Microsoft Teams i jego platforma webinarowa – poznaj „Zdarzenia na żywo”

Microsoft Teams i jego platforma webinarowa – poznaj Zdarzenia na żywo

W ostatnim czasie producenci platform webinarowych przeżywają oblężenie, serwery „padają jak muchy ”, a dział wsparcia klienta kolejkuje zgłoszenia klientów. Nagła pandemia koronawirusa wymusiła przeniesienie szkoleń do sieci i postawiła przed przyszłymi klientami pytanie, która platforma do webinarów jest najlepsza? Być może będzie to „nowy gracz” od Microsoft? 

Jak działa Microsoft Teams Live Events?

Zdarzenia na żywo w aplikacji Microsoft Teams to usługa umożliwiająca transmisję wideo dla większej ilości uczestników w tym samym czasie. Jest ona uznawana za następcę Skype Meeting Broadcast i ostatecznie ma ją wkrótce zastąpić. Spójrzmy najpierw na diagram prezentujący powiązane narzędzia i osoby:

Schemat działania Microsoft Teams Live Events (Zdarzenia na żywo)
Schemat działania Microsoft Teams Live Events (Zdarzenia na żywo)

Organizacja wydarzeń w ramach Microsoft Teams Live Event umożliwia zaangażowanie różnego typu osób odpowiedzialnych za dane czynności. Przykładowo możemy przydzielić wybranym osobom z naszego zespołu rolę producenta lub prowadzącego. Każdy z nich będzie miał inne uprawnienia. Schemat pokazuje także, że usługę można zsynchronizować z innymi platformami, odpowiadającymi np. za analitykę czy VOD. Nagrania spotkań zapisywane są w powiązanej usłudze Microsoft Stream.

Planowanie wydarzenia

Planowanie webinaru jest proste i intuicyjne. W aplikacji Microsoft Teams, w zakładce Kalendarz, wystarczy rozwinąć pasek przy planowaniu spotkania i wybrać „Zdarzenie na żywo”

Planowanie zdarzenia na żywo w Microsoft Teams
Planowanie zdarzenia na żywo w Microsoft Teams

W kolejnych krokach nadajemy wydarzeniu tytuł, wskazujmy jego lokalizację, daty i godziny emisji, krótki opis. Należy zwrócić uwagę na pozycję „Zaproś osoby do swojej grupy zdarzenia”. To właśnie tu delegujemy poszczególnym członkom zespołu ich role. Możemy także zaprosić osoby spoza zespołu (np. zewnętrznego prezentera)  

Konfiguracja zdarzenia na żywo
Konfiguracja zdarzenia na żywo

W kolejnych krokach organizator dokonuje wyboru grupy odbiorców, którzy będą mogli dołączyć jako widzowie do planowanej transmisji:

  • Dostępne wyłącznie dla osób i grup (ograniczając je dla wybranych osób w organizacji)
  • Dostępne dla całej organizacji (i wyłącznie dla osób z nią powiązanych)
  • Dostępne publicznie (otwarte dla wszystkich – w przypadku webinarów skupimy się na tym wariancie)

Należy także określić jaki będzie sposób transmisji na żywo. Dlaczego jest to ważne? Jedno z najczęściej pojawiających się pytań dotyczy dostępności nagrania po zakończeniu wydarzenia. Owszem, Teams Live Events udostępnia taką funkcjonalność i to na dwa sposoby:

  • Nagranie w ramach zdarzenia na żywo może być dostępne dla uczestników w trakcie całego wydarzenia (wówczas uczestnik może np. wrócić do danego momentu.)
  • Nagrywane w tle i dostarczenie do uczestników po jego zakończeniu lub wyłącznie na użytek własny organizatora.

Ostatni etap to wybór narzędzi, których uczestnicy mogą używać. Na ten moment są to:

  • Sesja pytań i odpowiedzi – To organizator decyduje, na które z nich odpowie w trakcie webinaru prywatnie, a które warto opublikować i odpowiedzieć w sposób widoczny dla całej widowni. Organizator może także publikować ogłoszenia – czyli wiadomości widoczne dla wszystkich.
  • Napisy (funkcja dostępna, na ten moment wyłącznie w języku angielskim)

Z perspektywy organizatora, warto również zwrócić uwagę na raporty po wydarzeniu. Dzięki nim zyskujemy wgląd w statystyki zaangażowania uczestników, a także zapis sesji pytań i odpowiedzi.

Organizacja – prosta i intuicyjna

Wygląd Microsoft Teams Live Events od strony organizatora
Wygląd Microsoft Teams Live Events od strony organizatora

Choć na pierwszy rzut oka to, co widzi organizator może wyglądać jak rozbudowany program do edycji wideo, to w rzeczywistości kilka podstawowych opcji pozwalających kontrolować przebieg wydarzenia. Podział na dwa ekrany pozwala rozróżnić treść, która oczekuje na prezentację (kolejka materiałów na lewym ekranie), od tego, co widzą uczestnicy na żywo (prawy ekran).

Dolna sekcja to pogląd osób zaangażowanych w produkcję lub prezenterzy. W dowolnym momencie wybrany prezenter może pokazywać prezentację lub udostępniać to co widzi na ekranie – podobnie jak podczas spotkania w Microsoft Teams, również wybierając element do udostępnienia.

Uczestnik może dołączyć do wydarzenia na dwa sposoby:

Dwie opcje dołączenia do zdarzenia na żywo w Microsoft Teams
Dwie opcje dołączenia do zdarzenia na żywo w Microsoft Teams
  • Poprzez aplikację zainstalowaną na komputerze lub smartfonie – Microsoft Teams
  • Obejrzeć wydarzenie przez zwykłą przeglądarkę internetową

Zależnie od tego jakie uprawnienia dla danego zdarzenia nadał organizator, uczestnik może do niego dołączyć logując się na swoje konto w organizacji lub dołączyć anonimowo. Nie ma wówczas potrzeby podawania przez niego adresu e-mail, wystarczy że wybierze przyjazną dla niego nazwę na czas webinaru.

Tak wygląda okno webinaru z perspektywy uczestnika: uczestnik to prezentacja i pole do zadawania pytań:

Teams Live Event z punktu widzenia uczestnika
Teams Live Event z punktu widzenia uczestnika

Z perspektywy przyszłości

Microsoft Teams Live Events jest usługą bardzo rozwojową, w której co jakiś czas pojawiają się nowe, przydatne funkcje. Ostatnio zostało udostępnione wirtualne „podniesienie ręki”, co z pewnością będzie przydatne w sytuacji, gdy ktoś będzie chciał zadać pytanie w trakcie kilkuosobowego spotkania. Sama aplikacja Microsoft Teams jest coraz bogatsza w nowe usługi firm trzecich, które synchronizują się z profilem użytkownika. Możliwość na przykład rozbudowania analityki po zrealizowanym webinarze w usłudze Live Events stanowi otwarty cel dla zewnętrznych deweloperów dostarczających oprogramowanie zewnętrzne.

O samym narzędziu Microsoft Teams, jego administracji i konfiguracji opowiemy w trakcie warsztatu on-line – 28.05.2020 r.: https://integritypartners.pl/event/administracja-microsoft-teams/

Więcej na temat usługi Teams Live Events można przeczytać na stronie: https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/teams-live-events/what-are-teams-live-events


Więcej aktualności

Microsoft Teams Premium - Sztuczna inteligencja w służbie produktywności
14.03.2023
Integrity Partners

Microsoft Teams Premium: Sztuczna inteligencja w służbie produktywności

W dobie ekonomicznej niepewności i ciągłych zmian stylu pracy, organizacje szukają rozwiązań optymalizujących środowisko IT swoich pracowników. Ważnymi aspektami przy wyborze są: łatwość wdrożenia, zwiększenie produktywności oraz obniżenie kosztów. Obecnie wiele narzędzi wykorzystuje sztuczną inteligencję, by zwiększyć współpracę i poprawić nawyki pracy zespołowej i indywidualnej.

W tym wszystkim może pomóc Microsoft Teams Premium, zbudowane na popularnym silniku oprogramowania do komunikacji z wieloma dodatkami, łącznie z inteligentnym modułem językowym opartym o OpenAI GPT-3.5.
Nowe opcje w Microsoft Teams Premium
W zeszłym roku Microsoft Teams udostępnił ponad 400 nowych funkcjonalności, a jeszcze sporo przed nami w 2023 roku. Wszystko to by pogłębić relacje i zwiększyć współpracę w organizacji. Dla niektórych to jednak za mało i szukają nowych, zaawansowanych rozwiązań do spotkań online. Wiele organizacji dodatkowo dopłaca za drogie dodatki do webinarów, wirtualnych spotkań i innych. W Teams Premium każdy użytkownik ma zapewnione wyższe możliwości z mniejszymi kosztami.
AI w spotkaniach online
Microsoft wprowadza sztuczną inteligencję do Teams, by poprawić doświadczenia użytkowników i pomóc im być produktywnymi w wielu obszarach. Dzięki opcji intelligent recap (inteligentne podsumowanie) w Teams Premium, otrzymasz notatki wygenerowane automatycznie, rekomendowane zadania, spersonalizowane zagadnienia po spotkaniu, nawet gdy w nim nie uczestniczyłeś.

[caption id="attachment_5008" align="aligncenter" width="1440"] Intelligent recap – nowa opacja w Teams Premium[/caption]

Możesz także zaoszczędzić czas dzięki nagraniom spotkań, które są automatycznie dzielone na rozdziały. W ten sposób możesz wrócić i wyszukać interesujący Cię fragment. Dodatkowo na nagraniu są zaznaczone momenty, kiedy dołączyłeś i opuściłeś spotkanie. Spersonalizowana linia czasu będzie rozszerzona o miejsca, w których inni użytkownicy wspomnieli o Tobie podczas spotkania.

Wkrótce zostaną też wprowadzone oznaczenia mówcy na osi czasu. To oznacza, że będziesz mógł sprawdzić, kto mówił w określonym momencie. Oś czasu została opracowana na podstawie tego, z kim pracujesz najczęściej, więc nigdy nie przegapisz prezentacji swojego przełożonego lub innej ważnej osoby.

Inteligentne podsumowanie pozwala Ci skupić się na dyskusji podczas spotkania, a nie na szybkim robieniu notatek. W najbliższych miesiącach zostanie dodana funkcjonalność przedstawiająca kluczowe punkty spotkania.

Sztuczna inteligencja pomoże także w jednym z wyzwań w komunikacji. Chodzi o pracę z ludźmi, mówiącymi w innym języku. Od teraz każdy może włączyć opcję napisów na żywo w czasie rzeczywistym. Tłumaczenia na żywo (w formie napisów) są już dostępne w Teams Premium i obsługują 40 języków. Tylko organizator spotkania musi mieć wykupiony pakiet Premium, by uczestnicy mogli korzystać z tej funkcjonalności.
Spersonalizowane spotkania, które odpowiadają potrzebom organizacji
Dzięki Teams Premium dostajesz możliwość brandingu spotkania. Dodanie logotypu organizacji, odpowiedniej kolorystyki i tła pozwoli przejść na wyższy poziom profesjonalizmu i personalizacji spotkań.

Tworząc spotkanie w Teams najczęściej korzystamy z domyślnych opcji. Edycja i zmiana może pochłonąć zbyt wiele czasu. Od teraz administratorzy IT mogą stworzyć inne szablony spotkań np. rozmowa z klientem, burza mózgów, rozmowa z supportem technicznym. Każdy szablom może być dostosowany i zawierać inne opcje, a nawet różne polityki dla użytkowników.
Ochrona poufnych rozmów
Gdy spotkania przeszły w tryb wirtualny i hybrydowy, stworzyło to nowy rodzaj wyzwań dla organizacji z obszaru ochrony informacji. Wrażliwe i poufne biznesowe rozmowy jak na przykład spotkanie zarządu, dyskusje na tematy finansowe czy pierwsze opinie produktowe odbywają się cały czas w Teams.

[caption id="attachment_5012" align="aligncenter" width="1432"] Spotkanie w Teams – ochrona poufnych rozmów[/caption]

Dzięki zaawansowanej ochronie spotkań w Teams Premium, możesz podnieść poziom bezpieczeństwa poufnej rozmowy. Nowa opcja, jaką jest znak wodny, powstrzymuje wycieki danych i ogranicza osoby, które mogą nagrywać spotkanie. To dodatkowa ochrona podczas prywatnej rozmowy. Organizator spotkania może dodać znak wodny na udostępnionym ekranie. Dla spotkań wyższej rangi można włączyć opcję szyfrowania end-to-end (E2EE).
Wirtualne spotkania z klientami
Dzięki opcji Virtual Appointments w Teams Premium można zaoszczędzić czas i pieniądze organizując wirtualne spotkania z klientami. Zaproszenie można wysłać SMS-em lub e-mailem, a użytkownik nie musi nawet mieć pobranej aplikacji Teams. To ułatwi kontakt i poprawi komunikację z osobami spoza organizacji.

W aplikacji Teams administrator spotkań ma podgląd do szczegółowych statystyk spotkań takich jak czas spędzony w poczekalni czy liczba spóźnionych osób.
Webinary
Wiele organizacji chce organizować różnorodne wydarzenia online, a webinary są idealną formą do przeprowadzenia szkoleń i prezentacji oferty. Teams Premium pozwala na personalizację, wyższy poziom nawiązywania relacji z odbiorcami oraz łatwiejsze przygotowanie prezenterów do webinaru.

[caption id="attachment_5013" align="aligncenter" width="1431"] Webinary w Teams[/caption]

Ci ostatni mogą teraz jeszcze lepiej zarządzać tym, co widzą uczestnicy. Rejestracja na listę oczekujących, ręczne zatwierdzanie uczestników i możliwość zmiany przedziału czasowego, kiedy rejestracja jest aktywna – to tylko niektóre nowe opcje, czekające na korzystających z Teams Premium.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze Microsoft Teams Premium? Skontaktuj się z nami!

Czytaj więcej
27.02.2023
tomaszsuska

Microsoft Defender – efektywne zarządzanie lukami w zabezpieczeniach

Microsoft Defender to rozwiązanie sprawdzone przez setki przedsiębiorstw na całym świecie. Dzięki ciągłemu wykrywaniu luk w zabezpieczeniach oraz możliwości priorytetyzowania działań w zależności od poziomu ryzyka, każda organizacja może skuteczniej chronić swoje cyberbezpieczeństwo.

Chroń to co najważniejsze

Przejrzysty i intuicyjny interfejs umożliwi Ci aktywne obserwowanie i analizę wszystkich zasobów organizacji w jednym widoku. Pozwala to na zrezygnowanie z okresowego skanowania plików na rzecz ciągłego ich monitorowania w czasie rzeczywistym. Microsoft Defender wykrywa ryzyko nawet wtedy, gdy urządzenia nie są połączone z siecią firmową.

Zaawansowane narzędzia analityczne w Twojej organizacji

Rozwiązanie Microsoft Defender to nie tylko skuteczna ochrona. Poznaj charakter każdego zagrożenia, zrozum jego kontekst i jeszcze skuteczniej chroń przed nim swoją organizację w przyszłości.  Sprawnie neutralizuj naruszenia zabezpieczeń dzięki benchmarkom firmy Microsoft i normom branżowym, w tym CIS i STIG.

Skup się na priorytetach

Szybko eliminuj największe luki w zabezpieczeniach i chroń swoje najbardziej krytyczne zasoby. Priorytetyzuj działania w zależności od poziomu ryzyka, korzystając z analizy zagrożeń, prognoz prawdopodobieństwa i raportów z urządzeń.

Zautomatyzuj swoje cyberbezpieczeństwo

Znacząco zmniejsz ryzyko przy pomocy zautomatyzowanych narzędzi, blokuj aplikacje z lukami w zabezpieczeniach i bezproblemowo monitoruj swoją organizację w czasie rzeczywistym.

Od teraz zarządzanie lukami w zabezpieczeniach w usłudze Microsoft Defender jest dostępne w bezpłatnej wersji próbnej. Skorzystaj z DEMO i dowiedz się więcej!

Wypełnij formularz, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą!

[grwebform url="https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=Snsxe&webforms_id=38215403" css="on" center="off" center_margin="200"/] Czytaj więcej
3.01.2023
tomaszsuska

Wyzwania dla Cyberbezpieczeństwa w 2023 roku

Lata mijają, ale jedno się nie zmienia – wciąż pojawiające się nowe wyzwania w zakresie Cyberbepieczeństwa, przed którymi staje każda organizacja. Co nas czeka w nowym roku? Na jakie aspekty cyberbezpieczeństwa warto szczególnie zwrócić uwagę? Zapraszamy do zapoznania się z naszymi przewidywaniami, jakie będą trzy najważniejsze wyzwania przed jakimi staną organizacje w tym roku.
Zagrożenia dla infrastruktury krytycznej
Eksperci są zgodni – rok 2023 będzie rokiem zagrożeń dla infrastruktury krytycznej. Już od 2020 roku sektor publiczny jest nieustająco ulubionym celem ataków hakerskich. Wyposażeni w coraz to nowsze technologie cyberprzestępcy z rosnącym wyrafinowaniem wyszukują słabe punkty, szczególnie na styku sektora publicznego z prywatnym.
Wraz z kolejnymi instytucjami publicznymi przechodzącymi do chmury, zwiększa się zarazem pole do działania dla hakerów. Starsze rozwiązania mogą być niewystarczające w obliczu rosnącej liczby różnorodnych zagrożeń cybernetycznych, dlatego tak istotne jest trzymanie ręki na pulsie.
Ataki ransomware
Nie powinniśmy także zapominać o zagrożeniach ransomware. Ataki te, to obecnie jedno z najpoważniejszych zagrożeń, jakie może spotkać firmę. Niezmiennie najsłabszym ogniwem pozostaje czynnik ludzki, w wyniku czego nawet najlepsze zabezpieczenia mogą okazać się niewystarczające.
W nowym roku warto położyć nacisk na szkolenia antyphishingowe w organizacji, a także zwiększenie świadomości pracowników w celu zminimalizowania potencjalnego zagrożenia.
Zagrożenia związane z uwierzytelnianiem
Popularnym celem ataków staje się uwierzytelnianie i zarządzanie dostępem do tożsamości. Cyberprzestępcy będą jeszcze częściej obierać za cel tokeny uwierzytelniania wieloskładnikowego, starając się je pozyskać lub wyszukać luki w zabezpieczeniach.
Niezwykle istotne dla bezpieczeństwa organizacji jest także świadome zarządzanie dostępem do danych oraz rozumienie procesów uwierzytelniania.
Podsumowanie
Witając nowy rok i wypatrując szans, które ze sobą niesie, nie zapominajmy o starych oraz nadchodzących wyzwaniach jakie stoją przed cyberbezpieczeństwem organizacji. Tylko wtedy będziemy mogli w pełni wykorzystać potencjał swojego biznesu oraz cieszyć się spokojem w każdym z 365 dni.

Czytaj więcej
Elementy cyberhigieny – jak wykształcić świadomość antyphishingową - Integrity Partners
12.12.2022
Integrity Partners

Elementy cyberhigieny – jak wykształcić świadomość antyphishingową?

Phishing może dosięgnąć każdą organizację. Istotne są pewne podstawowe elementy, dzięki którym możemy się przed tym zagrożeniem obronić. O cyberhigienie rozmawiali Michał Turlejski (Cloud Business Unit Director w Integrity Partners) oraz Krzysztof Malesa (Członek Zarządu i Dyrektor ds. Strategii Bezpieczeństwa w Microsoft Polska).

Michał Turlejski: Z raportów wynika, że przeciętna rodzina wydaje w sieci między 8-10 tys. zł rocznie. To są duże pieniądze i cyberprzestępcy mogą nas w łatwy sposób pozbawić tych środków. Krzysztofie, w jaki sposób możemy się zabezpieczyć? Jak nie stracić tych środków?

 

Krzysztof Malesa: Pytanie bardzo ważne. Chyba wszystkich interesuje, jak ochronić swoją własność i pieniądze. Do odpowiedzi będziemy dochodzić stopniowo, wymieniając się poglądami na temat tego problemu, roli technologii oraz w jaki sposób może ona zapewnić bezpieczeństwo danych i systemów informatycznych. Ta technologia ma podwójne znaczenie dziś. Technologia z jednej strony pozwoliła nam pracować zdalnie, a z drugiej wyprowadziła setki tysięcy osób poza kontrolowane środowiska IT.

 

Podobną sytuację mieliśmy po wybuchu wojny na Ukrainie. Technologia pozwoliła z jednej strony ewakuować się bezpiecznie rządowi ukraińskiemu z krytycznymi danymi do chmury obliczeniowej. Trudno wymierzyć jakiś atak w te dane, ponieważ są one chronione przez globalnego dostawcę i rozproszone w wielu miejscach. Z drugiej strony za technologią podążają przestępcy a to powoduje, że działania w cyberprzestrzeni idą pełną parą.

 

Gdzieś w samym środku tego jest człowiek, zwykły użytkownik systemów IT lub domowego komputera, który potrzebuje czasem pewnej porady, wsparcia i czytając ten artkuł, dowie się, jak uniknąć dużej części ataków.

 

Coroczny raport Microsoft, który pokazuje, jaki jest stan cyberbezpieczeństwa, stawia tezę, że cyberhigiena (nasza umiejętność codziennego obcowania z komputerem w sposób bezpieczny) zabezpieczy nas właściwie przed 98% ataków.

MT: Od maleńkiego rodzice nas uczyli, żeby dbać o tę higienę. Tak samo powinniśmy mieć nawyk cyberhigieny. Często pracujemy w modelach hybrydowych. Często się przemieszczamy. Często mamy mnóstwo danych na urządzeniach przenośnych. Nie wszystkie te urządzenia są kontrolowane przez działy IT organizacji. Jak zadbać o tę cyberhigienę, żeby uchronić się przed utratą danych, naszych prywatnych i firmowych?

 

KM: Trzeba pamiętać, że dobrodziejstwa techniki i rozwijająca się technologia są rzeczami dostępnymi nie tylko dla nas, ale i przestępców. Oczywiście wiele będzie takich ataków, które są wykonywane przez „młodych adeptów sztuki”, przez boty, które harcują sobie po Internecie i szukają ewidentnych podatności. Atak potrafi być wysublimowany, potrafi zmylić doświadczonego gracza. Ja ostatnio dostałem wiadomość z Microsoft, żeby uzupełnić swój wniosek urlopowy. Już miałem to kliknąć, kiedy zauważyłem, że kolory w naszym logo są poprzestawiane. Sprawdziłem uważnie wszystkie linki. Okazało się, że to nie jest prawdziwe wezwanie z naszych kadr.

 

Warto się tego uczyć, warto to trenować. Nie wystarczy przyjąć do wiadomości, że istnieją kampanie phishingowe. Bądźmy świadomi tego, że w każdej chwili możemy stać się celem takiego ataku, w którym ktoś będzie chciał ukraść naszą tożsamość. To my jako ten element architektury IT, który jest między monitorem, a fotelem, jesteśmy najbardziej podatni na próbę wyłudzenia. Nasza tożsamość jest skarbem, który musimy chronić, ponieważ jej strata może mieć wymierne konsekwencje. Utrata tożsamości zawsze oznacza kłopoty:

zagrożenie dla zasobów, które są schowane w naszych systemach informatycznych,
zwyczajnie utrata pieniędzy

 

Skupienie się na ochronie tożsamości wymaga wytrenowania przeciętnego użytkownika komputera, żeby wiedział, jak się zachować w pewnych sytuacjach, żeby wiedział czego nie klikać. To nie mogą być teoretyczne lekcje. Trzeba pokazać użytkownikowi taką sytuację, w której to on staje się celem ataku.

MT: Mówimy o tożsamości, o zarządzaniu tożsamością. Czy jesteśmy w stanie w tym obszarze, w tym treningu dojść do najwyższego stopnia i powiedzieć „Jestem mistrzem, potrafię wszystko. Nikt mnie już nie oszuka. Nikt nie złamie mojej tożsamości”? Czy jest taka możliwość?

 

KM: Jest dobra i zła wiadomość. Słyszymy bardzo często pytanie „Czy jesteśmy gotowi na wojnę w cyberprzestrzeni”? Nigdy nie będziemy gotowi, ponieważ cyberbezpieczeństwo to nie jest jakiś etap, który chcemy osiągnąć. To jest codzienny proces, w którym wszyscy bierzemy udział: od prezesa firmy, przez adminów IT, księgowe, po koleżanki z recepcji. Każdy z nas jest elementem tej układanki. My cały czas ten proces musimy realizować. Przyzwyczaić się do tego, że cyberbezpieczeństwo po prostu pielęgnujemy codziennie, siedząc przy komputerze.

 

MT: Czyli to tak, tak jak z codziennym myciem zębów. Tak samo codziennie powinniśmy być wyczuleni na to, że ktoś może nas złapać na gorszym dniu. Odbierzemy maila, nie czytając go dokładnie. Klikniemy w link, który nie prowadzi do naszej strony firmowej. Klikniemy w link do banku, który nie będzie oznaczony kłódką. Naprawdę trzeba bardzo uważać. Jak o to zadbać jeszcze bardziej?

 

KM: Jest potrzebna konsekwencja w tym procesie. Zasada Zero-Trust, mówi że nie możemy wykluczyć żadnej ewentualności. Nie zakładajmy z góry, że to nie ja będę zaatakowany. To dobrze, że mamy antywirusa, natomiast chronić trzeba wiele miejsc naraz. Skoro atak może przyjść z każdej strony, to trzeba chronić każdy element architektury IT: sieci, infrastrukturę, aplikacje, dane, urządzenia końcowe, a przede wszystkim naszą tożsamość.

 

Raport, o którym wspomniałem wcześniej i ta teza, że 98% to jest właśnie cyberhigiena, składa się z kilku prostych rzeczy:

Wieloskładnikowe uwierzytelnienie,
Zrozumienie, że nie wszystkie dane w firmie są równoważne – są dane wrażliwe i mniej wrażliwe. Z danymi wrażliwymi pewnych rzeczy się nie robi. Trzeba umieć poklasyfikować te informacje i nad niektórymi bardziej się pochylić, bardziej się o nie zatroszczyć,
Aktualizacja oprogramowania – bądźmy świadomi, że nieaktualne oprogramowanie jest po prostu dziurawe. To są otwarte drzwi zapraszające kogoś, żeby wszedł do nas i narobił szkód
Korzystanie z usług sprawdzonych dostawców.

To jest kwestia kilku prostych czynności, które powinniśmy wykonywać codziennie. To też kwestia pracy z ludźmi. Często jest tak, że cyberbezpieczeństwo jest sprowadzane jedynie do aspektu technicznego. Spychane do niszy, gdzie siedzą fachowcy od IT, uprawiający tajemną wiedzę.  Każdy obszar bezpieczeństwa składa się z trzech równolegle funkcjonujących ze sobą wątków: organizacji, ludzi i dopiero technologii. Żadnego z nich nie możemy zaniedbać. Możemy mieć najlepszych fachowców od IT, ale jeżeli nie nauczymy ludzi, że drzwi zamyka się za sobą, jak się wychodzi, to przez te drzwi może wejść ktoś niepowołany. Dlatego powtarzam cały czas, kwestie organizacyjne i ludzkie powinny być pilnowane tak samo jak kwestie techniczne.

 

MT: Obecnie działy bezpieczeństwa w różnych organizacjach mają dosyć duże budżety. Prezesi i zarządy widzą, że tam nie wolno oszczędzać, że tam są rzeczy, o które trzeba zadbać. Utrata tych danych będzie kosztowała organizację utratę reputacji i pieniędzy. W jaki sposób można pomóc tym użytkownikom? Dział IT zabezpieczy nasze serwery i komputery, ale w jaki sposób można pomóc użytkownikom każdej końcówki, komputera, tabletu, komórki, tak żeby w jakiś sposób go wytrenować?

 

KM: Posłużę się przykładem z mojej poprzedniej kariery zawodowej. To będzie przykład strażacki, który będzie przemawiał do wszystkich. Kiedyś rozmawialiśmy z komendantem głównym straży pożarnej i uświadomił nam jedną rzecz. Powiedział tak „Słuchajcie, jeżeli dokupię jeszcze więcej sprzętu, jeszcze więcej czerwonych samochodów, węży strażackich, komputerów dla straży pożarnej – od tego nie ubędzie mi liczby ofiar w pożarach. Ludzie na tym etapie naszego i ich przygotowania, umierają w domach, dlatego że zasypiają w łóżku z papierosem i nie mają czujnika tlenku węgla. Po prostu zachowują się nieodpowiedzialnie. Inwestowanie z mojej strony niewiele już tutaj zmieni. Trzeba zacząć pracować nad tymi ludźmi”.

 

Przenosząc to na grunt teleinformatyczny: do ataków nie dochodzi dlatego, że zabezpieczenia w firmie są słabe, że za mało pieniędzy wydaliśmy na IT. Jest to spowodowane tym, że ludzie nie są świadomi pewnych rzeczy albo nie mieli szansy zobaczyć, jak wygląda prawdziwy atak. Danie im szansy w postaci treningu, pozwoliłoby na wykształcenie pewnych nawyków, uświadomienie „Uwaga! Gdybyś kliknął w ten link, połowa firmy byłaby sparaliżowana. To na szczęście były tylko ćwiczenia”. To muszą być takie ćwiczenia, które będą wykonane na ich komputerze, w ich codziennym miejscu pracy. Muszą zobaczyć, że ten atak może przyjść do ich komputera. Wtedy to zapamiętają.

 

MT: Czy taki trening wystarczy przeprowadzić przez jeden tydzień i te osoby nauczyć w jaki sposób odpierać te ataki? Czy powinniśmy to w jakimś innym horyzoncie czasowym umieścić?

KM: Taki trening trzeba powtarzać cyklicznie i trzeba wykonywać do skutku. Tak długo możemy podrzucać ludziom pendrive na parkingu, który będzie generować komunikat na ekranie „To był tylko trening, ale w normalnej sytuacji byłoby już po tobie! -1000 zł z premii”.  Jak będziemy to robić cyklicznie, to ludzie w końcu przestaną wkładać ten pendrive do komputerów. Jeżeli będziemy cyklicznie sprawdzali, jaka jest klikalność linków, które wysyłamy, to ta liczba będzie spadać. Będziemy osiągali wtedy swój cel. W tym procesie kształtowania cyberbezpieczeństwa zaczniemy być skuteczni. Absolutnie jednorazowa akcja tego nie zmieni. Trzeba też właścicielom biznesu pokazać, że takie akcje rzeczywiście przynoszą efekt. Przy pierwszej akcji 30% załogi nam kliknie w sfabrykowany link, ale już przy trzeciej akcji tylko 7%.

 

MT: Tego typu trening mógłby pomóc wszystkim użytkownikom końcowym. Taka sytuacja: dzwoni ankieter z banku i informuje nas, że ktoś chce wykonać przelew z naszego konta. Potem w ramach weryfikacji naszej tożsamości prosi o autoryzację kodem Blik. Na tego typu działania musimy być wyczuleni, a trening antyphishingowy może nam w tym pomóc.

 

KM: To są zupełnie dwie różne rzeczywistości. Jak ja sobie teraz rozmawiam z tobą i się uśmiechamy, że dzwonił jakiś oszust i wyciągnął od kogoś kod Blik, to bardzo łatwo się o tym rozmawia. W momencie, gdy odbiorę taki telefon od człowieka, który się wytrenował, który żyje z tego i zarabia (może nawet gdzieś kupił profesjonalne szkolenie z technik manipulacji), to naprawdę łatwo się z kimś takim nie rozmawia. Możliwość przejścia suchą stopą przez taki symulowany atak zdecydowanie zmienia optykę. Łatwo się o tym rozmawia w komfortowych warunkach. Oszust nigdy nie złapie nas w komfortowych warunkach. Zawsze będzie chciał mieć nad nami jakąś przewagę.

 

MT: Pamiętam takie ataki „na wnuczka”. Dzwonili do naszych dziadków przestępcy i próbowali wmówić, że coś nam się stało. Tak teraz ci sami przestępcy są bardziej wyedukowani i używając różnych sztuczek psychologicznych, próbują nas tak zmanipulować, żebyśmy podali im dane autoryzacji transakcji z naszego konta. Czy to będzie Blik czy to będą jakieś inne dane. W ten sposób będziemy łatwą ofiarą dla nich. Tak jak mówisz, ci ludzie cały czas podnoszą swoje kwalifikacje.

 

KM: Poza tym osoby, z którymi rozmawiałem i które padły ofiarą takiego ataku, po jakimś czasie jak sobie przeanalizowały tę sytuację mówią „Boże, jaki ja byłem głupi. Nie wiem, dlaczego podałem te dane. Nie wiem, dlaczego tak się zachowałem. Po prostu ktoś mnie prowadził jak po sznureczku, a ja nie miałem pojęcia co się dzieje”. Czujność zdecydowanie tak, ale czasami krótki trening pozwoli już ten schemat rozpoznać i zauważyć, że ktoś próbuje nas wprowadzić w koleiny psychologiczne.

 

MT: Ten trening przed phishingiem poszerza horyzonty każdego z nas. Daje dużo wiedzy i odporności. Można to porównać do takiej szczepionki, która podawana w różnych dawkach uodparnia nasz organizm pod względem patrzenia na to bezpieczeństwo.

 

KM: To jest bardzo istotne, co teraz mówisz. Zwróćmy uwagę, że nie mamy wpływu na to, czy oszust do nas przyjdzie czy nie. Tym zagrożeniem w cyberprzestrzeni nie jesteśmy w stanie zarządzić. Tak naprawdę jesteśmy w stanie budować swoją odporność jako organizacja i jako załoga. W momencie gdy się nie uda, to będziemy mieć procedurę reagowania na to. Nie jesteśmy w stanie zarządzić przestępcami, którzy chcą wyłudzić nasze dane i pieniądze. Musimy założyć, że tak czy inaczej przyjdą. Jedyna rozsądna rzecz, o której mówisz to ta szczepionka – budowanie odporności systematycznym treningiem, który będzie uczciwie oceniany.

MT: Zdarzały się ataki poprzez Messenger. Ktoś pisał do mnie z prośbą o kod Blik, bo zabrakło mu 50 zł, a ta autoryzacja była prawdopodobnie na dużo więcej. Trzeba zatem uważać w życiu codziennym, jak zarządzamy tą tożsamością. To jest też ekstremalnie ważne, żeby weryfikować takie dane. Ja wiem, że cyberprzestępcy, którzy do nas dzwonią, tak prowadzą rozmowy, żeby się nie rozłączać, żeby nie mieć możliwości zweryfikowania informacji.

 

KM: Zwróćmy uwagę na jedną rzecz. Technologia dostępna jest i dla nas i dla przestępców. Teraz mamy problem z wyszczekanym oszustem, który jest kogoś w stanie zrobić „na wnuczka”. Co będzie za jakiś czas, gdy ktoś przy pomocy funkcji Deep Fake będzie z nami rozmawiał głosem naszej babci potrzebującej pomocy. Na wideo czacie nałoży sobie maskę dynamiczną i będzie się pod kogoś podszywać. Jak sobie wtedy damy radę? Ta technologia powoduje, że naprawdę będziemy musieli się bardziej zabezpieczać niż teraz i nie łapać się na takie rzeczy. Czy osoba, z którą rozmawiam to rzeczywiście ta osoba, a nie inna? Czy można użyć innego składnika, który potwierdzi tożsamość? Wchodzimy tu bardziej w kwestie organizacyjne, ale o tym trzeba też myśleć.

 

MT: Czy mógłbyś przytoczyć przykład prezesa, który zmanipulował bank?

 

KM: Podczas rozmowy telefonicznej z bankiem, prezes tego banku zlecił przelew na jakąś potężną sumę. Jego głos został rozpoznany, pracownik banku go znał z wcześniejszych rozmów. Bardzo się nie trzeba napracować, żeby się pod kogoś podszyć.

 

MT: Przed nami jeszcze rewolucja technologiczna, która będzie wchodziła do metaverse. Wszystko będzie jeszcze bardziej zwirtualizowane. Otaczający nas świat będzie miał dużo zastępczych rzeczy, które będą na wyciągnięcie ręki dla każdego. Jak podejść do tego, by nie dać się złapać?

 

KM: W tym zupełnie niematerialnym świecie ratują nas takie składniki uwierzytelniania, które są jednak materialne. Przy wieloskładnikowym uwierzytelnianiu można użyć klucza USB, skanowania tęczówki albo odcisku palca, czegoś co znamy na pamięć i co jest w naszej głowie (kod pin) albo połączyć wszystko i dodać analizę behawioralną, która też jest dzisiaj łatwo dostępna. Bank może się zorientować po tempie wpisywania kodu pin, że to nie jestem ja. Wyścig trwa i nie można w tym wyścigu zwalniać.

 

MT: Cyfrowa rewolucja i zarządzanie tożsamością w tym momencie jest ekstremalnie ważne, bo to nas przygotowuje na następny etap tej rewolucji. Cyberhigiena, którą my powinniśmy w sobie tworzyć, przygotuje nas i naszych bliskich. Musimy tylko o tym rozmawiać. Tą cyberhigieną powinniśmy się dzielić z innymi. Nią powinny żyć też organizacje, które zarabiają potężne pieniądze. Każde przedsiębiorstwo powinno do swoich procesów, do swojej kultury organizacji dodawać to, czym jest cyberhigiena.

 

KM: Ona powinna być uczona wszędzie: od przedszkola, przez szkołę podstawową (oczywiście na różnym etapie technologicznym). Nad cyberhigieną powinniśmy pracować od najmłodszych lat. Akurat mam syna w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Na pierwszej lekcji dostaje zadanie, żeby nauczyć się hasła do Teamsów. I już w tym momencie trzeba wytłumaczyć dziecku, że nie wszystko co pojawia się na ekranie jest dobre. Nie wszystko co wiąże się z komputerem musi być dobre. Wtedy komputer jest dla dziecka tak atrakcyjny, że wszystko to, co pojawia się na ekranie dostaje kredyt zaufania. Dziecko, tak jak szeregowy pracownik, nie musi sobie zdawać sprawy jak wielkie szkody może wyrządzić rodzicom, czy też organizacji, zachowując się nieodpowiedzialnie.

 

MT: Z punktu widzenia organizacji to bardzo dobra inwestycja, żeby trenować pracowników każdego szczebla. To warto kontynuować, na to nie warto szczędzić środków, tak jak nie szczędzimy pieniędzy na ochronę np. serwerów. To jest drugi krok w cyfrowej rewolucji: żeby zadbać o tych użytkowników, żeby oni chcieli trenować. Myślę, że w tę stronę zmierzamy.

 

KM: Pieniądze wydane na cyberbezpieczeństwo zawsze się zwracają. Jeżeli są wydane mądrze i uprzedza to analiza ryzyka, to to nie jest wydatek, to jest inwestycja. 98% bezpieczeństwa w sieci jest czymś tak prostym jak te elementy cyberhigieny. Stosunek włożonej energii i wydanych pieniędzy do osiągniętych wyników – to jest po prostu mistrzowskie.

 

MT: Trening phishingowy „Jak się nie dać złapać?” w ludziach w białych kołnierzykach ma wzbudzić myślenie, jak możemy sobie wzajemnie pomagać i mówić o tych różnych atakach, weryfikować dane. Można też podchodzić nieufnie do tych maili, które otrzymujemy od człowieka, który już nie jest w naszej organizacji.

 

KM: Ataki phishingowe nie muszą być siermiężne. W Internecie można być kim się chce. Byłem świadkiem takich kampanii phishingowych, w których osoba podejrzewała coś, mimo że dostała wiadomość z właściwego adresu, z właściwym podpisem, z autentyczną treścią, ale adresatem była osoba, która nie żyła od kilku miesięcy.

 

MT: Te ataki są jeszcze bardziej wysublimowane, bo przestępcy co raz więcej o nas wiedzą. Ten personalizowany atak jest dużo łatwiejszy do przeprowadzenia.

 

KM: Nie trzeba poświęcać godzin, żeby mieć personalizowany atak. Wystarczy zadać sobie trochę trudu przez 15 minut i już można przy pomocy mediów społecznościowych określić jakiś obszar zainteresowania. Dzięki temu mail wysyłany przez oszusta będzie bardziej autentyczny dla ofiary. Człowiek łapie się na bardzo proste triki. Musimy zautomatyzować w sobie nieufność.

 

MT: W ten trening phishingowy warto zainwestować swój czas i czas pracowników oraz zbadać na przestrzeni kilku miesięcy, jak ta sprawność wzrosła, czyli jak zmalała klikalność w podejrzane maile. Ci ludzie będą szczęśliwsi także w życiu prywatnym, bo nie dadzą się złapać na te proste triki.

KM: Wielokrotnie byłem świadkiem, że treningi, które były wcześniej zaplanowane, potem były przekładane, bo akurat był to zły czas. Przestępcy nigdy nie przekładają. W ich interesie jest zorientować się, że w organizacji rok fiskalny kończy się w danym terminie, więc 2 tygodnie wcześniej jest idealny czas na atak. Wtedy pracownicy klikają w co popadnie. Przestępcy wybierają sobie taki moment, w którym wszyscy będą zmęczeni, kiedy będzie 14:00 po lunchu i wtedy właśnie zaatakują. Dobry trening jest wtedy, kiedy my nie wiemy, że on się odbywa.

 

MT: Warto zatem przeprowadzać ten trening, nie mówiąc jednocześnie o nim szeroko w organizacji, żeby był on jak najbardziej efektywny.

 

KM: Oczywiście po fakcie, trzeba o tym porozmawiać i pokazać efekty. Powiedzieć „Zobacz, zachowałeś się tak, a mogłeś zrobić to inaczej”.

 

MT: Bardzo dziękuję za tę rozmowę, a Was zachęcam do pobrania aktualnej oferty Microsoft Attack Simulator. Jako eksperci cyfrowej ewolucji, pomożemy przeprowadzić symulację ataku phishingowego w Waszej organizacji i przedstawić kompleksowy raport i rekomendacje na przyszłość.

 

Phishing Attack Simulator – kampania jednodniowa / dwumiesięczna (integritypartners.pl)

Czytaj więcej
10.11.2022
tomaszsuska

CyberArk podwójnym liderem w raporcie Gartnera!

Nowy raport 2022 Gartner® Magic Quadrant™ dotyczący Access Management ujrzał właśnie światło dzienne. Znalazło się w nim miejsce dla firmy CyberArk, i to od razu na pozycji lidera!
To już drugi raport Gartnera w tym roku, w którym został doceniony nasz wieloletni Partner. W poprzednim zestawieniu dotyczącym Privileged Access Management również udało im się obronić pozycję lidera, czwarty raz z rzędu!

CyberArk jest w tym roku jedynym liderem w obu raportach, co jeszcze bardziej podkreśla wartość tej organizacji jako naszego Partnera. Opracowana przez nich platforma zabezpieczeń tożsamości pozostaje najbardziej wszechstronną w branży, umożliwiając ochronę wszystkich tożsamości — ludzi i maszyn — na wszystkich urządzeniach, w środowiskach hybrydowych i chmurowych.

Gratulujemy CyberArk zdobycia tak prestiżowego wyróżnienia i życzymy na przyszłość jeszcze większych sukcesów!

Integrity Partners od lat jest jednym z wyróżniających się partnerów firmy CyberArk w regionie:
▪ Partnerstwo z CyberArk | 2008,
▪ Pierwszy Platynowy Partner w regionie CEE | 2015,
▪ Najlepszy partner w regionie CIS | 2019,
▪ Największa sprzedaż | 2021,
▪ Ponad 500 000 obsługiwanych tożsamości uprzywilejowanych,
▪ Ponad 60 wdrożeń w sektorze finansowym, publicznym i usługowym.

Jeżeli jesteś zainteresowany rozwiązaniami z zakresu cyberbezpieczeństwa skontaktuj się z nami pod adresem: marketing@integritypartners.pl

Czytaj więcej
3.11.2022
tomaszsuska

TZF Polfa stawia na innowacje

Polfa Tarchomin przyciąga nowe cyfrowe talenty i pracowników z doświadczeniem w badaniach oraz produkcji leków. Obecnie blisko 700 pracowników TZF Polfa  korzysta z usług chmurowych, w tym Microsoft Teams. Organizacja stawia na zmianę kultury wewnątrz firmy a digitalizację wpisuje w strategię rozwoju całej instytucji. Dzięki temu procesowi TZF Polfa przyciąga nowe talenty i pracowników z doświadczeniem w badaniach oraz produkcji leków.
Budowa Centrum Rozwoju i Produkcji Leków Onkologicznych, największej inwestycja w historii TZF,  spowoduje ogromny skok technologiczny, ale też da nowe szanse dla szpitali oraz ludzi dotkniętych tą poważną chorobą. To unikalna inicjatywa nie tylko na skalę Polski, ale i Europy

Inwestycji towarzyszy wewnętrzna restrukturyzacja i modernizacja przedsiębiorstwa. Polfa Tarchomin postawiła na nowoczesne środowisko współpracy i komunikacji, aby dać ludziom szansę na komfortową i efektywną pracę z dowolnego miejsca oraz współpracę z klientami, szpitalami i dostawcami. Cyfryzacja niweluje podział na pracowników biurowych i fizycznych, a wraz z odchodzeniem od papierowej wersji dokumentów, przeobrażeniu ulegają też dotychczasowe role.

„W ciągu ostatnich dwóch lat TZF Polfa Tarchomin wykonała skok technologiczny. Zrealizowaliśmy wiele kluczowych projektów z różnych obszarów, w tym m.in. uruchomiliśmy nową platformę TZF.Health dla lekarzy i pacjentów oraz wdrożyliśmy system Business Intelligence do kompleksowej analizy danych, który pomoże zwiększyć efektywność sprzedaży i zarządzania finansami firmy. Wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w całej organizacji zrewolucjonizowało sposób naszej pracy. Transformacja cyfrowa utorowała zmiany także w aspekcie ludzkim, poszerzając kompetencje pracowników i przyciągając nowych. Jako innowacyjna organizacja, TZF Polfa Tarchomin jest zaszczepiana młodymi ludźmi, którzy wnoszą świeżą krew i pozytywnie się nakręcają, jeszcze bardziej motywując firmę do wdrażania nowych narzędzi cyfrowych” – mówi Arkadiusz Gronek, CIO w TZF Polfa Tarchomin.

 
Zetka i boomer w kompetencyjnej symbiozie
Młodych profesjonalistów przyciąga praca z dostępem najnowocześniejszego sprzętu i technologii. Wymaga ona wysokiego poziomu umiejętności cyfrowych, które są domeną młodszego pokolenia. Ich obecność napędza transformację cyfrową

„Młode pokolenia są przyzwyczajone do pracy z nowymi narzędziami. To bardzo ważne i rozwojowe, że firma z 200-letnią tradycją dąży, by temu sprostać i chce mieć na pokładzie kompetentnych ludzi zaznajomionych z technologiami. Różnorodność napędza cyfryzację i innowacyjność – kluczowe elementy rozwoju w Polskiej Dolinie Cyfrowej – a także motywuje do pracy w zróżnicowanych zespołach i otwartości na uczenie się nowych kompetencji” – zauważa Anna Wardziak, szefowa departamentu Modern Work i Security z polskiego oddziału Microsoft.

Kluczową rolę w Tarchomińskich Zakładów Farmaceutycznych odgrywa zespół pracowników z bogatym doświadczeniem, których kwalifikacje zawodowe i doświadczenie stanowią o wielu przewagach na rynku.

„Jesteśmy świadomi wyzwań związanych z realizacją projektów, które wymagają szczególnej wiedzy eksperckiej. Praca w farmacji wiąże się z ogromem kompetencji, ale też przestrzeganiem procedur bezpieczeństwa, dyscypliną i odpowiedzialnością. Ich ukształtowanie wymaga często lat doświadczenia” – podkreśla Wojciech Hubert, IT Infrastructure Manager w TZF Polfa Tarchomin.

 
Cyfrowa odporność
Z perspektywy firmy farmaceutycznej, której zasadnicza część działalności opiera się na budowaniu relacji z lekarzami, moment zwrotny stanowił pandemiczny lockdown. Chęć utrzymania ciągłości działania firmy podczas fali restrykcji i ograniczeń znacząco przyspieszyła jej cyfrowy rozwój, przenosząc wiele procesów do sfery online. W 2021 r. powstała platforma omnichannel TZF.Health, służąca do utrzymania kontaktów z lekarzami, a jednocześnie pozwalająca firmie realizować jej misję edukacyjną w obszarze zdrowia. Aby podtrzymać częstotliwość i jakość organizowanych przez Polfę Tarchomin konferencji o tematyce medycznej, zaczęto organizować je w formule hybrydowej. Dzięki ogólnopolskiej transmisji, dostęp do nich zyskali nie tylko lekarze zaproszeni przez przedstawicieli handlowych spółki, ale również specjaliści branżowi z całej Polski.

Firma wprowadziła także system cyfrowego obiegu dokumentów, pozbywając się ogromnej ilości dokumentów papierowych krążących pomiędzy pomieszczeniami i budynkami. Wychodzący z obiegu system pocztowy Exchange w wersji lokalnej został zamieniony na nowoczesne środowisko hybrydowe Microsoft. Stara centrala telefoniczna została zlikwidowana, a numery telefonów przeniesione do telefonii IP zintegrowanej ze środowiskiem Teams. Usługi obudowane nowoczesnymi narzędziami do współpracy i komunikacji (Teams, SharePoint, OneDrive) są dostępne na każdym urządzeniu np. laptopie i komórce zarówno w biurze jak i poza nim. Stanowią modelową bazę do dalszego rozwoju i budowy środowiska zgodnego z kierunkiem Digital Workplace.

„Szybkie i skuteczne wdrożenie rozwiązań Microsoft w Polfie Tarchomin podniosło nie tylko poziom produktywności pracowników, ale również bezpieczeństwo w całej organizacji. Niezwykle budujący jest widok postępującej transformacji cyfrowej w branży farmaceutycznej. Jest nam niezmiernie miło, że możemy łączyć tradycję z nowoczesnością i dostarczać tak dobre narzędzia firmie z 200-letnią historią. To właśnie takie firmy jak Polfa Tarchomin potwierdzają gotowość polskiego rynku na wykorzystywanie najlepszych  rozwiązań cyfrowych.” – mówi Sławomir Sip, Cloud Sales Director w Integrity Partners.

Pracownicy mają dostęp do tego cyfrowego środowiska z każdego miejsca na świecie. W rezultacie wszyscy zatrudnieni w TZF Polfa wykazują się dzisiaj kompetencjami miękkimi i umiejętnościami cyfrowymi. Ich zdobywaniu sprzyja szereg inicjatyw podnoszących kompetencje przyszłości, ale też nacisk Polfy na międzypokoleniowy transfer wiedzy – zmianę kultury pracy, ambitne programy rozwojowe, szkolenia naukowe oraz możliwość odbycia stażu i intensywnego rozwoju zawodowego.

Czytaj więcej
28.10.2022
tomaszsuska

Microsoft Partner Awards 2022 – relacja z konferencji 

Microsoft Partner Awards 2022
Microsoft Partner Awards 2022  już za nami. Tegoroczna edycja wydarzenia przyniosła ze sobą nie tylko okazję do spotkania się z wieloma ekspertami z branży, ale i potwierdzenie silnych kompetencji, którymi może poszczycić się Integrity Partners. 

W tym roku zostało nagrodzonych dwanaście najlepszych firm partnerskich. Nagrody przyznawane przez Microsoft są od lat wyróżnieniem dla organizacji, które skutecznie wdrażają bezpieczne i innowacyjne rozwiązania technologiczne u swoich Klientów.  

Integrity Partners w tym roku zdecydowanie wraca z konferencji z największą liczbą wyróżnień. Dzięki ciężkiej pracy całego naszego Zespołu udało nam się zdobyć jako jedynemu partnerowi na całej konferencji nie jedną, ale, aż dwie statuetki! 

W kategorii Partner Roku Modern Work zostaliśmy wyróżnieni za ekspercką wiedzę, imponujące wyniki sprzedaży i aktywne poszukiwanie nowych projektów. 

Z kolei w kategorii Partner Roku Security doceniono fakt, że potrafimy zadbać o najwyższy poziom bezpieczeństwa  organizacji, wykorzystując eksperckie kompetencje i unikalną wiedzę. 

Dla Integrity Partners bezpieczeństwo klientów w chmurze to najwyższy priorytet, a Zero Trust to zasada, którą kierujemy się na co dzień, komunikując, edukując i z sukcesem wdrażając ją w polskich organizacjach. Przeprowadziliśmy już dziesiątki symulacji ataków, by zadbać o najwyższy poziom bezpieczeństwa, dbając o świadomość i adaptację najlepszych praktyk. 

Zwycięstwo w obu tych kategoriach to dla nas nie tylko potwierdzenie wysokich kompetencji, ale przede wszystkim sygnał, że warto w kolejnych latach stawać się jeszcze lepszymi. 

Bardzo dziękujemy za wyróżnienie i do zobaczenia za rok! 😊 

https://youtu.be/XuzZ1vbicdw

Czytaj więcej
Managed Services - w dażeniu do doskonałości CyberSecurity
21.10.2022
Integrity Partners

Managed Services – W dążeniu do doskonałości CyberSecurity

W nieprzerwanie zmieniającym się świecie bezpieczeństwo IT jest drogą, a nie celem samym w sobie. Informacje przetwarzanie w systemach IT stanowią wartość dla każdego z nas, a ochrona tych informacji stała się koniecznością zarówno dla osób prywatnych jak i przedsiębiorstw. Według ankiety przeprowadzonej przez Gartner w 2022 wśród członków zarządu, 88% z nich klasyfikuje cyberbezpieczeństwo jako ryzyko biznesowe.

W raporcie G DATA dotyczącym zagrożeń odnotowano w czwartym kwartale 2021 r. wzrost zagrożeń o ponad 25% w porównaniu z poprzednim okresem. Ponadto w całym 2021 r. zidentyfikowano ponad 23,7mln próbek złośliwego oprogramowania. W porównaniu z rokiem 2020 jest to wzrost aż o 47%. Metody cyberprzestępców (ang. threat actors) ulegają ciągłym modyfikacjom wymuszając odpowiednią reakcje. W dążeniu do zmniejszenia powierzchni ataku, dostępnej dla atakujących, przedsiębiorstwa powinny kierować się dobrze znanym podejściem zmierzającym do budowy modelu wielowarstwowej ochrony środowiska IT. Podejście takie dąży do zapewnienia optymalnego poziomu zabezpieczenia informacji, przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów ponoszonych na wdrożenie poszczególnych rozwiązań.

Pandemia SARS-CoV19 przyśpieszyła transformację technologiczną wielu firm wymuszając szereg zmian oraz przeniosła ciężar z pracy biurowej na zdalną. Bezpieczeństwo IT w coraz większym stopniu zależy od czynnika ludzkiego, a powinnością szerokorozumianego sektora IT jest wsparcie użytkownika biznesowego, w procesie wykrywania i przeciwdziałania zagrożeniom w środowisku IT firmy. Wyzwaniem dla branży IT jest tworzenie odpowiednich narzędzi oraz polityk bezpieczeństwa podnoszących poziom zabezpieczeń przy jednoczesnym zachowaniu dostępności i pełnej funkcjonalności biznesowej dla Klienta czy Pracownika. Kolejnym wyzwaniem jest brak klasycznych granic ochrony (ang. Peremiter), gdyż informacje firmowe mogą być przetwarzane na urządzeniach używanych w biurze / siedzibie ale również w  domu pracownika czy też w systemach zlokalizowanych w chmurze. Bez względu na wielkość organizacji, standardy bezpieczeństwa są niezbędne dla  kompleksowego i kompletnego podejścia do zagadnienia zapewnienia bezpieczeństwa aktywów informacyjnych. Odpowiednio dostoswane i skonfigurowane przez ekspertów narzędzia bezpieczeństwa nie dopuszczą do sytuacji zagrożenia danych oraz pozwolą uruchomić odpowiednie procedury i działania w przypadku wystąpienia incydentu.

Postrzegając bezpieczeństwo IT w sposób holistyczny możemy posłużyć się powszechnie znaną triadą CIA – poufnością, integralnością oraz dostępnością. Aby zapewnić wszystkie wyżej wymienione atrybuty bezpieczeństwa informacji, zalecane jest wdrożenie metodologii Defense in Depth. Model ten pozwala chronić infrastrukturę IT firmy za pomocą wielowarstwowych zabezpieczeń stopniowo ograniczających przeprowadzenie ataku mogącego prowadzić do wystąpienia incydentu bezpieczeństwa. Nadrzędną wartością wykorzystania Defense in Depth jest konieczność pokonania szeregu przeszkód przez atakującego, a przełamanie pojedynczego systemu zabezpieczającego nie umożliwia kompromitacji środowiska Klienta pozwalającego. Wdrożenie modelu Defense in Depth jest właściwą podstawą, jednak nie może zakończyć realizacji działań w obszarze cyberbezpieczeństwa. Jak wspomnieliśmy na początku, charakter działań podejmowanych przez atakujących zmienia się w czasie. Podejmują oni wysiłki w celu ominięcia lub znalezienia luki w zastosowanych rozwiązaniach. Działania obronne także powinny być prowadzone w sposób ciągły, podstawą do oceny skuteczności stosowanych rozwiązań jest analiza ryzyka.

 

Rzeczywistość wymaga ciągłej pracy nad doskonaleniem zabezpieczeń, ponieważ nawet najlepiej skonfigurowane narzędzia i programy są zagrożone tzw. podatnościami 0 Day, które wymagają odpowiedniej czujności oraz niwelowania luk tak szybko jak jest to możliwe.

W dobie ograniczonej dostępności specjalistów z zakresu Cyber bezpieczeństwa osobu odpowiedzialne za Security powinny rozważyć skorzystanie z gotowych rozwiązań i usług dostawców tak, aby własny wysokokwalifikowany zespół specjalistów wykonywał wyłącznie zadania zgodne z kwalifikacjami i adekwatne do wynagrodzenia.

 

Zarządzanie incydentami i korelacja zdarzeń z użyciem rozwiązań klasy SIEM

Najważniejsza jest nie ilość, a jakość logów po ich uprzedniej odpowiedniej korelacji i analizie.

Ochrona tożsamości uprzywilejowanych (PAM)

Kompleksowe rozwiązanie do ochrony, monitorowania, wykrywania, ostrzegania i reagowania w stosunku do haseł kont uprzywilejowanych.

Wykrywanie anomalii (Cyber AI Analytics)

Skorzystaj z pomocy sztucznej inteligencji w celu monitorowania środowiska i wykrywaniu niestandardowych zachowań.

Ochrona aplikacji www (WAF)

Ochroń swoją aplikację lub stronę www za pomocą wyspecjalizowanych narzędzi odpierających ataki DoS i DDoS.

Wykrywanie podatności (Vulnerability Scanner)

Znajdź i usuń podatności oraz luki  w swojej infrastrukturze IT zanim zrobi to cyberprzestępca.

Ochrona poczty (Email Security)

Chroń swoją organizację przed malware i phishingiem zanim zainfekowana wiadomość email dotrze do użytkownika biznesowego.

Ochrona użytkownika i urządzeń (Endpoint Security)

Szczególnie istotna w trakcie pracy zdalnej/hybrydowej. Pozwala chronić urządzenie użytkownika końcowego włącznie z przeciwdziałaniem ransomware, jednemu z największych zagrożeń dla funkcjonowania biznesu.

Budowa świadomości (Phishing Awareness)

Edukuj użytkowników za pomocą wyspecjalizowanych narzędzi, aby odpowiednio reagowali w sytuacji prawdziwego ataku typu phishing\spear phishing\whaling\smishing\vishing.

Zabezpieczenie i przechowywanie danych (Backup)

Ludzie dzielą się na tych, którzy już robią backupy oraz tych, którzy będą je robić. Sugerujemy, aby być w tej pierwszej grupie.

Audyt, analiza potrzeb i mapa drogowa (Security Roadmap)

Zaufaj ekspertom, którzy sprawdzą na jakim etapie dojrzałości jest Twoje środowisko IT i pomogą Ci je odpowiednio zabezpieczyć.

Rozwój programu bezpieczeństwa (Cybersecurity Consulting)

Bądź liderem we wszystkim co robisz, również w kwestii zabezpieczeń Twojej organizacji.

 

Dobierając pojedyncze warstwy cyberbezpieczeństwa lub łącząc je dowolnie Klient może korzystać z naszej eksperckiej wiedzy i doświadczenia prowadząc ciągły proces eliminowania potencjalnych źródeł zagrożeń dla swojej organizacji.

A od czego radzimy zacząć?

Jak zwykle, czyli od analizy stanu obecnego, potrzeb i ryzyk organizacji w zakresie bezpieczeństwa IT.

 

 

 

Czytaj więcej
Integrity Partners Security Days 2022 - relacja
29.09.2022
Integrity Partners

Integrity Partners Security Days 2022 – relacja z wydarzenia

Integrity Partners Security Days 2022 – po raz kolejny na wysokim poziomie

Już po raz szesnasty organizowaliśmy konferencję Integrity Partners Security Days. Jak co roku wydarzenie przyciągnęło ekspertów z dziedziny CyberSecurity i Klientów zainteresowanych tematyką ochrony tożsamości uprzywilejowanych, urządzeń mobilnych, poczty e-mail czy wykrywaniem anomalii.
Security Days – merytoryczne prezentacje
Konferencję otworzył Grzegorz Brol, CEO Integrity Partners oraz Mariusz Szczęsny, CyberSecurity Business Unit Director i Artur Wrześniewski, CyberSecurity Operations Manager.

Partnerzy wydarzenia postarali się o wyjątkowo ciekawe prezentacje przedstawiające współczesne zagrożenia cybernetyczne. Agenda wydarzenia obfitowała w praktyczne zagadnienia CyberSecurity, a tematyka nawiązywała do atrakcji wieczoru.

Lista tematów:

Wywiad cybernetyczny jako suplement diety inżynierów SOC – Mateusz Olszewski i Maciej Martinek (Recorded Future)
Gdzie projektów ochrony tożsamości sześć, tam nie ma co jeść – Bartosz Kryński (CyberArk)
Cyber Pączek – Droga do całkowitej autonomii – Bartłomiej Ozon (Darktrace)
„Business continuity” firmy, a ataki ransomware – ciężki orzech do zgryzienia – Seweryn Jodłowski (SentinelOne)
Malinowa chmurka – przepis Tenable na udany wypiek – Sebastian Mazurczyk (Tenable)
Jak oddać dane do chmury i zachować nad nimi pełną władzę? – Piotr Wróbel (Thales)
Ransomwarowe rewolucje i przepis na przeżycie – Mateusz Ossowski (Barracuda)
Bezpieczeństwo na wynos – czyli jak chronić urządzenia mobilne przed zagrożeniami – Welat Grigoleit (Zimperium)

Atrakacja dla uczestników
W tym roku konferencja odbyła się w podwarszawskim Pałacu Alexandrinum, gdzie uczestnicy mogli liczyć na dwa dni merytorycznych prezentacji, networkingu oraz integracji. W ramach atrakcji przygotowaliśmy pokaz gotowania, w którym wzięli udział znani szefowie kuchni z programu Master Chef. Oprócz tego goście mogli podziwiać pokaz barmański w wykonaniu Mistrza Świata i Mistrza Polski w pokazach typu Flair.

Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo i zapraszamy na kolejne nasze wydarzenia!

 

Partnerami konferencji Integrity Partners Security Days 2022 byli:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://youtu.be/uAlhU3fOe2o

Czytaj więcej
CyberArk liderem Gartnera PAM 2022
28.07.2022
Integrity Partners

CyberArk ponownie liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ dla Privileged Access Management 2022

CyberArk ponownie liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ dla Privileged Access Management 2022

To co było praktyczne pewne, stało się faktem. CyberArk został uznany liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ dla Privileged Access Management (PAM). Jest to kolejna nagroda dla firmy specjalizującej się w dostępie uprzywilejowanym, której jesteśmy wieloletnim partnerem. CyberArk ponownie został sklasyfikowany na najwyższej pozycji zarówno pod względem wdrożenia rozwiązania, jak i swojej wszechstronnej wizji.

Najlepszy Partner

CyberArk posiada duży ekosystem partnerski, a Integrity Partners jest jego częścią i liderem w regionie East. W ostatnim czasie świętowaliśmy najlepszą sprzedaż produktów CyberArk, a Grzegorz Brol (CEO Integrity Partners) dołączył do Rady Doradczej Partnerów (PAC) CyberArk. Takie wyróżnienia tylko napędzają nas do dalszej, ciężkiej pracy.

Oferta produktowa

Oferta PAM CyberArk jest bardzo konkurencyjna, oferując jedne z najbardziej dojrzałych możliwości na rynku, zwłaszcza Privileged Account & Session Management (PASM) i jego funkcje Secrets Management, a także zarządzanie dostępem uprzywilejowanym, poświadczeniami, rejestrowanie i raportowanie, integrację i automatyzację pokrewnych technologii oraz Cloud Infrastructure Entitlements Management (CIEM).

CyberArk był pierwszym dostawcą PAM, który wprowadził zarówno Secrets Management, jak i funkcjonalność CIEM w swoim produkcie. W bogatym portfolio można ponadto znaleźć:

PASM z Privileged Access Manager,
Privilege Elevation and Delegation Management (PEDM) z narzędziem Endpoint Privileged Manager,
zarządzanie wpisami tajnymi,
zarządzanie aplikacjami za pomocą Secrets Manager,
funkcjonalność CIEM z Cloud Entitlements Manager.
zdalne narzędzie PAM o nazwie Vendor Privileged Access Manager.

Identity Security Platform

Nowoczesne, ujednolicone podejście oparte na Zero Trust i najmniejszych przywilejach, czyli Identity Security

Skoncentrowana na inteligentnej kontroli uprawnień funkcja Identity Security bezproblemowo zabezpiecza dostęp do wszystkich tożsamości i elastycznie automatyzuje cykl życia tożsamości, zapewniając ciągłe wykrywanie zagrożeń i zapobieganie im, chroniąc najbardziej krytyczne zasoby.

Platforma CyberArk Identity Security Platform jest używana przez większość firm z listy Fortune 500 oraz przez organizacje rządowe na całym świecie.

 

Skontaktuj się z nami – przedstawimy najkorzystniejszą ofertę wdrożenia rozwiązań CyberArk w Twojej organizacji!

Czytaj więcej
Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację. View more
Rozumiem