Microsoft ONE 2021

During the 聽conference, addressed to Polish Microsoft partners, Integrity Partners was awarded the Partner of the Year award in the category …

Modern Work & Surface

This award is the result of a year-long work related to the implementation and education in the field of remote work. Thanks to cooperation with Microsoft, we were able to offer our clients flexible and safe solutions. This enabled a smooth relocation of their online offices, in a crucial moment when the global situation changed dynamically throughout 2020. Keeping that in mind, we need to truly appreciate the award in this particular category.聽

馃煝 If you are looking for professional support in purchasing modern Microsoft Surface equipment – ask us for an offer!

Team Cloud

The team that works on the sale, implementation and adoption of cloud solutions consists of engineers, professionals responsible for specialized branches of the Microsoft offer, as well as a growing sales team. The expanding group of employees allows us to reach more and more customers – and help them manage the shift in work mode.

The cloud team led by Artur Koz艂owski did not focus only on productivity. But the security aspects turned out to be equally important. This approach is possible thanks to the comprehensive approach to cloud and cybersecurity, characteristic of Integrity Partners. Thanks to our extensive competences in this field, customers could receive a comprehensive product from experts with various specializations.

Microsoft ONE 2021 Awards

This year’s winners of the Microsoft ONE awards were:

  • Modern Work & Surface – Integrity Partners
  • Modern Disti – TechData
  • New Star: Services – Advatech
  • New Star: ISV & Startup – Testportal
  • Business Application – XPLUS
  • Remote Science – T-Systems
  • ISV – Piwik PRO
  • Azure – Predica

Integrity Partners has been recognized as a company specializing in adoption and conscious use of the full potential of Microsoft 365 services, and thus we were announced the Partner of the Year in the field of Modern Work & Surface.

You can read more about this year’s awards on the Microsoft website.

To sum up: congratulations to all winners, and we would like to thank our Partners from Microsoft. The ONE Conference itself confirms our belief that our work is going in a good, common direction, for the benefit of our clients.


Wi臋cej aktualno艣ci

Backup danych z wykorzystaniem Microsoft 365 Backup
5.02.2024
Integrity Partners

Microsoft 365 Backup 鈥 b艂yskawiczne przywracanie danych w zasi臋gu r臋ki

Utrata danych stanowi powa偶ny problem biznesowy i mo偶e negatywnie wp艂yn膮膰 na dzia艂alno艣膰 operacyjn膮 firmy. Dlatego tak wa偶ne jest regularne tworzenie i bezpieczne przechowywanie kopii zapasowych oraz sprawne odzyskiwanie danych. Z Microsoft 365 Backup jest ono szybsze ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej. Sprawd藕my, jak to dzia艂a!

Microsoft 365 to nie tylko narz臋dzie wspieraj膮ce prac臋 i komunikacj臋, ale te偶 miejsce, w kt贸rym firma przechowuje strategiczne informacje, dokumenty, umowy czy dane. Ich utrata mo偶e powa偶nie zaszkodzi膰 ci膮g艂o艣ci dzia艂ania biznesu.

W dobie wci膮偶 rosn膮cej liczby atak贸w ransomware oraz innych zagro偶e艅 bezpiecze艅stwa tworzenie kopii zapasowych firmowych danych jest kluczowe. Jednak sam backup nie gwarantuje szybkiego powrotu do pracy bez zak艂贸ce艅. D艂ugi czas przywracania danych os艂abia produktywno艣膰 zespo艂贸w i nie pozwala na efektywne prowadzenie biznesu. Rozwi膮zaniem jest Microsoft 365 Backup, czyli nowa architektura do przechowywania kopii zapasowych i ochrony danych w obr臋bie Microsoft 365.
Dlaczego Microsoft 365 Backup?
Nowe narz臋dzie od Microsoft znacz膮co przyspiesza czas tworzenia kopii zapasowych i przywracania utraconych danych. Ten proces zajmuje kilka godzin, a nie tygodni czy nawet miesi臋cy. Testy przeprowadzone przez producenta wykaza艂y, 偶e Microsoft 365 Backup pozwala odzyska膰 dane nawet 20 razy szybciej ni偶 inne narz臋dzia oparte na tradycyjnej architekturze kopii zapasowych. Jednocze艣nie dane przechowywane w kopii zapasowej zachowuj膮 pierwotny format, s膮 zaszyfrowane, rozproszone geograficznie i zabezpieczone w ramach us艂ugi Microsoft 365.

Jak stworzy膰 kopi臋 zapasow膮 i przywr贸ci膰 dane? Ka偶da firma mo偶e to zrobi膰 samodzielnie, korzystaj膮c z Microsoft Admin Center, lub za po艣rednictwem zaufanego partnera 鈥 niezale偶nego dostawcy oprogramowania (ISV).
Mo偶liwo艣ci Microsoft 365 Backup
Nowe rozwi膮zanie od Microsoft zapewnia przedsi臋biorstwom szereg korzy艣ci:

Tworzenie kopii zapasowych wszystkich lub wybranych witryn SharePoint, kont OneDrive i skrzynek pocztowych Exchange.
Przywracanie kont OneDrive, witryn SharePoint oraz element贸w skrzynek pocztowych do wybranego punktu w czasie.
Przeszukiwanie lub filtrowanie tre艣ci w kopiach zapasowych za pomoc膮 kluczowych metadanych, takich jak nazwy witryn, w艂a艣ciciele, temat, daty utworzenia/modyfikacji i rodzaje zdarze艅 w okre艣lonych zakresach.

Na razie Microsoft 365 Backup obejmuje us艂ugi OneDrive, SharePoint i Microsoft Exchange, ale producent pracuje nad mo偶liwo艣ci膮 tworzenie kopii zapasowych tak偶e dla innych us艂ug, w tym Teams.

[caption id="attachment_5806" align="aligncenter" width="1200"] Jak dzia艂a Microsoft 365 Backup?[/caption]
Na co mo偶emy liczy膰?
OneDrive
Wykonywanie kopii zapasowych i przywracanie kont OneDrive z pe艂n膮 dok艂adno艣ci膮 (np. ze wszystkimi metadanymi i uprawnieniami). Niebawem tak偶e mo偶liwo艣膰 przywracania na poziomie pojedynczych plik贸w.
SharePoint
Wykonywanie kopii zapasowych i przywracanie witryn SharePoint z pe艂n膮 dok艂adno艣ci膮 (np. ze wszystkimi metadanymi i uprawnieniami). Niebawem tak偶e mo偶liwo艣膰 przywracania na poziomie pojedynczych plik贸w.
Microsoft Exchange
Wykonywanie kopii zapasowych i przywracanie skrzynek pocztowych, w tym przywracanie na poziomie pojedynczych element贸w usuni臋tych z powodu przypadkowego dzia艂ania lub z艂o艣liwego oprogramowania.

 

Microsoft 365 Backup to rozwi膮zanie, kt贸re zapewnia b艂yskawiczne przywracanie danych i ci膮g艂o艣膰 dzia艂ania biznesu. Chcesz dowiedzie膰 si臋 o nim wi臋cej? Zapraszamy do kontaktu!

 

Jeste艣 zainteresowany/a przedstawionym rozwi膮zaniem? Skontaktuj si臋 z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwi膮za艅 cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj wi臋cej
Integracja Copilot i Microsoft Teams - jak dzia艂a
2.02.2024
Integrity Partners

Jak Copilot wspiera prac臋 z Microsoft Teams?

Dzi臋ki nowemu narz臋dziu od Microsoft mo偶na dzia艂a膰 szybciej, sprawniej i produktywniej. Sztuczna inteligencja przygotuje podsumowanie spotka艅, przeanalizuje dobre i z艂e strony zaproponowanych rozwi膮za艅, podpowie, jakie pytania zada膰 podczas dyskusji. Jak to dzia艂a w praktyce? Wyja艣niamy!

Copilot jest dost臋pny w czatach i spotkaniach Teams. Wystarczy klikn膮膰 ikonk臋 Copilota w nag艂贸wku czatu lub w oknie spotkania, by skorzysta膰 z mo偶liwo艣ci, kt贸re oferuje sztuczna inteligencja.

Czaty

Po otwarciu czatu Copilot automatycznie dostarcza domy艣lne podsumowanie na podstawie najnowszej historii rozmowy. Mo偶ecie r贸wnie偶 wybra膰 podsumowanie z ostatnich 1, 7 i 30 dni rozm贸w lub zada膰 pytanie, na przyk艂ad o podj臋te decyzje lub otwarte sprawy, a Copilot wygeneruje odpowiedzi na podstawie historii czatu.

Spotkania

Copilot do spotka艅 opiera si臋 na transkrypcji, wi臋c b臋dzie dzia艂a膰 tylko wtedy, gdy spotkanie jest nagrywane lub transkrybowane. Mo偶ecie zada膰 pytanie lub wyda膰 polecenie w dowolnym momencie spotkania lub ju偶 po nim, a Copilot wygeneruje odpowiedzi. Przygotuje na przyk艂ad notatki ze spotkania, list臋 zada艅 do wykonania, list臋 om贸wionych pomys艂贸w.

 

https://youtu.be/QlXLVgrc3BM?si=mvQE13WZQX6Aufw3

 

Copilot w Microsoft Teams w pigu艂ce

Narz臋dzie mo偶e:

– Tworzy膰 notatki ze spotka艅

– Podsumowywa膰 kluczowe punkty dyskusji

– Wyszukiwa膰 odpowiedzi na pytania, kt贸re pojawi艂y si臋 w dyskusji lub podczas spotkania

– Generowa膰 listy pyta艅, kt贸re pozosta艂y bez odpowiedzi

– Przygotowa膰 aktualizacj臋 dotycz膮c膮 projektu

To pozwala oszcz臋dza膰 czas pracownik贸w, kt贸rzy brali udzia艂 w rozmowach, ale tak偶e tych, kt贸rzy w艂膮czaj膮 si臋 do dyskusji po jakim艣 czasie od jej rozpocz臋cia lub wracaj膮 do pracy po urlopie lub innej nieobecno艣ci. Copilot w Micorosft Teams pozwala szybko nadrobi膰 zaleg艂o艣ci i by膰 na bie偶膮co ze wszystkimi tematami.

 

Jak pracowa膰 z Copilotem?

Mo偶na mu wydawa膰 w艂asne polecenia lub wybiera膰 z listy sugerowanych. Na przyk艂ad:

Poinformuj mnie, co przegapi艂em na tym spotkaniu.
Czy s膮 dla mnie jakie艣 zadania do wykonania?
Stw贸rz tabel臋 z om贸wionymi opcjami z plusami i minusami.

 

W Copilot Lab, (https://support.microsoft.com/pl-pl/copilot) znajdziecie zestawy polece艅 do wypr贸bowania. Dowiecie si臋 te偶, jak udoskonala膰 polecenia i jak pracowa膰 z Microsoft Teams w zupe艂nie nowy spos贸b.

 

W jaki spos贸b Copilot przyspiesza i u艂atwia prac臋?

Copilot to nie tylko podsumowania, ale tak偶e oceny, analizy i podpowiedzi. Co zyskacie dzi臋ki korzystaniu ze sztucznej inteligencji w Microsoft Teams?

Szybk膮 analiz臋 opinii uczestnik贸w czatu czy spotkania. Copilot przygotuje podsumowanie opinii r贸偶nych os贸b uczestnicz膮cych w spotkaniu.
Ocen臋 nowych pomys艂贸w. Copilot zaprezentuje argumenty za i przeciw nowym sugestiom pojawiaj膮cym si臋 w rozmowach.
Przejrzyste przegl膮dy spotka艅. Copilot podsumuje np. ostatnie spotkanie, wska偶e osoby, kt贸re mia艂y do wykonania jakie艣 zadania. Dzi臋ki temu mo偶na szybko przej艣膰 do najwa偶niejszych spraw i bez przeszk贸d kontynuowa膰 w膮tek.
Szybkie nadrabianie zaleg艂o艣ci. Copilot odpowie na proste, otwarte pytania, np. Jakie decyzje zosta艂y ju偶 podj臋te? Dzi臋ki temu mo偶ecie by膰 na bie偶膮co z rozmow膮, nawet je艣li w艂膮czacie si臋 do niej z op贸藕nieniem.

 

Chcecie dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na temat sztucznej inteligencji w narz臋dziach Microsoft? Zapraszamy do kontaktu!

 

Jeste艣 zainteresowany/a przedstawionym rozwi膮zaniem? Skontaktuj si臋 z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwi膮za艅 cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj wi臋cej
Czym jest Microsoft Copilot dla Microsoft 365
30.01.2024
Integrity Partners

Copilot 鈥 moc sztucznej inteligencji w Microsoft 365

Sztuczna inteligencja to nie tylko modne has艂o, ale przede wszystkim realne wsparcie w codziennej pracy. Ju偶 teraz mog膮 si臋 o tym przekona膰 u偶ytkownicy pakiet贸w Microsoft. Gigant technologiczny w styczniu 2024 roku zaktualizowa艂 swoj膮 ofert臋 produkt贸w Copilot. Czym jest to narz臋dzie i kto mo偶e dzi艣 z niego skorzysta膰? Wyja艣niamy.

Czym jest Copilot?

Microsoft Copilot to oparty na sztucznej inteligencji zestaw narz臋dzi udost臋pnionych przez firm臋 Microsoft. Microsoft jest jednym z g艂贸wnych inwestor贸w organizacji badawczej OpenAI, kt贸rej celem sta艂o si臋 tworzenie i promowanie sztucznej inteligencji przyjaznej cz艂owiekowi. To ona opracowa艂a ChatGPT, czyli chatbota opartego na modelu j臋zykowym GPT. Nic wi臋c dziwnego, 偶e Microsoft zacz膮艂 integrowa膰 technologie wytworzone w ramach OpenAI ze swoimi produktami.

Copilot to swego rodzaju asystent u偶ytkownik贸w narz臋dzi Microsoft, kt贸ry pomaga im w codziennych zadaniach. Dzi臋ki temu s膮 w stanie zwi臋kszy膰 produktywno艣膰, podnie艣膰 swoj膮 kreatywno艣膰 oraz szybciej i sprawniej gromadzi膰 potrzebne informacje.

Z Copilota mo偶na korzysta膰 na wiele r贸偶nych sposob贸w. Jest dost臋pny w postaci prostego interfejsu czatu w takich aplikacjach Word, Excel, PowerPoint, Outlook i Teams. Mo偶na r贸wnie偶 zbudowa膰 w艂asnego Copilota za pomoc膮 Microsoft Copilot Studio Preview.

 

Copilot, Copilot Pro, Copilot dla Microsoft 365 鈥 kto mo偶e z nich skorzysta膰?

Copilot

Na pocz膮tku by艂 czat. A dok艂adniej Bing Chat oraz Bing Chat Enterprise (dla u偶ytkownik贸w biznesowych zalogowanych za pomoc膮 konta s艂u偶bowego). Rozwi膮zanie, kt贸re dzia艂a艂o na bardzo podobnych zasadach jak ChatGPT, z czasem zmieni艂o nazw臋 na Copilot. Wersja podstawowa jest bezp艂atna i dost臋pna dla wszystkich u偶ytkownik贸w. U偶ytkownicy biznesowi mog膮 liczy膰 na dodatkow膮 ochron臋 danych. Co to oznacza? Ich zapytania oraz wszelkie dane firmowe nie staj膮 si臋 baz膮 do uczenia modeli AI.

Copilot Pro

Copilot Pro to rozwi膮zanie, z kt贸rego mog膮 skorzysta膰 subskrybenci pakiet贸w Microsoft 365 Personal i Microsoft 365 Family. Za u偶ywanie sztucznej inteligencji trzeba zap艂aci膰 20 dolar贸w miesi臋cznie. Co dostajemy w zamian? Priorytetowy dost臋p do najnowszych modeli AI od OpenAI, w tym GPT-4 Turbo. Dzi臋ki temu w godzinach szczytu u偶ytkownicy mog膮 pracowa膰 wydajniej i szybciej.

Copilot Pro jest zintegrowany z us艂ugami Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote na PC, a wkr贸tce tak偶e na Macu i iPadzie. Pozwala na tworzenie lepszych obraz贸w AI za pomoc膮 Designer (dawniej Bing Image Creator).

Daje te偶 mo偶liwo艣膰 zbudowania w艂asnego Copilot GPT 鈥 dostosowanego do okre艣lonego tematu 鈥 w Copilot GPT Builder.

Copilot dla Microsoft 365

O ile Copilot Pro jest najlepszym rozwi膮zaniem dla u偶ytkownik贸w fizycznych, o tyle Copilot dla Microsoft 365 zapewnia niezr贸wnane do艣wiadczenia pracownikom firm i organizacji.

Copilot dla Microsoft 365 to oczywi艣cie przede wszystkim priorytetowy dost臋p do najnowszych modeli od OpenAI. Ale to nie wszystko. Wsp贸艂dzia艂a z programami Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote i Microsoft Teams. Umo偶liwia dost臋p do Copilot Studio, dzi臋ki czemu przedsi臋biorstwa mog膮 dostosowywa膰 narz臋dzie do w艂asnych potrzeb, mi臋dzy innymi tworz膮c w艂asne, niestandardowe wtyczki.

Oferuje pe艂n膮 ochron臋 danych. Dziedziczy istniej膮ce zasady bezpiecze艅stwa, prywatno艣ci, to偶samo艣ci i zgodno艣ci Microsoft 365.

Kto mo偶e skorzysta膰 z tego rozwi膮zania? Bardzo dobra wiadomo艣膰 jest taka, 偶e Microsoft zrezygnowa艂 z ustalonych wcze艣niej limit贸w licencji. Dzi臋ki temu Copilot dla Microsoft 365 jest dost臋pny dla ka偶dej firmy, niezale偶nie od jej wielko艣ci, posiadaj膮cej licencje:

Microsoft 365 E3
Microsoft 365 E5,
Microsoft 365 Business Standard
Microsoft 365 Business Premium
Office 365 E3
Office 365 E5

Miesi臋czny koszt korzystania z Copilot dla Microsoft 365 wynosi 30 dolar贸w za licencj臋.

 

Copilot w praktyce 鈥 jak pomaga w pracy?

Copilot dla Microsoft 365 to prawdziwie rewolucyjne narz臋dzie. Nie tylko usprawnia codzienn膮 prac臋, ale tak偶e dostarcza wielu mo偶liwo艣ci wsp贸艂pracy z innymi. Pozwala oszcz臋dza膰 czas, pomaga w przygotowywaniu notatek, podsumowywaniu spotka艅, tworzeniu prezentacji, pisaniu maili i r贸偶norodnych tekst贸w, a tak偶e obraz贸w, wykres贸w i grafik.

Zbiera dane i informacje z ca艂ego 艣rodowiska Microsoft wykorzystywanego przez firm臋 i poszczeg贸lnych u偶ytkownik贸w. Uczy si臋 na ich podstawie, dzi臋ki czemu proponuje rozwi膮zania coraz bardziej dopasowane do standard贸w organizacji i indywidualnych wymaga艅 pracownik贸w.

W czym mi臋dzy innymi mo偶e pom贸c Copilot dla Microsoft 365?

– w podsumowaniu spotka艅 w aplikacji Microsoft Teams i sporz膮dzeniu notatek

– w przygotowaniu oferty na podstawie notatek i innych dokument贸w

– w stworzeniu prezentacji PowerPoint na podstawie wytycznych

– w przeanalizowaniu wi臋kszej liczby e-maili (np. po urlopie) i innych zdarze艅 odnotowanych w aplikacjach Microsoft鈥 podsumowaniu tego, co w nich jest

– w pisaniu tekst贸w, konspekt贸w, wiadomo艣ci e-mail

– w tworzeniu grafik i wykres贸w

– itd.

Wi臋cej o praktycznych mo偶liwo艣ciach Copilot dla Microsoft 365 przeczytasz na naszej stronie, w artykule: 5 najwa偶niejszych funkcjonalno艣ci Microsoft Copilot (integritypartners.pl)

 

Jeste艣 zainteresowany/a przedstawionym rozwi膮zaniem? Skontaktuj si臋 z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwi膮za艅 cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj wi臋cej
Microsoft Copilot - jakie s膮 najwa偶niejsze funkcjonalno艣ci
18.01.2024
Integrity Partners

5 najwa偶niejszych funkcjonalno艣ci Microsoft Copilot

Skup si臋 tylko na wa偶nych rzeczach. Copilot zrobi reszt臋.
Copilot jest teraz us艂ug膮 wbudowan膮 w narz臋dzia, z kt贸rych korzystasz na co dzie艅 w 艣rodowisku Microsoft 365. Pracuje z Tob膮, aby pom贸c w uci膮偶liwych lub powtarzaj膮cych si臋 zadaniach, dzi臋ki czemu mo偶esz wykonywa膰 swoj膮 prac臋 szybciej i 艂atwiej.

Nadgo艅 zaleg艂o艣ci po spotkaniach Teams.
Przyspiesz proces tworzenia dokumentu Word.
Szybko podsumuj d艂ugi w膮tek mailowy w Outlooku.
Przekszta艂膰 dokument w prezentacj臋 PowerPoint.
Zbieraj najwa偶niejsze informacje z ca艂ego 艣rodowiska Microsoft 365 (pliki, czaty, rozmowy, e-maile + Internet)

 
Nadgo艅 zaleg艂o艣ci po spotkaniach Teams.
Do艂膮cz do trwaj膮cego ju偶 spotkania i popro艣 Copilota o „Podsumowanie dotychczasowej cz臋艣ci spotkania”. Mo偶esz tak偶e zapyta膰 o rzeczy takie jak „Czy kto艣 mnie wspomina艂 podczas tego spotkania?” lub „Czy kto艣 pyta艂 o [projekt x]?”

https://youtu.be/QlXLVgrc3BM?si=5AOPd8wzgw-Ai_Eb
Przyspiesz proces tworzenia dokumentu Word.
Dzi臋ki Copilotowi mo偶esz znacznie przyspieszy膰 proces tworzenia dokumentu, dzi臋ki czemu szybciej przejdziesz do konkret贸w. Copilot dostarcza Ci pierwszy szkic do edycji, oszcz臋dzaj膮c godziny na pisaniu, zbieraniu materia艂贸w i redagowaniu.

Wystarczy otworzy膰 Copilota w Wordzie i wprowadzi膰 polecenie opisuj膮ce dokument, kt贸ry chcesz stworzy膰. Na przyk艂ad: „Napisz artyku艂 na bloga o tematyce [x] i z u偶yciem 800 s艂贸w” lub „Przygotuj propozycj臋 dla [nowego partnera biznesowego]”. Mo偶esz r贸wnie偶 doda膰 za艂膮cznik, aby pozwoli膰 Copilotowi uzyska膰 dost臋p do istniej膮cych dokument贸w w celu znalezienia odpowiednich informacji.

Nast臋pnie mo偶esz poprosi膰 Copilota o dopracowanie stylu, rozwini臋cie tematu lub skr贸cenie poszczeg贸lnych sekcji.

https://youtu.be/C8WDGKaOt2s?si=-o06918hK4TZWIfD

 
Szybko podsumuj d艂ugi w膮tek mailowy w Outlooku.
Szukanie kluczowych informacji w wielow膮tkowej konwersacji mailowej mo偶e zaj膮膰 du偶o czasu. U偶ywaj膮c Copilota, zajmuje to sekundy.

Otw贸rz w膮tek e-mail, kt贸ry chcesz wykorzysta膰, i kliknij „Podsumowanie przez Copilota” w pobli偶u g贸rnego menu. Z tego poziomu mo偶esz poprosi膰 Copilota, aby przekszta艂ci艂 wygenerowan膮 tre艣膰 w punkty, szkice e-maili i wiele wi臋cej.

https://youtu.be/PSTSOyBccnY?si=bMQYPKFLRGIGtk2E

 
Przekszta艂膰 dokument w prezentacj臋 PowerPoint
Przejd藕 od zwyk艂ego dokumentu do dynamicznej prezentacji w kilka sekund. Copilot mo偶e przekszta艂ci膰 istniej膮ce tre艣ci i grafiki w zestawy slajd贸w wraz z notatkami dla prelegent贸w i 藕r贸d艂ami. Potrafi te偶 wygenerowa膰 szablon zupe艂nie nowej prezentacji.

Aby przekszta艂ci膰 dokument pisany, otw贸rz Copilota w PowerPoint i wybierz przewodnik po poleceniach. Zobaczysz opcj臋 „Utw贸rz z pliku…”. Wybierz j膮, znajd藕 plik, kt贸ry chcesz przekszta艂ci膰 w zestaw slajd贸w i naci艣nij 鈥漌y艣lij鈥. Po kilku chwilach zobaczysz swoj膮 prezentacj臋 opatrzon膮 obrazami i paletami kolor贸w.

Nie podoba Ci si臋 kolor lub czcionka? Wystarczy poprosi膰 Copilota, aby „Zmieni艂 wszystkie nag艂贸wki na niebieskie” lub „Zmieni艂 czcionk臋 tre艣ci na Times New Roman”. Mo偶esz nawet doda膰 lub wymieni膰 obrazy.

https://youtu.be/TtxSjeh2FDY?si=XUSWV8sH5hR8thQz

 
Zbieraj najwa偶niejsze informacje z ca艂ego 艣rodowiska Microsoft 365
Nie musisz ju偶 przeszukiwa膰 swoich dokument贸w i komunikacji, aby znale藕膰 potrzebne informacje.

Copilot przeszukuje ca艂y Tw贸j ekosystem danych (e-maile, spotkania, czaty, dokumenty, a tak偶e Internet), aby wykona膰 za Ciebie ci臋偶k膮 prac臋. Znajd藕 to, czego potrzebujesz w swoich plikach (nawet tych, o kt贸rych zapomnia艂e艣, 偶e istniej膮), po艂膮cz kropki we wszystkich swoich tre艣ciach, a nawet zintegruj si臋 z aplikacjami, kt贸rych u偶ywasz do prowadzenia swojej firmy.

Dowiedz si臋, jak Microsoft Copilot mo偶e pom贸c, wprowadzaj膮c polecenie takie jak 鈥濿yja艣nij kluczowe r贸偶nice mi臋dzy [produktem x] a [produktem y]鈥 lub 鈥濶aucz mnie o [koncepcji x] w spos贸b zrozumia艂y dla osoby nietechnicznej鈥.

 

Jeste艣 zainteresowany/a przedstawionym rozwi膮zaniem? Skontaktuj si臋 z Integrity Partners – sprawdzonym integratorem rozwi膮za艅 cloud i cybersecurity.
Zarezerwuj termin w Microsoft Teams!
Napisz do nas: marketing@integritypartners.pl

Czytaj wi臋cej
Jak zarz膮dza膰 to偶samo艣ci膮 cyfrow膮 - najwa偶niejsze zagadnienia
8.01.2024
Integrity Partners

Zarz膮dzanie to偶samo艣ci膮 cyfrow膮. Od czego zacz膮膰?

Zarz膮dzanie prawami dost臋pu do zasob贸w przedsi臋biorstwa, w tym system贸w, baz danych czy aplikacji, jest jednym z kluczowych element贸w strategii cyberbezpiecze艅stwa. Jak dobrze przygotowa膰 si臋 do projektu zarz膮dzania to偶samo艣ci膮 cyfrow膮 w organizacji? Czym ona w og贸le jest i jak j膮 uwidoczni膰? Odpowiadamy w tym artykule. Zapraszamy do lektury!

Czym jest cyfrowa to偶samo艣膰?

Zanim firma stworzy swoj膮 definicj臋 cyfrowej to偶samo艣ci, musi si臋 zastanowi膰, czym chce zarz膮dza膰 i po co chce to robi膰. Na pewno warto zarz膮dza膰 cz艂owiekiem w organizacji, czyli pracownikiem etatowym, na zlecenie, B2B, pracownikiem dostawcy zewn臋trznego, audytorem itd. Ka偶da z tych os贸b docelowo otrzymuje dost臋py do system贸w informatycznych, przetwarza w nich dane i wyst臋puje w nich jako jaka艣 to偶samo艣膰. Jest wewn膮trz organizacji i wyst臋puje w procesach biznesowych.

Systemy kadrowe

W jaki spos贸b uwidacznia si臋 w systemach informatycznych? Wida膰 j膮 przede wszystkim w danych 藕r贸d艂owych (tam, gdzie kto艣 po raz pierwszy wpisuje dane takiej to偶samo艣ci, gdzie j膮 rejestruje, osadza w strukturach, przypisuje pewne funkcje, role, stanowiska itd.). Najcz臋艣ciej s膮 to systemy kadrowe.

Systemy informatyczne

Drugim miejscem, w kt贸rym znajduj膮 si臋 informacje o to偶samo艣ci, s膮 systemy informatyczne w przedsi臋biorstwie wykorzystywane w ramach r贸偶nych proces贸w biznesowych. W tym przypadku mamy do czynienia z imiennymi kontami dost臋powymi, kontami uprzywilejowanymi, funkcyjnymi, kontaktami, skrzynkami pocztowymi i adresami e-mail, rekordami personalnymi itp.

Baza CMDB

Poj臋cie to偶samo艣ci mo偶na tak偶e rozszerzy膰 i obj膮膰 nim nie tylko cz艂owieka, ale te偶 system informatyczny, us艂ug臋 biznesow膮 czy instancj臋 produkcyjn膮 systemu. Wtedy 藕r贸d艂em danych b臋d膮 mi臋dzy innymi bazy danych CMDB, w kt贸rych us艂ugi te s膮 inwentaryzowane.

Finalnie to偶samo艣膰 cyfrowa uwidacznia si臋 jako zbi贸r danych o podmiocie, kt贸ry ze wzgl臋d贸w bezpiecze艅stwa, efektywno艣ci biznesu i zgodno艣ci z regulacjami i politykami musi by膰 odpowiednio zarz膮dzany. Je艣li jest to cz艂owiek, w sk艂ad jego to偶samo艣ci cyfrowej wchodz膮 jego dane kadrowe, informacje o jego imiennych kontach, z kt贸rych korzysta, i konfiguracji dost臋p贸w. To偶samo艣膰 cz艂owieka powinna by膰 zdefiniowana ponad kontami i rekordami 藕r贸d艂owymi (np. umowami kadrowymi i 鈥瀙unktami zatrudnie艅鈥).

Po co zarz膮dza膰 to偶samo艣ci膮?

Co jednak daje firmie uwidocznienie to偶samo艣ci i zarz膮dzanie ni膮? Og贸lnie rzecz ujmuj膮c 鈥 przewag臋 konkurencyjn膮 i powa偶ne obni偶enie ryzyka prowadzenia biznesu. Patrz膮c g艂臋biej, zarz膮dzanie to偶samo艣ci膮 cyfrow膮 pomaga przedsi臋biorstwu g艂贸wnie w trzech obszarach:

W obszarze zwi臋kszenia efektywno艣ci i obni偶enia koszt贸w operacyjnych

呕aden pracownik nie mo偶e dzi艣 efektywnie wykonywa膰 swoich obowi膮zk贸w, je艣li nie ma skonfigurowanych kont i przydzielonych dost臋p贸w. Bez nich nie mo偶e si臋 uwierzytelni膰 i przetwarza膰 danych i tym samym pracowa膰. Sprawne nadawanie uprawnie艅 i tworzenie odpowiednich profili w systemach jest kluczowe, zw艂aszcza w procesie onboardingu pracownika czy zmiany jego stanowiska, zespo艂u, obowi膮zk贸w. W艂膮czanie pracownik贸w w struktury organizacji, obs艂uga przemieszcze艅 mi臋dzy strukturami, managerami i zwi膮zana z nimi rekonfiguracja kont czy uprawnie艅 mog膮 odbywa膰 si臋 automatycznie w艂a艣nie dzi臋ki dojrza艂emu zarz膮dzaniu to偶samo艣ci膮, a to z kolei prowadzi do zwi臋kszenia efektywno艣ci i obni偶enia koszt贸w.

W obszarze bezpiecze艅stwa

Konieczno艣膰 ochrony danych i zasob贸w wymaga od organizacji wielu dzia艂a艅 zwi膮zanych z dost臋pem pracownik贸w do system贸w i baz danych. Wa偶ne jest to, by odebra膰 wszystkie dost臋py osobom odchodz膮cym z firmy, zawiesza膰 nieu偶ywane dost臋py podczas d艂ugich absencji, ale te偶 natychmiastowo blokowa膰 czasowo konta i uprawnienia 鈥 do momentu wyja艣nienia np. podejrzenia incydentu naruszenia bezpiecze艅stwa. W ka偶dym momencie istotne jest te偶 to, by pracownicy mieli dost臋py adekwatne do swoich stanowisk i obowi膮zk贸w i nie wi臋ksze ni偶 potrzeba, gdy偶 to powa偶nie obni偶a mo偶liwo艣ci dzia艂ania ewentualnego intruza pos艂uguj膮cego si臋 w spos贸b nieuprawniony tymi dost臋pami.

W obszarze zgodno艣ci z regulacjami

Zarz膮dzanie to偶samo艣ci膮 pomaga przedsi臋biorstwu zapewni膰 i wykaza膰 przed regulatorami zgodno艣膰 z politykami i przepisami. Dzi臋ki niemu mo偶na 艂atwo wykaza膰, 偶e firma regularnie przegl膮da dost臋py i przestrzega polityk, np. polityki SoD (segregation of duties, unikanie kolizji obowi膮zk贸w) oraz w艂a艣ciwie nadzoruje dost臋p do danych osobowych. Ca艂o艣膰 ma wp艂yw na ograniczenie ryzyka wyst膮pienia powa偶nych narusze艅 mog膮cych skutkowa膰 utrat膮 reputacji oraz du偶ymi stratami finansowymi.

Program IGA, czyli szerokie spojrzenie na to偶samo艣膰 i dojrza艂o艣膰 zarzadzania

Jak jednak sprawnie zarz膮dza膰 to偶samo艣ciami cyfrowymi w przedsi臋biorstwie? Wykorzysta膰 do tego mo偶na oczywi艣cie dojrza艂e systemy klasy IAM (Identity Access Management), IdM (Identity Management), IGA (Identity Governance & Administration) 鈥 warto zauwa偶y膰, 偶e terminy te bardzo cz臋sto u偶ywane s膮 zamiennie. Do ich wdro偶enia mo偶na podej艣膰 na dwa sposoby: poprzez realizacj臋 dedykowanego projektu wdro偶eniowego lub powo艂anie i prowadzenie dedykowanego programu Identity Governance & Administration (IGA).

Cho膰 pierwsze podej艣cie jest prostsze i wydaje si臋 mniej czasoch艂onne i prostsze w zaplanowaniu i przeprowadzeniu, w d艂u偶szej perspektywie przynosi jednak firmie wyra藕nie mniej korzy艣ci, przede wszystkim dlatego, 偶e rozwi膮zuje zwykle najbardziej pal膮ce w danej chwili problemy cz臋sto jednego dzia艂u (IT, HR, Compliance, bezpiecze艅stwa itp.). W podej艣ciu tym brakuje holistycznego spojrzenia na potrzeby ca艂ej firmy.

Inaczej jest w przypadku powo艂ania programu IGA, kt贸ry od pocz膮tku anga偶uje szeroko wiele departament贸w i w spos贸b skoordynowany uwzgl臋dnia ich potrzeby 鈥 r贸wnie偶 te d艂ugoterminowe. Powo艂uje niezb臋dne projekty i inicjatywy, w tym wdro偶enie i rozw贸j narz臋dzi wspieraj膮cych zarz膮dzanie to偶samo艣ci膮 (IdM, IAM, AM). Wyznacza managera programu, kt贸ry koordynuje wszystkie dzia艂ania. To zapewnia szersze spojrzenie na to偶samo艣膰 鈥 zesp贸艂 projektowy zastanawia si臋, gdzie jako organizacja jest, dok膮d d膮偶y, a wdro偶enie narz臋dzia jest tylko jednym z cel贸w.

Typowe zadania, projekty i inicjatywy w dojrza艂ym programie IGA:

ustalanie cel贸w i priorytet贸w na poziomie ca艂ej organizacji
zdefiniowanie r贸l w programie oraz odpowiedzialno艣ci i komunikacji
analityka biznesowa, przygotowanie dokumentacji i okre艣lenie wymaga艅 dla zmian: procesy biznesowe, narz臋dzia IT, standardy, modele danych
przygotowanie mapy drogowej dzia艂a艅, w tym powo艂anie, prowadzenie i nadz贸r nad:

鈥 projektem zakupu, wdro偶enia oraz ci膮g艂ego rozwoju konfiguracji narz臋dzia klasy IGA

鈥 inicjatyw膮 integracji system贸w zarz膮dzanych

鈥 inicjatyw膮 planowania i prowadzenia przegl膮d贸w dost臋p贸w

鈥 inicjatyw膮 modelowania r贸l biznesowych (艂膮czenie r贸偶nych uprawnie艅 w biznesowy sens)

鈥 inicjatyw膮 identyfikacji separacji obowi膮zk贸w i wykrywania kolizji uprawnie艅 (SoD)

Jak zacz膮膰 z g艂ow膮?

Projekt IGA jest du偶ym przedsi臋wzi臋ciem. By zako艅czy艂o si臋 sukcesem, firma musi przede wszystkim zastanowi膰 si臋, jakie ma aktualnie mo偶liwo艣ci. Tempo prac musi by膰 dostosowane do dost臋pno艣ci ludzi i do poziomu ich zaanga偶owania.

W projekt trzeba w艂膮czy膰 nie tylko pracownik贸w wielu dzia艂贸w, kt贸re s膮 zainteresowane przetwarzaniem to偶samo艣ci (IT, Security, HR, Compliance), ale r贸wnie偶 ludzi z kompetencjami analitycznymi 鈥 konieczne jest bowiem dok艂adne okre艣lenie potrzeb firmy i sprecyzowanie drogi, kt贸ra ma doprowadzi膰 do ich spe艂nienia.

R贸wnie wa偶ne jest przygotowanie nie tylko zespo艂u projektowego, ale i ca艂ej firmy do zmian, kt贸re nast膮pi膮. Pokazanie korzy艣ci, jakie osi膮gn膮 poszczeg贸lne dzia艂y dzi臋ki wdro偶eniu nowych narz臋dzi (np. odci膮偶enie helpdesku, zautomatyzowanie powtarzalnych czynno艣ci prowadzonych przez administrator贸w od tworzenia kont i ustawiania uprawnie艅). Ale te偶 przygotowanie pracownik贸w na ewentualne chwilowe niedogodno艣ci, np. konieczno艣膰 sk艂adania wniosk贸w w starym i nowym systemie w zale偶no艣ci od proces贸w i aplikacji, kt贸rych dotycz膮.

Na starcie warto odpowiedzie膰 sobie na kilka wa偶nych pyta艅:

co jest teraz wa偶ne dla organizacji
co jest najwi臋kszym problemem i wyzwaniem, z kt贸rym firma si臋 zmaga
czy s膮 jakie艣 szybkie quick-wins mo偶liwe do osi膮gni臋cia w najbli偶szym czasie
czy s膮 jakie艣 obszary obarczone du偶ym ryzykiem, kt贸rymi warto si臋 zaj膮膰, 偶eby to ryzyko obni偶y膰

Na podstawie odpowiedzi mo偶na ju偶 za艂o偶y膰 pierwsze zadania i zacz膮膰 dzia艂a膰 iteracyjnie. To bardzo wa偶ne przy tak du偶ym projekcie, w kt贸rym nie da si臋 zrobi膰 wszystkiego na raz. W IGA ka偶dy ma艂y krok na warto艣膰. I ka偶dy prowadzi do wi臋kszego bezpiecze艅stwa i automatyzacji proces贸w, w kt贸rych wykorzystywana jest cyfrowa to偶samo艣膰.

My艣lisz o wdro偶eniu programu IGA w swojej organizacji? Z przyjemno艣ci膮 pomo偶emy! Zapraszamy do kontaktu.

Czytaj wi臋cej
Jak zarz膮dza膰 sekretami w 艣rodowisku DevOps
1.01.2024
Integrity Partners

Zarz膮dzanie sekretami w 艣rodowisku DevOps. Jak robi膰 to skutecznie?

W wielu firmach funkcjonuj膮 r贸偶norodne zespo艂y zajmuj膮ce si臋 rozwojem i operacjami. W ramach tych zespo艂贸w nie istnieje jednak sp贸jny, bezpieczny i scentralizowany spos贸b przechowywania sekret贸w wykorzystywanych w ich projektach. Jak to zmieni膰? Wyja艣niamy!

W narz臋dziach, kodzie oprogramowania i w pami臋ci wsp贸艂dzielonej mi臋dzy r贸偶nymi serwisami cz臋sto znajduj膮 si臋 rozproszone i niezarz膮dzane z jednego punktu po艣wiadczenia, kt贸re obejmuj膮 zar贸wno dane ludzi, jak i maszyn. Wyzwaniem jest dzi艣 zabezpieczenie wszystkich po艣wiadcze艅 u偶ywanych przez u偶ytkownik贸w non-human. Sekretami, kt贸re nale偶y chroni膰, s膮 mi臋dzy innymi has艂a, klucze (w tym prywatne, SSH, API) czy tokeny.

To偶samo艣ci non-human. O czym nale偶y pami臋ta膰?

Po艣wiadczenia aplikacji i innych to偶samo艣ci non-human s膮 powszechne. Obejmuj膮 sekrety wpisane na sta艂e w krytyczne dla dzia艂alno艣ci aplikacje, w tym wewn臋trznie opracowane i komercyjne rozwi膮zania off-the-shelf (COTS), oprogramowanie zabezpieczaj膮ce, takie jak skanery podatno艣ci, serwery aplikacji, oprogramowanie do zarz膮dzania IT, platformy automatyzacji proces贸w robotycznych (RPA) i 艂a艅cuch narz臋dzi CI/CD.

Po艣wiadczenia aplikacji i innych to偶samo艣ci non-human musz膮 by膰 zarz膮dzane. Nale偶y eliminowa膰 po艣wiadczenia wpisane na sta艂e w kodzie i skryptach, stosowa膰 mechanizmy silnego uwierzytelniania, zasad臋 najmniejszych przywilej贸w, opart膮 na rolach kontrol臋 dost臋pu, rotacj臋 po艣wiadcze艅 i audyt.

Procesy automatyzacji s膮 niezwykle pot臋偶ne. Mog膮 uzyskiwa膰 dost臋p do chronionych danych, skalowa膰 si臋 w niespotykanej skali, wykorzystywa膰 zasoby chmurowe i szybko wykonywa膰 procesy biznesowe. Jednak procesy te s膮 jednocze艣nie podatne na zaawansowane cyberataki.

Przedsi臋biorstwa musz膮 chroni膰 po艣wiadczenia przypisane uprzywilejowanym to偶samo艣ciom non-human po to, by broni膰 si臋 przed cyberatakami. Takie sekrety s膮 najcz臋艣ciej przypisane administratorom IT, programistom czy administratorom DevOps, nie dzia艂om bezpiecze艅stwa. Dlatego tak wa偶ne jest to, by z punktu widzenia bezpiecze艅stwa zapewni膰 odpowiedni audyt oraz by dost臋p os贸b do konsol zarz膮dzaj膮cych by艂 odpowiednio zabezpieczony.

Zarz膮dzanie sekretami 鈥 sytuacja idealna

Nowoczesne praktyki w zakresie tworzenia aplikacji (np. Agile, DevOps) d膮偶膮 do szybkiego, niezawodnego i bezpiecznego dostarczania nowych rozwi膮za艅. Natomiast dzia艂y bezpiecze艅stwa wymagaj膮 kontrolowanego u偶ywania po艣wiadcze艅 w narz臋dziach, platformach i serwisach. Zarz膮dzanie sekretami (secrets management) zapewnia tak膮 kontrol臋, wymuszaj膮c stosowanie mechanizm贸w silnego uwierzytelniania, autoryzacji i audytu, jednocze艣nie wspieraj膮c terminowe dostarczanie nowych rozwi膮za艅.

Dobre praktyki z zakresu bezpiecze艅stwa zalecaj膮 stosowanie kompleksowego, scentralizowanego systemu zarz膮dzania sekretami po艂膮czonego z politykami kontroli i audytu, kt贸re s膮 tworzone i wdra偶ane niezale偶nie od logiki aplikacji. Sekrety (po艣wiadczenia do baz danych, klucze dost臋pu do Azure lub AWS, prywatne klucze SSH, certyfikaty itd.) s膮 wydawane i zarz膮dzane w bezpieczny spos贸b z jednego miejsca. Bezpiecze艅stwo po艣wiadcze艅 jest ci膮gle mierzone, ulepszane i aktualizowane przez odpowiednio przygotowane do tego zespo艂y.

Po艣wiadczenia non-human 鈥 wyzwania

Wdro偶enie systemu zarz膮dzania sekretami jest dzi艣 zatem konieczno艣ci膮 w przedsi臋biorstwach, kt贸re korzystaj膮 z metodyk DevOps. Przyst臋puj膮c do implementacji takiego rozwi膮zania, firmy staj膮 przed kilkoma powa偶nymi wyzwaniami, z kt贸rymi musz膮 si臋 zmierzy膰.

W jaki spos贸b skutecznie ujawni膰 wpisane na sta艂e sekrety przechowywane w plikach konfiguracyjnych, kodzie i narz臋dziach DevOps?
Jak zidentyfikowa膰 wszystkie sekrety rozproszone w wielu projektach i jednostkach?
Jak dobra膰 i wyszkoli膰 zesp贸艂 do wdro偶enia i obs艂ugi platformy zarz膮dzania tajemnicami?
W jaki spos贸b zorganizowa膰 prace zespo艂u DevOps, by znalaz艂 czas na opracowanie strategii, wdro偶enie platformy i utrzymanie jej dzia艂ania?
Jak przygotowa膰 zespo艂y do zarz膮dzania ryzkiem zwi膮zanym z administrowaniem sekretami aplikacji?

Zespo艂y DevOps nie s膮 zwykle wystarczaj膮co du偶e, by ich cz臋艣膰 mog艂a zosta膰 oddelegowana do nowego zadania. Dodatkowo administratorom IT i programistom brakuje wiedzy z obszaru bezpiecze艅stwa. Dlatego tak wa偶ne jest wybranie rozwi膮zania 艂atwego w obs艂udze i zautomatyzowanego oraz wsp贸艂praca z dostawcami, kt贸rzy nie tylko pomog膮 wdro偶y膰 system, ale i przeszkol膮 zesp贸艂.

Sekrety pod kontrol膮 鈥 korzy艣ci dla biznesu

Stawienie czo艂a tym wyzwaniom i wdro偶enie systemu przynosi korzy艣ci nie tylko dzia艂om DevOps. Na zarz膮dzaniu sekretami zyskuje ca艂a firma i prowadzony przez ni膮 biznes.

Jakie rezultaty biznesowe odniesie przedsi臋biorstwo dzi臋ki wdro偶eniu?

Poprawa wydajno艣ci pracy nad nowymi aplikacjami i funkcjami oraz skr贸cenie czasu wprowadzania ich na rynek dzi臋ki du偶ym mo偶liwo艣ciom automatyzacji.
Zapobieganie incydentom spowodowanym ujawnieniem sekret贸w w 艂a艅cuchu dostaw oprogramowania i procesach CI/CD.
Poprawienie warunk贸w pracy i zadowolenia z niej programist贸w i administrator贸w DevOps poprzez zdj臋cie z nich odpowiedzialno艣ci za bezpiecze艅stwo sekret贸w.
Skr贸cenie czasu, jaki zesp贸艂 rozwojowy po艣wi臋ca na administrowanie rozwi膮zaniem do zarz膮dzania sekretami.
Zapewnienie pe艂nego audytu dotycz膮cego dost臋p贸w to偶samo艣ci typu non-human do sekret贸w.
Redukcja ryzyka cyberatak贸w.

CyberArk Conjur Enterprise

CyberArk Conjur jest cz臋艣ci膮 platformy CyberArk Identity Security, kt贸ra obejmuje wiele produkt贸w wspieraj膮cych organizacje w kontroli i zarz膮dzaniu to偶samo艣ci膮 oraz kontami uprzywilejowanymi w ich 艣rodowisku IT.

Conjur zosta艂 stworzony z my艣l膮 o zarz膮dzaniu bezpiecze艅stwem, po艣wiadczeniami i dost臋pami w 艣rodowiskach DevOps. Wspiera poprawne zarz膮dzanie sekretami wykorzystywanymi przez aplikacje, mikrous艂ugi, skrypty, narz臋dzia Continuous Integration (CI) oraz Continuous Delivery (CD), interfejsy API itp.

Wdra偶aj膮c to rozwi膮zanie, firma mo偶e mi臋dzy innymi:

Zunifikowa膰 przechowywanie, rotacj臋 i zarz膮dzanie sekretami.
Zyska膰 mo偶liwo艣膰 przeprowadzania audyt贸w oraz szybkiego reagowania w przypadku naruszenia sekret贸w lub aktywnego ataku.
Mie膰 pe艂ny zapis dost臋pu do sekret贸w i minimalizowa膰 dost臋p os贸b do sekret贸w 艣rodowiska produkcyjnego.
Delegowa膰 zarz膮dzanie sekretami do zespo艂贸w DevOps i administrator贸w.
Dostarczy膰 programistom standardowe podej艣cie do zarz膮dzania sekretami.
Zautomatyzowa膰 proces wdra偶ania sekret贸w w ca艂ym 艣rodowisku.

 

Je艣li poszukujesz wi臋cej informacji na ten temat, skontaktuj si臋 z nami! Ch臋tnie odpowiemy na dodatkowe pytania i przybli偶ymy mo偶liwo艣ci rozwi膮zania CyberArk Conjur.

Czytaj wi臋cej
Systemy klasy Identity Access Management. Jak dzia艂aj膮
27.12.2023
Integrity Partners

Systemy IAM. Zwinny biznes zgodny z regulacjami, bezpieczny i przyjazny pracownikowi

Praca zdalna i hybrydowa wymaga szczeg贸lnej kontroli nad tym, kto i kiedy ma dost臋p do wewn臋trznych system贸w firmy. Stawia te偶 przed przedsi臋biorstwami wyzwania zwi膮zane z zarz膮dzaniem pracownikami na odleg艂o艣膰. Jak robi膰 to skutecznie i efektywnie, dbaj膮c jednocze艣nie o bezpiecze艅stwo danych? Odpowiedzi膮 s膮 systemy klasy Identity Access Management. Jak dzia艂aj膮? Zapraszamy do lektury!

Rozwi膮zania te wspieraj膮 firmy w trzech istotnych obszarach: bezpiecze艅stwa danych, nawi膮zywania i ko艅czenia wsp贸艂pracy z pracownikami i kontrahentami oraz zarz膮dzania biznesem.

Zarz膮dzanie bezpiecze艅stwem danych kluczowych

Nadawanie i odbieranie uprawnie艅

Wszyscy pracownicy potrzebuj膮 dost臋p贸w do r贸偶nych system贸w firmowych, np. ERP, CRM, oraz aplikacji. Sprawne nadawanie i odbieranie uprawnie艅 jest szczeg贸lnie wa偶ne zw艂aszcza w czasie pracy zdalnej. Systemy IAM pozwalaj膮 definiowa膰 role u偶ytkownik贸w w organizacji, przypisywa膰 uprawnienia do stanowisk i grup. Konkretna rola wi膮偶e si臋 z wybranymi uprawnieniami. Zatem pracownikom nie trzeba nadawa膰 pojedynczo dost臋p贸w do poszczeg贸lnych system贸w. Wystarczy przypisa膰 mu odpowiedni膮 rol臋 lub zmieni膰 j膮, gdy pracownik dostaje nowe obowi膮zki.

Kontrola

Systemy IAM daj膮 ci膮g艂y wgl膮d w to, kto i na jakich zasadach ma dost臋p do kluczowych zasob贸w firmy. U艂atwia zatem kontrol臋 nad uprawnieniami u偶ytkownik贸w do system贸w informatycznych, ich weryfikacj臋 i monitoring.

Wykrywanie nieprawid艂owo艣ci

SailPoint, jeden z lider贸w na rynku system贸w klasy IAM, wprowadzi艂 do swoich rozwi膮za艅 elementy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Pozwalaj膮 one wychwytywa膰 nieprawid艂owo艣ci, np. niecodzienne zachowania w systemie lub dost臋p do jakiego艣 zasobu osoby, kt贸ra zgodnie z polityk膮 firmy nie powinna mie膰 takiego dost臋pu.

 

Zarz膮dzanie pracownikami

Automatyzacja zatrudnienia

Rozwi膮zania klasy IAM wspieraj膮 proces zatrudniania pracownik贸w. Nie tylko pomagaj膮 w nadawaniu odpowiednich dost臋p贸w, ale ta偶 mi臋dzy innymi automatyzuj膮 proces kierowania na niezb臋dne szkolenia. Koordynuj膮 gromadzenie niezb臋dnych zg贸d, pe艂nomocnictw oraz potwierdze艅 potrzebnych do tego, aby uzyska膰 dost臋p do r贸偶nych 藕r贸de艂. Dbaj膮 o szybk膮 i automatyczn膮 dystrybucj臋 danych do logowania do system贸w i skrzynek pocztowych oraz wszelkich dokument贸w.

Zmiana roli pracownika w organizacji

Systemy te wspieraj膮 prac臋 dzia艂贸w HR tak偶e w momencie zmiany stanowiska pracownika. Wystarczy wprowadzi膰 do aplikacji kadrowej odpowiedni膮 adnotacj臋 o nowej roli zatrudnionego w firmie. IDM automatycznie przekieruje pracownika do przegl膮du dost臋p贸w przez nowego prze艂o偶onego. Odbierze i nada w艂a艣ciwe uprawnienia dla jego nowej roli w organizacji oraz poinformuje o zmianach wszystkie osoby, kt贸re s膮 tak膮 informacj膮 zainteresowane.

Bezpieczne zako艅czenie wsp贸艂pracy

W momencie zako艅czenia wsp贸艂pracy z pracownikiem rozwi膮zanie IDM automatycznie zablokuje i odbierze dost臋py do zasob贸w. Poinformuje te偶 zainteresowane osoby o tym, 偶e dany pracownik nie pe艂ni ju偶 w organizacji dotychczasowej roli. W przypadku zwolnienia dyscyplinarnego czy w sytuacji, w kt贸rej konieczne jest natychmiastowe usuni臋cie konkretnej osoby z system贸w lub zawieszenie w czynno艣ciach s艂u偶bowych, pracodawca mo偶e skorzysta膰 z tzw. czerwonego przycisku. Pozwala on na b艂yskawiczne zablokowanie wszelkich dost臋p贸w.

 

Zarz膮dzanie biznesem

Zwinno艣膰 w biznesie

Zwinno艣膰 w biznesie jest podstaw膮 zarz膮dzania. A oznacza po prostu szybkie i bezproblemowe, niewymagaj膮ce du偶ych nak艂ad贸w ludzkich i technologicznych, dostosowywanie si臋 do zmian zewn臋trznych i wewn臋trznych.

Do zmian takich nale偶y mi臋dzy innymi zatrudnianie nowych pracownik贸w, rozpoczynanie i ko艅czenie wsp贸艂pracy z pracownikami wewn臋trznymi i zewn臋trznymi, kontrahentami czy klientami. Dzi臋ki rozwi膮zaniom IAM znacznie skraca si臋 czas potrzebny na przeprowadzenie takich proces贸w.

Kontrola nad procesami

Segregation of duties (SoD) to koncepcja, kt贸ra zak艂ada, 偶e do zako艅czenia jakiego艣 procesu biznesowego lub zadania potrzebna jest wi臋cej ni偶 jedna osoba. W przypadku nadawania nowych uprawnie艅 pracownikowi, na przyk艂ad w zwi膮zku z jego awansem, mo偶na przeoczy膰, 偶e zyskuje on zbyt szeroki dost臋p do systemu. To mo偶e zagrozi膰 mi臋dzy innymi finansom firmy.

Rozwi膮zania IAM pozwalaj膮 zabezpieczy膰 firm臋 przed takim zagro偶eniem. Dzi臋ki temu ograniczaj膮 liczb臋 potencjalnych b艂臋d贸w. Wi臋cej os贸b zaanga偶owanych w proces oznacza wi臋ksz膮 kontrol臋 i mo偶liwo艣膰 wy艂apania nieprawid艂owo艣ci w odpowiednim czasie. Chroni膮 te偶 przed nieuczciwymi dzia艂aniami pracownik贸w, oszustwami i wyciekiem wra偶liwych informacji.

Zgodno艣膰 z regulacjami

Ka偶da firma musi si臋 dostosowa膰 do regulacji zewn臋trznych (np. rozporz膮dzenia RODO) i wewn臋trznych (np. polityki bezpiecze艅stwa). Dzi臋ki systemom IAM jest w stanie szybko wykry膰, rozwi膮za膰 i zaraportowa膰 鈥 zgodnie z RODO czy z ustaw膮 o cyberbezpiecze艅stwie 鈥 problemy z danymi.

Rozwi膮zania do zarz膮dzania to偶samo艣ci膮 cyfrow膮 gwarantuj膮 te偶 zachowanie zgodno艣ci z regulacjami wewn臋trznymi przedsi臋biorstwa 鈥 procedurami, standardami, politykami bezpiecze艅stwa. To one okre艣laj膮, kto i na jakich zasadach mo偶e mie膰 dost臋p do zasob贸w IT. Implementacja system贸w klasy IAM u艂atwia stosowanie si臋 do tych wytycznych.

Chcecie wiedzie膰 wi臋cej o systemach IAM, a mo偶e zastanawiacie si臋, czy s膮 w stanie wspom贸c tak偶e Wasz膮 firm臋? Nasi eksperci z przyjemno艣ci膮 rozwiej膮 wszelkie w膮tpliwo艣ci! Zapraszamy do kontaktu.

Czytaj wi臋cej
CyberArk DNA - ochrona kont uprzywilejowanych
21.12.2023
Integrity Partners

Jak chroni膰 konta uprzywilejowane przed cyberatakiem? Pomo偶e CyberArk DNA

Cyberprzest臋pcy dostaj膮 si臋 do wra偶liwych informacji przedsi臋biorstwa na wiele r贸偶nych sposob贸w. Jednym z nich jest wykorzystanie kont uprzywilejowanych. Takie konta pozwalaj膮 im mi臋dzy innymi na nadawanie sobie dodatkowych przywilej贸w w systemach. Dzi臋ki temu zyskuj膮 jeszcze szerszy dost臋p do danych oraz wi臋ksze mo偶liwo艣ci dzia艂ania w sieci wewn臋trznej firmy. Jak si臋 przed tym ochroni膰? Zapraszamy do lektury!

Czy mo偶na zapobiec przejmowaniu kont uprzywilejowanych przez cyberprzest臋pc贸w? Z pewno艣ci膮 mo偶na wzmocni膰 ich bezpiecze艅stwo i zapewni膰 zarz膮dzaj膮cym wi臋ksz膮 kontrol臋 nad dost臋pem do newralgicznych danych przedsi臋biorstwa.

Jednym z narz臋dzi, kt贸re pomaga firmom w uporz膮dkowaniu kont uprzywilejowanych, jest CyberArk Discovery & Audit (DNA). To rozwi膮zanie z jednej strony bardzo proste w u偶yciu, a z drugiej 鈥 niezwykle po偶yteczne. Warto pami臋ta膰, 偶e wi臋kszo艣膰 w艂ama艅 do firm nast臋puje w艂a艣nie dzi臋ki przej臋ciu konta uprzywilejowanego. Co wi臋cej 鈥 cyberprzest臋pcy, kt贸rzy dostaj膮 si臋 w taki spos贸b do sieci wewn臋trznej, pozostaj膮 w niej nawet kilka miesi臋cy, zanim przeprowadz膮 atak. Wystarczy sobie wyobrazi膰, ile informacji dotycz膮cych naszego biznesu, klient贸w i pracownik贸w mog膮 w tym czasie zgromadzi膰.

Jak znale藕膰 konta uprzywilejowane?

Jak to mo偶liwe, 偶e cyberprzest臋pcy w og贸le przejmuj膮 konta z du偶ymi uprawnieniami? W wielu przedsi臋biorstwach kont uprzywilejowanych jest kilkukrotnie wi臋cej ni偶 pracownik贸w. To cz臋sto zapomniane konta, ze starymi, powtarzanymi w r贸偶nych systemach has艂ami, niezabezpieczone i niemonitorowane. Zdarzaj膮 si臋 tak偶e w艂amania na aktywne konta, kt贸re jednak nie maj膮 odpowiednio mocnych hase艂 i nie s膮 w czasie rzeczywistym monitorowane.

Podstaw膮 dzia艂a艅 ochronnych firmy jest w tym przypadku przede wszystkim zidentyfikowanie wszystkich kont uprzywilejowanych w systemach przedsi臋biorstwa, ocena ich zabezpiecze艅 oraz zminimalizowanie grupy os贸b, kt贸re maj膮 zbyt du偶e uprawnienia. To wszystko mo偶na osi膮gn膮膰 dzi臋ki CyberArk DNA.

Czym jest i jak dzia艂a CyberArk DNA?

CyberArk DNA skanuje urz膮dzenia z systemem Windows i Unix, aby wykry膰 konta uprzywilejowane, hash-e po艣wiadcze艅 i klucze SSH. Lokalizuje niezmieniane has艂a w niekt贸rych z najbardziej popularnych serwer贸w aplikacji i przygotowuje raporty. Co wa偶ne 鈥 narz臋dzie nie wymaga instalacji ani infrastruktury i mo偶na je uruchomi膰 na niemal ka偶dym kliencie z systemem operacyjnym klasy Windows. Wystarczy, 偶e ma dost臋p poprzez standardowe porty i protoko艂y do system贸w docelowych wymagaj膮cych przeskanowania. CyberArk pomaga mi臋dzy innymi:

znale藕膰 konta uprzywilejowane (w systemach wykorzystywanych w przedsi臋biorstwie oraz w chmurowych),
oceni膰 poziom ich bezpiecze艅stwa,
zidentyfikowa膰 urz膮dzenia podatne na ataki,
wskaza膰 konta z podwy偶szonymi uprawnieniami,
wytypowa膰 najbardziej uprzywilejowanych u偶ytkownik贸w,
znale藕膰 konta niezgodne z polityk膮 bezpiecze艅stwa firmy.

Ocena ryzyka zwi膮zanego z kontami uprzywilejowanymi

Dzi臋ki raportowi z audytu DNA firma mo偶e dokona膰 oceny ryzyka i podj膮膰 dzia艂ania zwi臋kszaj膮ce bezpiecze艅stwo danych i system贸w. Na ryzyko sk艂ada si臋 wiele element贸w wykrywanych przez CyberArk, w tym:

Wiek has艂a. Im starsze jest has艂o, tym wi臋ksze jest ryzyko, 偶e ma do niego dost臋p wielu u偶ytkownik贸w wewn膮trz i spoza organizacji. Bardzo stare has艂a mog膮 oznacza膰, 偶e w systemach s膮 konta nieaktywne, kt贸re nie zosta艂y usuni臋te.
Mapa s艂abo艣ci umo偶liwiaj膮cych atak pass-the-hash. Korzystaj膮c z raportu z audytu DNA oraz mapy, firma mo偶e wskaza膰, kt贸re maszyny i konta powoduj膮 najwi臋ksze ryzyko. Wiedz膮c to, mo偶na ustali膰 priorytety dotycz膮ce bezpiecze艅stwa i zarz膮dzania kontami uprzywilejowanymi w najbardziej zagro偶onych systemach.
Mapa zaufania do kluczy SSH. Pojedyncze, prywatne klucze SSH mog膮 by膰 wykorzystywane do uzyskania dost臋pu do wielu kont i system贸w docelowych, a systemy docelowe mog膮 zawiera膰 dodatkowe klucze SSH wykorzystywane do uzyskania dost臋pu do kolejnych system贸w.
Krytyczno艣膰 system贸w. Firmy, kt贸re przeprowadzi艂y pe艂n膮 ocen臋 ryzyka, potrafi膮 zidentyfikowa膰 systemy zawieraj膮ce ich najbardziej wra偶liwe dane i aplikacje. Im bardziej krytyczny jest system, tym wi臋ksze jest ryzyko i tym pilniejsza potrzeba 艣cis艂ej kontroli dost臋pu.

Audyt DNA to doskona艂e narz臋dzie do sprawdzenia tego, kto i na jakich zasadach ma dost臋p do system贸w i aplikacji firmowych. Jak wiadomo, nie mo偶na ochroni膰 tego, czego si臋 nie widzi. 艢wiadomo艣膰 tego, co dzieje si臋 w sieci, jest pierwszym krokiem do poprawy bezpiecze艅stwa i lepszej ochrony danych firmowych.

 

Je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na temat CyberArk DNA i ochrony kont uprzywilejowanych, zapraszamy do kontaktu!

Czytaj wi臋cej
Jak skutecznie zabezpieczy膰 dane - Imperva SONAR
15.12.2023
Integrity Partners

Imperva SONAR 鈥 nowy wymiar analizy i bezpiecze艅stwa danych

Wed艂ug raportu IDC 鈥濿orldwide Global DataSphere Forecast鈥 w 2025 roku na 艣wiecie b臋dzie 180 zettabajt贸w danych. Du偶a w tym zas艂uga firm, kt贸re produkuj膮 nowe dane szybciej ni偶 konsumenci. Ka偶dego roku 艣rednio o 36% ro艣nie te偶 ilo艣膰 informacji gromadzonych w chmurze. Jak zarz膮dza膰 rozproszonymi danymi firmowymi, zabezpiecza膰 je, interpretowa膰 i wykorzystywa膰 do dzia艂a艅 biznesowych? Z pomoc膮 przychodz膮 rozwi膮zania IT, takie jak Imperva SONAR.

Coraz wi臋ksza ilo艣膰 danych oznacza dla przedsi臋biorstw nowe wyzwania. Musz膮 oni rozumie膰, co dzieje si臋 z tymi zasobami, gdzie s膮 zgromadzone, kto ma do nich dost臋p, co z nimi robi i jak je wykorzystuje.

Pandemia przyspieszy艂a cyfrow膮 transformacj臋 przynajmniej o kilka lat. Firmy zacz臋艂y ch臋tniej i bardziej powszechnie korzysta膰 z chmury i pami臋ci masowej. Dane s膮 dzi艣 wsz臋dzie 鈥 gromadzone na firmowych serwerach, u dostawc贸w us艂ug chmurowych, a tak偶e u firm trzecich. Maj膮 te偶 r贸偶ne formaty 鈥 s膮 ustrukturyzowane, cz臋艣ciowo ustrukturyzowane lub w og贸le nieustrukturyzowane. Wiele z nich to informacje wra偶liwe, kt贸re powinny by膰 szczeg贸lnie chronione.

Sztuk膮 jest jednak nie tylko zarz膮dzanie danymi, ale przede wszystkim wyci膮ganie wniosk贸w i wykorzystywanie mo偶liwo艣ci, kt贸re w tych danych drzemi膮. W tym pomagaj膮 technologie.

Zrozumie膰 dane

Na rynku od lat dost臋pne s膮 systemy klasy Database Activity Monitoring (DAM). S艂u偶膮 one do monitorowania i analizowania aktywno艣ci w bazach danych.

Rozwi膮zanie Imperva DAM pozwala mi臋dzy innymi wykry膰, gdzie przechowywane s膮 poufne dane w 艣rodowisku IT firmy; oraz ustali膰, kt贸re z baz danych maj膮 luki w zabezpieczeniach. Pomaga zarz膮dza膰 dost臋pem i politykami, pokazuje, kto i do jakich danych ma dost臋p oraz wskazuje niestandardowe zachowania u偶ytkownik贸w, alarmuj膮c administratora w przypadku nieprawid艂owo艣ci.

To jednak wci膮偶 za ma艂o, by ochroni膰 dane i wykorzysta膰 ich mo偶liwo艣ci. W sytuacji wci膮偶 rozrastaj膮cej si臋 infrastruktury firmowej wa偶ne jest nie tylko to, gdzie przechowywane s膮 dane, liczy si臋 nie tylko monitorowanie i alarmowanie, ale r贸wnie偶 szybko艣膰 dzia艂ania i jak najwi臋ksza automatyzacja.

Rozumiej膮c potrzeby firm, Imperva wprowadzi艂a do swojej oferty platform臋 SONAR, kt贸ra dostarcza nowy zestaw funkcji pozwalaj膮cych spe艂ni膰 wymagania organizacji w zakresie baz obj臋tych ochron膮, zbierania danych, raportowania, zarz膮dzania i automatyzacji. Imperva SONAR p艂ynnie integruje si臋 z istniej膮cym 艣rodowiskiem Imperva DAM, zmniejszaj膮c total cost of ownership (TCO) i znacz膮co zwi臋kszaj膮c mo偶liwo艣ci samego 艣rodowiska.

Imperva SONAR, czyli pe艂na kontrola z jednego miejsca

Ta platforma od Impervy to rozwi膮zanie dla dzia艂贸w bezpiecze艅stwa, monitoringu i zespo艂贸w SOC (Security Operations Center). SONAR agreguje i segreguje w czasie rzeczywistym dane z wielu 藕r贸de艂 鈥 lokalnych, chmurowych, obecnych urz膮dze艅 Imperva Gateway, produkt贸w innych firm, w tym r贸wnie偶 konkurencyjnych. Dzi臋ki platformie firma ma jedno wsp贸lne 艣rodowisko, niezale偶nie od tego, gdzie zgromadzone s膮 jej dane. SONAR wsp贸艂pracuje z ponad 65 rodzajami baz danych, w tym z wszystkimi g艂贸wnymi dostawcami chmury, takimi jak AWS, Azure, Google Cloud, Snowflake i MongoDB Atlas.

Dane p艂yn膮ce z tych 藕r贸de艂 wy艣wietlane s膮 w jednej przejrzystej konsoli. SONAR pozwala wi臋c stworzy膰 wygodne centrum dowodzenia, w kt贸rym na bie偶膮co pojawiaj膮 si臋 wszystkie informacje.

To du偶e u艂atwienie dla administrator贸w. W standardowym rozwi膮zaniu Imperva DAM raporty dotycz膮ce dzia艂ania na bazach danych tworzy si臋 o konkretnej godzinie. Do tego obejmuj膮 one tylko informacje generowane przez narz臋dzia Imperva. W przypadku SONAR monitoringiem i analiz膮 obj臋te s膮 wszystkie bazy danych, a raporty sp艂ywaj膮 w czasie rzeczywistym, co przyspiesza prac臋 zespo艂贸w i pozwala szybciej reagowa膰 na nieprawid艂owo艣ci.

Korzy艣ci biznesowe z wdro偶enia Imperva SONAR

Funkcjonalno艣ci platformy SONAR przek艂adaj膮 si臋 na lepsz膮 i bardziej wydajn膮 prac臋 zespo艂贸w, co daje 艂atwo zauwa偶alne korzy艣ci biznesowe.

Mniejsze koszty

Poniewa偶 SONAR 艂膮czy w sobie 艣rodowiska chmurowe i on-premise, przedsi臋biorstwo nie musi osobno op艂aca膰 licencji na chmur臋 i on-premise. Tym samym zmniejszaj膮 si臋 ca艂kowite koszty posiadania rozwi膮zania (TCO).

Bardziej efektywne zespo艂y

Imperva SONAR to przede wszystkim oszcz臋dno艣膰 czasu. Poniewa偶 administratorzy maj膮 wszystkie dane w jednym miejscu, nie musz膮 sp臋dza膰 cennych minut na przegl膮daniu r贸偶nych 藕r贸de艂 i por贸wnywaniu informacji.

Automatyzacja pracy

SONAR pozwala zautomatyzowa膰 r臋czne procesy, takie jak zg艂aszanie odst臋pstw, przegl膮d uprawnie艅 i uzgadnianie wniosk贸w o zmian臋. Wbudowane w platform臋 mechanizmy workflow i wzbogacanie kontekstowe automatycznie organizuj膮 wieloetapowe operacje i bezpo艣rednie dzia艂ania, dzi臋ki czemu wszelkie wnioski s膮 realizowane bez udzia艂u administratora. To przek艂ada si臋 na oszcz臋dno艣膰 czasu i zasob贸w.

Dost臋p do danych audytowych w czasie rzeczywistym

SONAR daje dost臋p do danych z poprzednich lat w czasie rzeczywistym. Nie ma zatem potrzeby oddzielnego archiwizowania czy przywracania danych audytowych. Zmniejszaj膮 si臋 zatem koszty oraz skraca czas pracy po艣wi臋canej na audyt.

Wi臋ksze bezpiecze艅stwo

Lepsza kontrola nad danymi to tak偶e mo偶liwo艣膰 natychmiastowego wy艂apania b艂臋d贸w i zagro偶e艅 oraz wdro偶enie mechanizm贸w naprawczych. To podnosi bezpiecze艅stwo firmy i jej kluczowych zasob贸w informacyjnych.

Platforma SONAR to lepsza widoczno艣膰 tego, co dzieje si臋 z firmowymi danymi i dost臋p do informacji, analiz oraz raport贸w w czasie rzeczywistym i w jednym miejscu. To tak偶e automatyzacja pracy przek艂adaj膮ca si臋 na sprawniejsz膮 prac臋 zespo艂贸w, oszcz臋dno艣膰 czasu i pieni臋dzy.

Nasi eksperci ch臋tnie opowiedz膮 wi臋cej na temat tego rozwi膮zania. Zapraszamy do kontaktu!

Czytaj wi臋cej
Pentera doceniona w raporcie Gartnera
11.12.2023
tomaszsuska

Pentera doceniona w raporcie Gartnera

Pentera 鈥 nasz partner technologiczny 鈥 doceniony przez Gartnera!
Firma Pentera, kt贸rej rozwi膮zania wdra偶amy u naszych klient贸w, zosta艂a wyr贸偶niona jako warty uwagi dostawca w kategorii „Exposure Management” w przygotowanym przez analityk贸w Gartnera raporcie „Emerging Tech Impact Radar: Security”.

Raport ten identyfikuje oraz analizuje nowe i obiecuj膮ce technologie, kt贸re mog膮 mie膰 istotny wp艂yw na rynek w najbli偶szych latach. Wskazuje przedsi臋biorcom i organizacjom kluczowe obszary, kt贸re warto monitorowa膰, a tak偶e przedstawia dostawc贸w, kt贸rych eksperci uwa偶aj膮 za godnych uwagi. Jest narz臋dziem pomocnym w zrozumieniu tego, jakie innowacje warto w艂膮czy膰 w firmowe strategie bezpiecze艅stwa.

Exposure Management to jedna z tych kategorii, kt贸re wed艂ug analityk贸w Gartnera b臋d膮 mie膰 najwi臋kszy wp艂yw na rynek w 2024 roku. Obejmuje ona technologie takie jak Automated Pen Testing, EASM (External Attack Surface Management), BAS (Breach & Attack Simulation), VA (Vulnerability Assessment) i wiele innych.

I w艂a艣nie w tej kategorii wyr贸偶niony zosta艂 nasz partner. Pentera specjalizuje si臋 bowiem w dziedzinie zautomatyzowanej walidacji bezpiecze艅stwa. Oferuje rozwi膮zania, kt贸re pozwalaj膮 organizacjom skutecznie testowa膰 swoje 艣rodowiska IT, symulowa膰 ataki i reagowa膰 na ewentualne zagro偶enia. Dzi臋ki temu przedsi臋biorstwa mog膮 lepiej zrozumie膰 swoje potencjalne s艂abo艣ci, poprawia膰 swoje strategie bezpiecze艅stwa oraz podnosi膰 og贸ln膮 odporno艣膰 na ataki cybernetyczne.

Co to oznacza dla Integrity Partners i naszych klient贸w?

To wyr贸偶nienie jest dla nas kolejnym dowodem na to, 偶e pracujemy z najlepszymi w bran偶y! A naszym klientom daje gwarancj臋 tego, 偶e proponujemy im doceniane przez ekspert贸w i naprawd臋 skuteczne rozwi膮zania.

 

Czytaj wi臋cej
Ten serwis u偶ywa plik贸w "cookies" zgodnie z聽POLITYK膭 PRYWATNO艢CI. Brak zmiany ustawie艅 przegl膮darki oznacza jej akceptacj臋. View more
Rozumiem