR związany z cyberbezpieczeństwem. Coraz częściej zdarzają się sytuacje, że dostępy do stacji i dostępy do sieci są sprzedawane osobom z zewnątrz przez pracowników organizacji. Kiedy ktoś przejmie w taki sposób kontrolę nad naszą stacją końcową, to jedynym elementem, który pozwala nam wykryć tego typu zdarzenie i zareagować, jest właśnie identyfikacja nietypowego ruchu.

ŁŻ: Tym bardziej że atakujący zazwyczaj zaciera za sobą ślady po przejęciu stacji roboczej. Choćby usuwa logi lub kasuje inne ślady swojej działalności. Jeżeli firma korzysta z systemu NDR, to atakujący nawet nie jest świadomy, że ktoś monitoruje ruch. Dodatkowo nie może w żaden sposób wpłynąć na to, co zostało zarejestrowane. Nie może tego skasować, zmodyfikować ani dostać się do takich informacji. To daje firmie dużą przewagę na polu detekcji zagrożenia i reakcji na nie.

Nie bez przyczyny te systemy są nazywane systemami świadomości sytuacyjnej. Pokazują, co się naprawdę dzieje w sieci i dają nam szansę na to, aby zareagować i podjąć jakieś działania. A to oznacza, że możemy zapobiec jakiemuś poważnemu zdarzeniu, np. masowej propagacji malware’u czy zaszyfrowaniu danych przez ransomware w całej organizacji.

 

Gromadzenie danych dotyczących ruchu sieciowego, analiza behawioralna, wykrywanie anomalii, alarmowanie… NDR to wszechstronne narzędzie.

DSz: A to jeszcze nie wszystko. NDR daje kopalniom znacznie więcej. Pozwala zrozumieć, jak działają różnego rodzaju systemy, jakie mają czasy odpowiedzi czy przesyłania danych, jak funkcjonują aplikacje. Jeśli czasy reakcji są dłuższe niż zwykle, możemy szybko to zauważyć i zidentyfikować źródło problemu. Czy jest nim sieć, czy serwer. Zatem NDR to nie tylko security. To także pomoc w codziennym zarządzaniu infrastrukturą. Widzimy wydajność, niepożądane zjawiska, problemy w sieci IT, opóźnienia w pracy aplikacji. To wszystko wpływa w sposób zasadniczy na płynność prowadzenia biznesu i na zdolność operacyjną przedsiębiorstwa.

Bardzo ciekawym aspektem stosowania systemów NDR w przedsiębiorstwach jest możliwość współdzielenia informacji między różnymi działami. NDR jest w zasadzie platformą, która pozwala osobom z różnych departamentów, w tym operacji, zarządzania sieciami, bezpieczeństwa, automatyki czy zarządzania aplikacjami, dzielić się doświadczeniami. Wszystkie te osoby korzystają z tych samych danych, ale patrzą nad nie pod różnymi kątami, z punktu widzenia innych potrzeb. Możliwość wymiany swoich spostrzeżeń może być bardzo wartościowa dla firmy i jej bezpieczeństwa oraz funkcjonowania.

 

Jak wybrać dobre rozwiązanie klasy NDR? Na co zwrócić uwagę, badając rynek? Które elementy systemów NDR są dziś niezbędne, by odpowiednio monitorować ruch sieciowy?

DSz: Przede wszystkim trzeba pamiętać, że dzisiejsze systemy NDR analizują cały ruch sieciowy. Nie są oparte – jak starszej generacji rozwiązania, na protokołach statystycznych (typu NetFlow, sFlow), ale na pełnej kopii ruchu. To jest bardzo istotne, zwłaszcza z punktu widzenia bezpieczeństwa, dlatego że pominięcie nawet pojedynczego pakietu może skutkować tym, że nie będziemy w stanie zidentyfikować incydentu bezpieczeństwa. Szukamy zatem rozwiązań, które dają nam pełną kopię ruchu.

Po drugie, bardzo ważne jest wykorzystanie wielu mechanizmów służących do detekcji zagrożeń. Dobrej klasy system NDR powinien być wyposażony w sygnatury, dlatego że jest to jeden z najszybszych mechanizmów detekcji różnego typu zagrożeń, ale też w elementy analizy statystycznej, analizy behawioralnej. Powinien dostarczać bazę wiedzy o zagrożeniach, ale też umożliwiać zaciągnięcie tych informacji z innych komercyjnych czy ogólnie dostępnych systemów, czasami zbudowanych przez organizacje.

Po trzecie, należy zwracać uwagę na możliwości skalowania rozwiązania. Jeśli chcemy wdrożyć NDR w większej organizacji, musi on mieć taką architekturę, która umożliwi zastosowanie wielu różnego typu sond o różnej wydajności, które będą analizowały i pobierały ruch do analizy.

I na koniec warto wspomnieć o uczeniu maszynowym. Ilość danych, z którymi obecnie pracujemy, jest niemożliwa do przetworzenia dla człowieka. Zajmują się nimi właśnie algorytmy uczenia maszynowego. Najważniejsza jest jakość wprowadzanych, wytworzonych na początku danych. W naszym rozwiązaniu są to po prostu metadane wytwarzane z pełnej kopi ruchu, ale zawierające prawie 1000 parametrów opisujących całą komunikację, którą widzimy. Ta szczegółowość sprawia, że diagnostyka, detekcja i analiza są realizowane bardzo szybko i na odpowiednim poziomie dokładności.

 

Wybór rozwiązania to dopiero połowa sukcesu. Jak wdrożyć system NDR, by efektywnie korzystać z jego możliwości?

ŁŻ: Istotnym elementem, który zaważy na sukcesie wdrożenia rozwiązania w przedsiębiorstwie, jest posiadanie odpowiedniego wsparcia. Jakiego partnera technologicznego wybrać? Warto pamiętać o tym, że system klasy NDR nigdy nie funkcjonuje jako samotna wyspa. Potrzebuje do swojego działania także innych rozwiązań. Zatem kluczowe jest zaproszenie do współpracy partnera, który ma doświadczenie i wiedzę nie tylko w zakresie narzędzi NDR, ale także innych, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa.

W Integrity Partners mamy duży zespół specjalistów z różnych dziedzin, ekspertów od różnych rozwiązań, doświadczonych inżynierów. Prawdą jest, że każda sieć jest inna. Nawet firmy z tej samej branży, zajmujące się podobnymi rzeczami, budują swoje sieci IT na różne sposoby. Tym bardziej że są one tworzone stopniowo, przez wiele osób. To dlatego tak istotne jest to, by w zespole wdrażającym NDR znalazły się osoby z dużym i szerokim doświadczeniem w konfiguracji, integracji i obsłudze wielu systemów.

To liczy się właściwie już na poziomie Proof of Concept, kiedy instalujemy system. Wtedy wiedza i kompetencje są potrzebne do tego, żeby rozmawiać z klientem na odpowiednim poziomie, zrozumieć jego infrastrukturę, jego sieć i być w stanie prawidłowo zaimplementować rozwiązanie.

DSz: Jeszcze na koniec wspomniałbym o elastyczności. Przy wyborze zarówno producenta, jak i integratora warto zwracać uwagę na to, na ile są elastyczni i reagują na potrzeby firmy. Wsłuchiwanie się w klientów, możliwość dostosowania produktu czy jego rozwoju ma ogromne znaczenie, zwłaszcza wśród dużych organizacji. Wybór osób, które się nie tylko znają, ale i liczą ze zdaniem klienta, może być kluczowy dla powodzenia wdrożenia systemu NDR.

Jesteś zainteresowany/a przedstawionym rozwiązaniem? Skontaktuj się z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwiązań cybersecurity, cloud i identity security.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl
 

Czytaj więcej
Dołącz do śniadań technologicznych
4.06.2024
magdalenagrochala

Śniadania technologiczne Integrity Partners. Porozmawiajmy o rozwiązaniach IT dla biznesu!

Serdecznie zapraszamy na cykliczne śniadania technologiczne, które organizujemy w Warszawie dla przedstawicieli firm i organizacji. Podczas spotkań rozmawiamy o wybranych rozwiązaniach i wyzwaniach stojących przed przedsiębiorstwami. To doskonała okazja do dyskusji o nowościach w świecie IT, do wymiany doświadczeń, a także do nawiązania nowych kontaktów. Zatem co nas czeka w najbliższych tygodniach? Spójrzcie na nasze kalendarium i rezerwujcie miejsca! 

Lato, wakacje, odpoczynek i sezon ogórkowy? Nie w Integrity Partners! A to dlatego, że razem z naszymi partnerami technologicznymi przygotowujemy dla Was wiele interesujących spotkań. Sprawdźcie szczegóły i wybierzcie śniadania technologiczne dopasowane do Waszych potrzeb. 
Śniadania technologiczne – czerwiec  

7 czerwca 

Partner technologiczny: Palo Alto 

Tematyka: Nowoczesne metody ochrony systemów IT z Palo Alto Cortex 

O czym będziemy rozmawiać? Na wstępnie nasi eksperci opowiedzą między innymi o ewolucji zagrożeń. A w części technicznej wyjaśnią również, jak systemy klasy XDR wykrywają próby ataków i jakie mamy możliwości reakcji na wykryte zagrożenia. Co więcej, przybliżą dodatkowe funkcje nowoczesnego systemu ochrony i podpowiedzą, jak działa automatyzacja zadań w rozwiązaniu XSOAR. 

Spotkanie już się odbyło. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym rozwiązaniu napisz do nas: marketing@integritypartners.pl.

 14 czerwca 

Partner technologiczny: Splunk 

Tematyka: Jak synergia Splunk i SOAR wspomaga pracę zespołów bezpieczeństwa 

O czym będziemy rozmawiać? Nasi eksperci opowiedzą, jak integracja narzędzi Splunk i SOAR usprawnia procesy wykrywania i reagowania na zagrożenia. Dodatkowo przedstawią praktyczne przykłady i najlepsze praktyki, które pomogą zwiększyć efektywność działań w obszarze cyberbezpieczeństwa. 

Rejestracja na spotkanie: Jak synergia Splunk i SOAR wspomaga pracę zespołów bezpieczeństwa – Integrity Partners 

 18 czerwca 

Parter technologiczny: BMC 

Tematyka: Sprawne procesy DataOps kluczem do sukcesu projektów przetwarzania danych 

O czym będziemy rozmawiać? Nasi eksperci wyjaśnią przede wszystkim to, jak optymalizacja procesów DataOps zwiększa efektywność i jakość projektów związanych z przetwarzaniem danych. Podpowiedzą, jak skutecznie zarządzać danymi, aby osiągnąć zamierzone cele biznesowe. Przedstawią też możliwości platformy BMC Helix Control-M. 

Rejestracja na spotkanie: Sprawne procesy DataOps kluczem do sukcesu projektów przetwarzania danych – Integrity Partners 

 20 czerwca 

Partner technologiczny: Pentera 

Tematyka: Hakerzy i puste portfele: Czy Twoje inwestycje w cybersecurity są opłacalne?  

O czym będziemy rozmawiać? Nasi eksperci podpowiedzą przede wszystkim, jakie luki w zabezpieczeniach narażają firmową infrastrukturę na ataki. Wyjaśnią także rolę automatyzacji w identyfikowaniu i weryfikowaniu luk w czasie rzeczywistym. 

Rejestracja na spotkanie: Hakerzy i puste portfele: Czy Twoje inwestycje w cybersecurity są opłacalne? (integritypartners.pl) 

 27 czerwca 

Parter technologiczny: Zimperium 

Tematyka: Bezpieczeństwo urządzeń mobilnych – Live Hacking 

O czym będziemy rozmawiać? Nasi eksperci przedstawią rozwiązanie do ochrony urządzeń mobilnych. Co więcej, uczestnicy spotkania będą mogli na demonstracyjnym telefonie z systemem Android lub iOS zobaczyć na żywo, jak wygląda przejęcie urządzenia mobilnego. Ekspert pokaże więc, w jaki sposób atakujący może zdalnie przejąć kontrolę nad smartfonem, robić zrzuty ekranu dowolnej aplikacji, a nawet wysyłać maile ze skrzynki atakowanego. 

Rejestracja na spotkanie: https://integritypartners.pl/zimperium-live-hacking-27-czerwca 
 Śniadania technologiczne – lipiec  

5 lipca 

Partner technologiczny: Fidelis 

Tematyka: Fidelis Network, czyli czego nie wiesz o swojej sieci

O czym będziemy rozmawiać? Nasi eksperci na żywo zaprezentują możliwości Fidelis Network. Fidelis oferuje rozwiązania do ochrony sieci, które pomagają wykrywać i neutralizować zagrożenia w czasie rzeczywistym, chroniąc organizację przed kosztownymi incydentami. Jak kosztownymi? W 2023 roku średni koszt naruszenia danych osiągnął 4,24 miliona dolarów.

Rejestracja na spotkanie: Fidelis Network, czyli zobacz czego nie wiesz o swojej sieci (integritypartners.pl)

 12 lipca 

Partner technologiczny: Tenable 

Tematyka: Zwiększ efektywność zarządzania podatnościami dzięki Tenable – kompleksowe rozwiązanie dla pełnej ochrony i spokoju!

O czym będziemy rozmawiać? Nasi eksperci przedstawią funkcjonalności oraz korzyści płynące z wdrożenia narzędzia Tenable. Służy ono do oceny podatności i zapewnia skuteczną ochronę przed zagrożeniami w dynamicznie zmieniającym się świecie cyfrowym. Uczestnicy spotkania dowiedzą się także, jak efektywnie zabezpieczyć swoją infrastrukturę IT i zminimalizować ryzyko cyberataków.

Rejestracja na spotkanie: Zwiększ efektywność zarządzania podatnościami dzięki Tenable – kompleksowe rozwiązanie dla pełnej ochrony i spokoju! – Integrity Partners

 19 lipca 

Partner technologiczny: Imperva 

Wkrótce więcej informacji 

 Serdecznie zapraszamy i do zobaczenia! 

 

Czytaj więcej
Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację. View more
Rozumiem