Microsoft Office 365 zapewnia usługi ochrony przed utratą danych (DLP, Data Loss Prevention), które pomagają organizacjom w przestrzeganiu standardów biznesowych i przepisów branżowych. Takie działanie chroni informacje poufne i zapobiega niezamierzonemu ujawnieniu ich.
By zachować zgodność ze standardami biznesowymi i przepisami branżowymi, ważne jest, aby organizacja chroniła poufne informacje, aby zapobiec ich nieumyślnemu ujawnieniu. Poufne informacje mogą obejmować dane finansowe, dokumentację medyczną, numery kart kredytowych, numery ubezpieczenia społecznego i oceny pracowników. Zasady zapobiegania utracie danych (DLP) służą do identyfikowania, monitorowania i automatycznej ochrony poufnych informacji na platformie Microsoft 365. Funkcja DLP pomagają zapobiegać przypadkowemu udostępnianiu przez użytkowników poufnej zawartości, a nie celowemu udostępnianiu poufnej zawartości.
Zasady DLP mogą:
Dzięki regułom DLP, narzędzie identyfikuje, monitoruje i automatycznie chroni poufne informacje w lokalizacjach takich, jak:
Poufne elementy są identyfikowane dzięki dogłębnej analizie zawartości, a nie wyłącznie prostego skanowania tekstu. Data Loss Prevention wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i inne, inteligentne metody identyfikowania treści.